Gå til innhold

Til dere med elskerinne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Betyr hun noe for dere? Eller ser dere på hun kun som hjelp til å få tilfredsstilt noe dere ikke får htilfredstikt hjemme? Hva tenker dere om elskerinnen deres? Er dere glad i henne? 

Anonymkode: 93ae2...48a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elskerinner er den sexdokka man bruker som man slipper å være redd for å dumme seg ut for fordi man er careless om hva hun måtte syntes. Den dokka man drar til når man ønsker å tømme seg uten å nødvendigvis bli liggende å kose etterpå eller få mas om at jeg må sette på vaskemaskinen når jeg helst vil glemme alle plikter og ansvar. Blir glad i henne på et vis men mer som en aktivitetet og ikke som en person. ....

Anonymkode: eca96...1e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det sier jo seg selv at folk er forskjellige, og har vidt forskjellige relasjoner til andre mennesker. Så du kan jo bare forestille deg spektrumet, og så velge den versjonen du er ute etter. For et generelt svar finnes ikke. 

Anonymkode: 62a39...9b9

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr hun noe for dere? Eller ser dere på hun kun som hjelp til å få tilfredsstilt noe dere ikke får htilfredstikt hjemme? Hva tenker dere om elskerinnen deres? Er dere glad i henne? 

Anonymkode: 93ae2...48a

Jeg var glad i mine elskerinner. Så på de som venninner. Det var også gjensidig. Vi fant ofte på ting sammen, litt som et par egentlig. Var også trofaste mot hverandre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hemmingroad skrev:

Jeg var glad i mine elskerinner. Så på de som venninner. Det var også gjensidig. Vi fant ofte på ting sammen, litt som et par egentlig. Var også trofaste mot hverandre.

Du er jo ikke "trofast" mot "elskerinna" di , når du har en kone/kjæreste du også er sammen med.

Elskerinner blir vel brukt om de damene som ligger med opptatte menn?

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo ikke "trofast" mot "elskerinna" di , når du har en kone/kjæreste du også er sammen med.

Elskerinner blir vel brukt om de damene som ligger med opptatte menn?

Det går an å ha elskerinne som singel. Pang! Der gikk det vel opp noe for deg... Har aldri vært utro. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Hemmingroad skrev:

Det går an å ha elskerinne som singel. Pang! Der gikk det vel opp noe for deg... Har aldri vært utro. 

Åja, beklager , da trodde jeg det gikk under et annet begrep? Såvidt jeg har forstått og alltid tolket det brukes betegnelsen elskerinne om "den andre damen". Det kan godt være at jeg tar feil, og at det kan brukes om forhold til single også. Ble usikker når du påstår det og finner denne definasjonen:

Elskerinne; " Forholdet er ofte, men ikke alltid, hemmelig. "
" Et elsker-/elskerinne-forhold etableres, finner sin form og varer gjerne over tid, i motsetning til i prostitusjon hvor det avtales varighet, pris og betingelser forut for enhver aktivitet og ved gjentagelser på nytt fra gang til gang – og uten andre gjensidige forpliktelser for noen av partene. Dette kan være innenfor rammene av et såkalt åpent forhold, åpen trofasthet og åpent ekteskap."

Videre finner jeg litt mer
" Når en mann av overklassen giftet seg med en kvinne av samme byrd, slik normen var, hadde hun sannsynligvis fått en streng oppdragelse som også innebar viten om at samleie kun skjedde for å skape en ny generasjon, ikke for fornøyelse, forlystelse, glede og rekreasjon. Mange ektemenn valgte derfor å gå til en elskerinne om de ønsket kvinnelig selskap.  I litteraturen bygger D.H Lawrences kjente roman Lady Chatterleys elsker på en situasjon hvor en kvinne tar sin manns viltvokter til elsker. Etter hvert som kvinner fikk høyere utdannelse, ble likestilte og fikk mulighet til å forsørge seg selv, ble det mindre tilfredsstillende å velge avhengighet av gifte menn, og relasjoner til ugifte menn ble mer attraktivt. Skilsmisse ble også mer akseptert sosialt og det ble enklere for menn å gifte seg med kvinner som, i tidligere tider, ville blitt eller forblitt deres elskerinner. Kvinner kunne velge å «leve i synd» med en gift mann, dels som et bevis for at hun er uavhengig av middelklassemoralen, men samtidig krever hennes uavhengighet at hun ikke er «holdt». Se også; Hor, leiermål, frille.

