Gå til innhold

Har du erfaring med kronisk borrelia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 19 år som har vært hovedsaklig dårlig med hodepine og skikkelig utslitt siden februar 2016. Det tok over 1 år å finne utav hva det var, ved å bytte fastlege. 

Jeg ble påvist borrelia (ble bitt i 4/5 klasse på barneskolen og ble lagt inn da halve ansiktet mitt ble lammet). Min fastlege mener det må være kronisk borrelia. 

Jeg ble henvist til sykehuset men fikk avvist. Prøvde igjen, og fikk ikke time før om 3 mnd frem i tid (slutten av sept 2017). Jeg har benyttet meg av frittsykehusvalg, og venter svar der nå. 

Det jeg lurer på er om noen av dere der ute kunne fortelle meg hvordan dere fikk hjelpen av det norske helsevesenet, hvordan behandlingene var og hvordan du kom deg gjennom denne tiden.

jeg er så utrolig lei av å ligge hjemme i sengen og ikke orke å gjøre noen ting. Jeg har mistet mange venner da jeg ikke har muligheten til å si ja til å være sammen med dem av og til. Jeg er så lei av å være deprimert og ønsker bare å bli frisk me en gang🙁

Erfaringer?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du sex med en skaumann eller har du postet innlegget i feil kategori?

Jeg hørte om Lars Monsen hadde fått behandling for Borrelia i Tyskland fordi norske myndigheter ikke kunne tilby gode behandlinger. Kanskje det kunne vært å undersøke alternativer utenfor Norge?

Anonymkode: 1f535...cce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne er vel postet i feil kategori.

I norge finnes ingen borreliose behandling, du må til utlandet som Lars Monsen og alle andre, det er dyrt, men gir mange et mye mer energirikt og kvalitetsfullt liv.

Anonymkode: 92e1b...8a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du får hjelp, TS. Ut av interesse, har du også testet positivt for Epstein-Barr?

Anonymkode: 7d001...fc5

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I norge finnes ingen borreliose behandling, du må til utlandet som Lars Monsen og alle andre, det er dyrt, men gir mange et mye mer energirikt og kvalitetsfullt liv.

Jeg ville ringt Monsen og tatt en prat. Eller sent en sms for å se om han svarer.

Skrevet

Stakkas deg. Prøv privat klinikker i norge  for en time for deres vinkling. Vanlige sykehus må følge en standard som ikke altid virker. Standar er standard.

Skrevet

Du har ikke flyttet nylig? Det kan være mugg eller karbonmonoksid du reagerer på.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke. Jeg ble behandlet på Riksen høsten 15. Ts, ta kontakt på pm.

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tull og vås. Disse tyske klinikkene bruker ikke-akkrediterte analyseprotokoller som er alt for sensitive, slik at nesten alle tester positivt uavhengig av smittestatus.

Borreliose behandles effektivt og greit i norge, men det gjøres i akutt fase. Det er svært omdiskutert om denne kroniske borreliaformen som Monsen, Luneng og andre fremhever i det hele tatt eksisterer. Den type aggressiv langvarig antibiotikabehandling som disse ønsker, strider mot alle forsvarlighetsprinsipper i moderne medisinsk behandling, og kan skade mer enn den hjelper. Dokumentasjonen er usedvanlig svak, og derfor kan man heller ikke gi slik behandling for en sykdom man ikke pålitelig kan påvise til norske pasienter i norske sykehus.

Mennesker med diffus og alvorlig sykdom klamrer seg til disse klinikkene som kynisk tar imot pengene deres for å tilby en uetisk og uforsvarlig behandling med tvilsom effekt for et sykdomsbilde som ikke entydig kan påvises.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du får hjelp, TS. Ut av interesse, har du også testet positivt for Epstein-Barr?

Nå må du gi deg med dette Epstein-Barropphenget ditt. Kan du ikke lese litt i seriøse kilder om hvilke symptombilder og tilstander man ser ved Epstein-Barrinfeksjon.

Du kunne like gjerne ha spurt om ts har testet seg for difteri eller gonoré.

7 timer siden, amativeReflection skrev:

Du har ikke flyttet nylig? Det kan være mugg eller karbonmonoksid du reagerer på.

Dette ville gi helt andre symptomer, og dessuten tilfriskning ved aktiviteter utenfor hjemmet. Karbonmonoksidforgiftning er en svært alvorlig tilstand som krever akutt behandling. Ingen godkjente boliger inneholder slike mengder karbonmonoksid med mindre man setter fyr på dem, eller gjør opp ild uten utluftning.

Slutt å tulle.

Anonymkode: c0e04...f49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg med dette Epstein-Barropphenget ditt. Kan du ikke lese litt i seriøse kilder om hvilke symptombilder og tilstander man ser ved Epstein-Barrinfeksjon.

Usikker på hva du mener med "oppheng". Jeg har stilt ett enkelt og kort spørsmål, i denne ene tråden. Epstein-Barr er vitterlig en vanlig infeksjon, så hvorfor skal jeg ikke kunne spørre om det? Det går an å bli bitt av flått uavhengig av kyssesyken. Jeg var nysgjerrig på om andre har fått påvist begge og om det gjorde sykdomsfølelsen verre. Jeg vet ikke om det er kyssesyken eller borreliose som "sitter i" kroppen min i ettertid men det TS skrev minnet om meg. TS trenger for all del ikke å svare.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på hva du mener med "oppheng". Jeg har stilt ett enkelt og kort spørsmål, i denne ene tråden. Epstein-Barr er vitterlig en vanlig infeksjon, så hvorfor skal jeg ikke kunne spørre om det? Det går an å bli bitt av flått uavhengig av kyssesyken. Jeg var nysgjerrig på om andre har fått påvist begge og om det gjorde sykdomsfølelsen verre. Jeg vet ikke om det er kyssesyken eller borreliose som "sitter i" kroppen min i ettertid men det TS skrev minnet om meg. TS trenger for all del ikke å svare.

Jeg vet ikke om det er én eller flere, men det er stadig noen som trekker frem EBV i de mest vanvittige sammenhenger, og det tyder på at informasjonen kommer fra tvilsomme kilder. Det har et så vidt stort omfang her på forumet at jeg finner det betimelig å stille spørsmål ved hvorfor dette til stadighet kommer opp - og dessuten i temmelig malplasserte sammenhenger. Det bidrar bare til å forvirre og skremme, og forkludrer det ts egentlig spør om.

Flått er assosiert med smitte av tre forskjellige borreliabakterier, babesia og TBE. De to sistnevnte er sjeldne i norge. Ts har gjennomgått borreliainfeksjon tidligere. Det er ikke uvanlig at dette kan ha langvarige ettervirkninger både nevrologisk og i ledd - men dette indikerer ikke den vanvittige behandlingen Monsen og co. promoterer. Å trekke frem EBV i dette scenariet er fullstendig meningsløst.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...