Gå til innhold

Tørr ikke holde tale, hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor skal gifte seg i morgen og jeg hadde ingen planer om å holde tale. Jeg har sosial angst, tørr så vidt å ha presentasjoner på skolen, så det å snakke forann mange mennesker blir ikke på tale..

min søster derimot prøver å gi meg dårlig samvittighet med å si at moren vår blir knust om vi ikke holder en.. 

Er jeg er grusomt menneske som ikke vil? 

Har sagt nei gjentatte ganger, men ingen hører på meg? 

Anonymkode: 5607d...297

Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mor skal gifte seg i morgen og jeg hadde ingen planer om å holde tale. Jeg har sosial angst, tørr så vidt å ha presentasjoner på skolen, så det å snakke forann mange mennesker blir ikke på tale..

min søster derimot prøver å gi meg dårlig samvittighet med å si at moren vår blir knust om vi ikke holder en.. 

Du er sjef i ditt eget liv. Jeg tenker at din søster skal slutte å bestemme over andre mennesker og heller passe på seg selv. Slutt å tvile på dette, si at du ikke gjør det og si at samtalen er over. Ikke gå inn i slik samtale igjen. Sannheten er vel at din søster ikke tør gjøre dette alene, vel det blir hennes problem.

Mor blir selvfølgelig ikke knust - hun kommer til å ha en flott dag som hun deler med alle som er glad i henne. Hun blir hverken skuffet eller dagen blir ødelagt. 

Du er langt fra et grusomt menneske. Dette bestemmer du helt selv og skal ikke tenke på mer.

Dere kommer til å få en veldig flott dag og det har ingenting å si at du ikke holder tale :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å lage et fint album med dikt og minner? Jeg gjorde dette som forlover da jeg ikke ville holde tale og det ble satt utrolig pris på og blitt bladd i utallige ganger opp gjennom. Synes det er dårlig av din søster å opptre sånn. Hun kan holde tale alene på deres vegne vel? I min mors 50årslag holdt jeg tale, men ikke mitt søsken liksom...

Anonymkode: 155d5...3f2

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke et grusomt menneske som ikke vil. Det er ikke alle som liker å holde tale og det skal respekteres. Hvis søsteren din synes det er veldig viktig å holde en tale, så kan du be henne gjøre det selv. Enkelt og greit. Gjør noe annet fint for moren din.

Da min søster giftet seg for 8 år siden, ville ikke mannen hennes holde en tale.  Min søster sa det var greit at han ikke ønsket å holde tale, pga han liker ikke holde tale. Men han overrasket oss alle med å holde en kort tale. Min søster ble veldig overrasket og rørt over talen, og at han turte dette.

Gjest Blondie65
Skrevet

Din søster kan vel holde tale da, siden det er så viktig for henne? Du skal ikke la deg presse til dette.

Skrevet

Gjør det du føler for, er ikke verdt å grue seg i evigheter til noe du ikke vil. Kan du ikke ha en sang? Eller skrive noe personlig og gi til ho før eller etter?

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg elsker å holde taler. Sikkert fordi jeg alltid blir avbrutt og fordi jeg ikke akkurat er snakkesalig ellers :-D

Men du. Selvfølgelig skal du ikke måtte det! Og nei,Jeg tror virkelig ikke at moren din blir knust!

Kan du ikke bare ringe og si :-mamma,Jeg elsker deg. Men jeg klarer virkelig ikke å golde tale i morgen!

Tror du ikke skal la det søsteren din sier gå inn på deg. Det er mange som hater å holde taler. Tro meg! Det er derfor jeg blir spurt kan du si. Så du er absolutt ikke alene om det! Og alle skjønner.

Hvis søsteren din skal holde,så kan hun vel holde en fra dere sammen eller?? 

Skrevet

Hvordan gikk det med deg i dag?

Gjest Axl Rose
Skrevet

Kan jo bare holde en enkelt liten tale.

Dette er en tale, for de tykke og de smale. For at talen ikke skal bli så lang, så slutter jeg med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...