AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #1 Skrevet 1. juli 2017 Hei! Jeg har en bærbar hp pc med windows 10. Den er bare noen mnd gammel også har lyden pluttselig sluttet å fungere. Jeg er ikke noe pc ekspert i det hele tatt men skal prøve å forklare så godt som mulig. Jeg trykker på lydikonet nede der det alltid er på alle pc. Et en rød runding med hvitt kyrss på siden av lyd ikonet.(på lydikonet). Når jeg trykker på dette kommer det opp feilsøking. Det virker som jeg kanskje har slettet lyden når jeg leser meg opp på den feilmeldingen. Det står slå av og på pcen og jeg tenker YES.(for det stod at det kunne fiske det). Men jeg har gjort det flere ganger uten at det fungerer i det hele tatt. Så jeg går inn på Recovery Manager og trykker på installer drivere og/eller programmer på nytt. (fant det ut ved å søke på nettet). Og fant ut jeg måtte trykke på installer drivere og/eller programmer på nytt. Og det skjer ingenting! Jeg har oppdatert alt som er mulig på pc. Jeg har tatt virus søk og pc er helt fin og ingen problemer. Men ingenting skjer når jeg trykker på installer drivere og/eller programmer på nytt. Det er andre ting jeg kan trykke på på Recovery Manager og alt det andre reagerer men selvfølgelig ikke installer drivere og/eller programmer på nytt. Er det noen som har peiling? Litt kjedelig med pc uten lyd :/ Håper det er noen folk som har peiling her for nå har jeg holdt på med dette i 1 time uten noen løsning Hilsen litt frustrert jente! Anonymkode: 410e1...ac6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #3 Skrevet 1. juli 2017 Nei, fungerer ikke da heller. Det er helt likt da og Anonymkode: 410e1...ac6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #4 Skrevet 1. juli 2017 Reklamer på der du kjøpte den over helga. Hørtes merkelig ut at lyden plutselig skal slutte å fungere på en så ny pc. Anonymkode: ad43c...3a3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #5 Skrevet 1. juli 2017 Prøv å høyreklikke på lydikonet, velg playback devices (vet ikke hva det står på norsk utgave) og se om du finner noen som virker i lista som kommer opp. Anonymkode: 05796...ce3
Anwa Skrevet 1. juli 2017 #6 Skrevet 1. juli 2017 Hvis det er noe du har gjort kan du gjenopprette pc instillingene til et tidligere tidspunkt hvor du vet lyden funket, søk i Windows etter gjenoppretting så leder den deg videre til tilgjengelige gjenopprettingstidspunkt. Det virker mer sannsynlig at det er noe slikt som har skjedd fremfor at lydkortet har blitt ødelagt. Funker det ikke med å gjenopprette til et tidligere tidspunkt, prøv å gå inn i 'Enhetsbehandling'. Her finner du alle komponentene i pcen listet opp. Du skal inn på 'Lydutganger og innganger' --->Speakers/Høytalere. Høyreklikk her og se om alternativet 'Aktiver' er tilgjengelig. Du kan også prøve 'Deaktiver' også 'Aktiver' eller prøve og oppdatere driver programvare eller 'søke etter maskinvare endringer' Håper det løser deg.
EnLøk Skrevet 3. juli 2017 #7 Skrevet 3. juli 2017 Høres ut som at det er noe feil på maskinvaren. Regner med garantien fikser dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå