Gå til innhold

Hvorfor er alkohol så viktig for noen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal på fest . Jeg liker både øl og vin. Er langt fra avholds . Liket da ikke å drekke meg full er nemlig ikke så glad i å spy og drite meg ut. Det samme er typen.     Men nå er den vi skal på fest litt sur pga vi ikke har lyst å drikke så mye.  Vi har planer i morra å så vi vil være i form til det. Og vet det er flere som er sjåfører der i dag å .  Fikk nå sms herregud du er så kjedelig la nå typen din drikke så mye han vi . Han er jo voksen.  Vel man kan ha det gøy på fest uten å drekke seg full og rave runt . Eller er jeg den kjedelig dama. 

Anonymkode: 78e1d...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Hvorfor har verten inntrykk av at det er du som forbyr mannen din å drikke?

Jeg drikker både øl og vin, men ikke liker jeg å bli full og ikke orker jeg en hel "dagen derpå" i ustand. Hvis noen ikke gidder å invitere meg av den grunn er de hjertelig velkommen til det. Jeg pålegger imidlertid ikke andre å ikke drikke. Så hvordan har verten fått inntrykket av at du pålegger mannen lite alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mennesker er så kjedelige at den eneste måten jeg orker være sammen med dem på er å drikke. 

Anonymkode: 7531f...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme som alt annet.

Folk(gjennomsnittlig menn) som mener at alkohol =Morro.

Kan ha det gøy uten men er lettere med. Kan man sette grensen og holde den selv er jo ingenting alkohol eller Nnet et problem. Men det er ikke alltid øett.

Er helt normalt at folk blir tøffel besatte med engang folk ikke får lov til noe.

Og stort sett kvinnen som nekter mann selv om mann velger det selv.

Folk er folk uansett sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nordmenn har et underlig forhold til alkohol og festing. 

Enten drikker de ikke, eller så skal det drikkes så alle hemninger, og gjerne hukommelsen og, forsvinner. 

Hvorfor finnes det ingen gylden middelvei? Hvor gamle er dere, ts?

Anonymkode: e7c50...0bd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det var jeg som sendt sms at vi kommer vi kommer ikke til å drikke stort. Pluss jeg beskytter han litt han har problemer med å stoppe når han har fått  i seg for mye. Han har bett meg å hjelpe men vil ikke  si det til venner pga han synes Det er flaut å innrømme.  De har hatt det mye Morro med han . Men ham har ikke hatt det morro blakcout osv. Men ham kan drikke normalt da  . Men jeg må stoppe når han går over strekken  med hans velsignelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

30 åra faktisk men den som sendt sms er litt yngre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det var jeg som sendt sms at vi kommer vi kommer ikke til å drikke stort. Pluss jeg beskytter han litt han har problemer med å stoppe når han har fått  i seg for mye. Han har bett meg å hjelpe men vil ikke  si det til venner pga han synes Det er flaut å innrømme.  De har hatt det mye Morro med han . Men ham har ikke hatt det morro blakcout osv. Men ham kan drikke normalt da  . Men jeg må stoppe når han går over strekken  med hans velsignelse. 

Jeg ville bare ha svart at dette er en avgjørelse dere begge har tatt på egenhånd og at dere forventer at dette blir respektert. Veldig ugreit at du blir snakket til på denne måten. Ikke ser jeg heller hvorfor dere ønsker å være med noen som snakker til dere slik, eller mener at alkohol er det eneste som gjør at man har det gøy på fest. Hva med å finne dere noen likesinnede? 

Anonymkode: cdf6b...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville bare ha svart at dette er en avgjørelse dere begge har tatt på egenhånd og at dere forventer at dette blir respektert. Veldig ugreit at du blir snakket til på denne måten. Ikke ser jeg heller hvorfor dere ønsker å være med noen som snakker til dere slik, eller mener at alkohol er det eneste som gjør at man har det gøy på fest. Hva med å finne dere noen likesinnede? 

Han sine venner hatt dem i lang tid . Jeg er nykommeren i gjengen kun vært her  i 4 år. Men merker att  vi trekker oss sakte unna.  Men det er det å finne nye venner er ikke det letteste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sine venner hatt dem i lang tid . Jeg er nykommeren i gjengen kun vært her  i 4 år. Men merker att  vi trekker oss sakte unna.  Men det er det å finne nye venner er ikke det letteste.

Da er det vel strengt tatt ikke så rart at de tenker at du er grunnen når han ikke var slik før du kom inn i bildet og at det er du som sier ifra. Jeg sier ikke at det er slik, men det er ikke rart at det er det inntrykket de sitter med. Hvorfor kan ikke kjæresten din stå opp for seg selv og si ifra til sine egne venner? Få en stemme over sitt eget liv? Han virker ærlig talt litt som en konfliktsky tøffel. Jeg synes det er urettferdig at det er du som må ta støyten når dette er noe dere begge har valgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så mannen syns det er ok at du fremstilles som den hurpa som kontrollerer mannen? Vennene kommer til å merke at han drikker mindre, og de merker at det skjedde etter han ble sammen med deg. Konklusjon? Du er en kjip hurpe

Mannen din må lære å sette grenser selv, han kan ikke gjemme seg i skjørtekantene dine resten av lviet

Anonymkode: 7531f...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvorfor må man opplyse vertskapet om at man ikke kommer til å drikke stort, og hvorfor svarer ikke mannen på SMS'en og ber dem slutte å blande seg i egne saker og at det er hans eget valg om han drikker mye eller lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Det er ikke alle som drikker for å bli fulle. Noen ganger hjelper litt alkohol til å få vekk litt nerver blant mange. Eller en senker skuldrene litt mer. Men det trengs ikke å drikke med begge hender akkurat!

Rart folk skal reagere på at en ikke vil bøtte inn på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ser på alkohol som en alders relatert greie. Som ung tror man at alkohol og fest er "the lifetime fun" , men når man runder 25 bør man få andre verdier og prioriteringer (som å gjøre andre ting dagen derpå enn å ligge fyllesyk). Fortsetter man tenåringslivsstilen etter det vil jeg si man er uansvarlig og på tide å vokse opp. Du er overhodet ikke den kjedelige dama bare fordi du tenker fornuftig og lengre enn kveldens fest timer.
Alkohol ødelegger også helse så det er lurt for et bedre liv å trappe ned. Ingenting galt å ta seg en fest en gang iblandt, men å dra den helt ut som før syntes jeg blir barnslig rett og slett. Støtter deg jeg ts !

Forsåvidt enig i at det er unødvendig å informere andre om sine drikke/ikkedrikke planer, og at mannen din bør bli mer voksen å si fra at han selv har nedprioritert det å drikke seg full fordi han ikke syntes det er gøy å være snydens lenger og miste kontrollen.

Anonymkode: 7b3b1...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...