Gå til innhold

Er nysgjerrig: Hvor høy utdannelse har du, og tok du det før eller etter du fikk barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan begynne. Jeg hadde videregående, og noen kurser via arbeidsformidling (nå NAV). Fikk et barn som var 1,5 år da jeg begynte på bachelor, jobbet noen år, fikk nytt barn, begynte på en videreutdanning da barnet var 1,5 år. God hjelp fra pappaen og mormor (min mor).

Hadde jeg fått velge på nytt så hadde jeg valgt å gjøre ferdig studiene først. Føler jeg mistet de første årene, fordi jeg konstant satt med skolearbeid.

Men er nysgjerrig. Hva har dere gjort.

Anonymkode: 847b8...6ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter videregående tok jeg sivilingeniør studiet på NTH. Jobbet i 6-7 år før første barn. Nå er barnet straks myndig, og har blikket vendt ut mot den store verden. 

Heldigvis har jeg en attpå klatt som jeg får prøve å gjøre alt jeg ikke rakk med eldste. 

Det har vært fint å få barn relativt seint. Økonomien har vært god, det har vært lett å prioritere barna og familien. 

AnonymBruker
Skrevet

Droppet ut da jeg gikk tredje året på vgs. Jobber fulltid i butikk da jeg ble gravid som 19-åring. Da tok jeg ferdig skolen og begynte på ingeniørstudie da småen var 2 år. 

Dette var jo absloutt ikke planlagt, men når jeg ser tilbake på studietiden hadde jet ikke ønsket at det var annerledes. Det var til tider tøft, spesielt om barnet var sykt, men da de andre i klassen festet og var fyllesyke kunne jeg sitte på skolen og jobbe. Det lønnte seg til slutt og jeg fikk svært gode karakterer. I tillegg var det mange andre på universitetet som hadde barn og vi holder kontakten enda, mange år etter endt studie.

Anonymkode: 8bfcb...9d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har fagbrev og bachelor nå, og venter vårt første. Planlegger å ta master fra neste høst. Ikke optimalt kanskje, men det går nok :P

Anonymkode: ff8fe...9e1

AnonymBruker
Skrevet

Fikk barn 5. Semester av bacheloren, da jeg var 23 :) tok så to mastere etterpå - barn nr. 2 kom mot skutten av master nr. 1. Ønsket å være ung mor, og med planen om å ta to mastere lot det seg ikke gjøre å vente til etterpå. Angrer ikke et sekund!

Anonymkode: 61c8e...14b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynte på bachelor når barnet var 1,5 år. Syns det var genialt for jeg hadde mye fri og "flexitid". Det er _mye_ tøffere å jobbe 100% når man har barn.

Anonymkode: d00e0...4bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Etrer Vgs jobbet jeg som lærling og tok fagbrev. Jobbet videre i noen år, før jeg sluttet og begynte på en bachelor. Ferdig om 1 år. Ingen barn, og ingen planer om det heller.

Anonymkode: f961d...e1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kortere fagutdannelse fra før da jeg fikk barn, har tatt bachelor + master etter jeg fikk barn :) begynte på bachelor da barnet var 3 år. Gikk veldig fint. Enig i at det var lettere å studere enn å jobbe 100 % pga mer fleksitid osv. 

Anonymkode: c4cc8...845

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

b grad etter han var blitt 2

Anonymkode: 2f16c...83b

AnonymBruker
Skrevet

Er 28 år, har to mastergrader og ingen barn. Tipper det blir et par år før jeg ønsker å prioritere det.

Anonymkode: c9959...45d

AnonymBruker
Skrevet

Har master og videreutdanning. Tok naturlig nok dette før jeg fikk barn da jeg ikke ønsker barn,

Hvorfor er du nysgjerrig på dette?

Anonymkode: b2257...fa5

Skrevet

Svennebrev, fagbrev og høyskole etter at jeg fikk barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk barn 3 uker etter jeg var ferdig med vdg. Jobbet noen år, tok bachelor når barnet var 4-7 år. Ikke planlagt å få barn så tidlig men var ingen vanskeligheter. 

Anonymkode: 6f856...143

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har master og videreutdanning. Tok naturlig nok dette før jeg fikk barn da jeg ikke ønsker barn,

Hvorfor er du nysgjerrig på dette?

Anonymkode: b2257...fa5

TS her. 

Jeg fikk barn før jeg satte meg på skolebenken, og så hvor mye strev det var, og konstant dårlig samvittighet for å velge lesingen fremfor barna. Sitte på biblioteket fremover brettspill med barna. 

Lurte bare på om det var flere som gikk den veien, og hvordan de klarte det. Har også en bekjent som tenker på å starte med medisinstudiet, og har små barn. 

Anonymkode: 847b8...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Doktorgrad. Tok bachelor, master og doktorgrad etter jeg fikk barn. 

Anonymkode: d8734...f4e

AnonymBruker
Skrevet

Phd. Fikk barn etter fullført utdannelse. 

Jeg skulle gjerne fått barn tidligere (men helst etter master). Flere av mine med-stipendiater fikk barn under phd-tiden, og har sagt at det var mye lettere å få barn da enn da de begynte i jobb.

Anonymkode: 2e482...4e1

Skrevet (endret)

.

Endret av Fashionistaen
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer helt ann på hvordan dere jobber sammen og pappaen hjelper som han skal. Vi hadde ingen problem med barn å skole. Begge gikk på skole og er ferdig nå.. at du må gjøre litt skolearbeid vil ungene skjønne i senere tid uansett. Så ikke ha dårlig samvittighet.

Anonymkode: 805b9...132

AnonymBruker
Skrevet

Tok Cand mag og PPU før barn, tok en bachelor og en master etter barn. Barn eller ikke barn har ikke noe å si. 

Anonymkode: ad3fc...ad4

AnonymBruker
Skrevet

Lærer og så master i spes.ped før barn. Mannen også ferdig utdannet før vi fikk barn. Glad vi gjorde det slik. 

Begge har nå trygge og stabile jobber. Tjener ca 1,4 mill totalt. Hell i boligmarkedet har gjort at vi har svært lite lån. 

Har gode muligheter til å hjelpe begge barna inn i boligmarkedet.

Anonymkode: 94332...965

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...