Elskerinne: kvinne en person har et kjønnslig forhold til, samtidig som han er gift med en annen
http://www.betydning-definisjoner.com/Elskerinne

• Liker 2
Gjest Tekola
Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg og svar til dette.

Tekola, teamleder.

AnonymBruker
Skrevet

Elskerinne høres veldig nedlatende ut. Når to venner, hvorav en i hvert fall er gift/i fast forhold, har sex sammen, må det i mitt hode være noe mer innhold enn "å få tømt seg".  Felles interesser utenom senga, kunne spise et måltid sammen og føre en spennende dialog - på bølgelengde, gir mening. Er min erfaring. Rett og slett to venner som også har sex. Mange vil nok karakterisere det som utroskap. Her er det nok stor forskjell på menn og kvinner. Menn skiller i mye større grad mellom sex og kjærlighet. Kombinasjonen er selvsagt det beste, men det andre forholdet kan også gi mye - også inspirasjon i hverdagslivet.
Men hvis formålet med et forhold først og fremst er å få tømt seg, er det primitivt! Da er det bedre at vedkommende tar det for hånd.

Anonymkode: 386d2...5f2

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elskerinne høres veldig nedlatende ut. Når to venner, hvorav en i hvert fall er gift/i fast forhold, har sex sammen, må det i mitt hode være noe mer innhold enn "å få tømt seg".  Felles interesser utenom senga, kunne spise et måltid sammen og føre en spennende dialog - på bølgelengde, gir mening. Er min erfaring. Rett og slett to venner som også har sex. Mange vil nok karakterisere det som utroskap. Her er det nok stor forskjell på menn og kvinner. Menn skiller i mye større grad mellom sex og kjærlighet. Kombinasjonen er selvsagt det beste, men det andre forholdet kan også gi mye - også inspirasjon i hverdagslivet.
Men hvis formålet med et forhold først og fremst er å få tømt seg, er det primitivt! Da er det bedre at vedkommende tar det for hånd.

Anonymkode: 386d2...5f2

Vel, det er jo ganske nedlatende "stilling" å både ha sex med en som er i forhold, og være den i forhold som er gift med andre. Da har man ikke mye selvrespekt eller respekt for andre.

Det er mange relasjoner man spiser mat sammen i forbindelse med treffet og/eller har en dialog på bølgelengde,
på moderne språk kalles dette fuckfriends, men forekommer også blandt foreksempel kolleger eller formaliteter uten noe sex inne i bildet. De færreste fuckfriends møtes kun for å rive av seg klærne, knulle og gå igjen uten en dialog, det er ikke helt sånn en mellommenneskelig relasjon fungerer og hvertfall ikke sånn tenningsmekanismen i kroppen pleier å fungere, så det at man har en dialog som "gir mening" eller tar en matbit, som er en nødvendig menneskelig behov, betyr ikke at det skal være noe mere meningsfull eller følelsesfull relasjon fordet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en elskerinne da jeg var gift. Selvsagt tilfredsstilte hun noe jeg ikke fikk tilfredsstilt hjemme, men jeg var også veldig glad i henne. Sex var hovedfokuset, men vi delte også mang en flaske vin og gode samtaler om livet, musikk, mat, jobb og familie. Det kunne aldri blitt oss, men sexen var verdt det.

Mannen min ville ikke likt å vite noen av delene. ;-)

Anonymkode: b446f...878

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...