AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #1 Del Skrevet 30. juni 2017 Idag til frokost spiste jeg en salat med litt mais, litt pasta, et egg og marinert kylling. Til lunsj: to kyllingpølser i lompe med litt potetsalat. Hadde ikke spist brød på noen uker. Nå til middag: Rømmegrøt fra fjordland. Ikke så ille karbomessig da, men kjenner det svir litt i samvittigheten😨 Begynner på nytt imorgen😊 Anonymkode: f292c...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #2 Del Skrevet 30. juni 2017 Omg.. Anonymkode: 21024...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #3 Del Skrevet 30. juni 2017 Hvor lenge har du gått på lavkarbo og hvor godt har du planlagt spising og livet framover? Det er nesten ingenting av det du har spist i dag som er lavkarbo. Mais, pasta, lompe, potetsalat. Ingenting av det kan du spise om du skal spise lavkarbo. (såsant du ikke skal gå veeeeeldig moderat lavkarbo da) Hvorfor har du valgt lavkarbo og er det som kur eller endre livsstil? Anonymkode: cfb24...7f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #4 Del Skrevet 30. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du gått på lavkarbo og hvor godt har du planlagt spising og livet framover? Det er nesten ingenting av det du har spist i dag som er lavkarbo. Mais, pasta, lompe, potetsalat. Ingenting av det kan du spise om du skal spise lavkarbo. (såsant du ikke skal gå veeeeeldig moderat lavkarbo da) Hvorfor har du valgt lavkarbo og er det som kur eller endre livsstil? Anonymkode: cfb24...7f8 I utgangspunktet for å bli kvitt søtsuget. Har ikke prøvd det så lenge, rundt to uker. Er fullt klar over at det inneholder en del karbo ja, starter på nytt imorgen.. Anonymkode: f292c...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #5 Del Skrevet 30. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du gått på lavkarbo og hvor godt har du planlagt spising og livet framover? Det er nesten ingenting av det du har spist i dag som er lavkarbo. Mais, pasta, lompe, potetsalat. Ingenting av det kan du spise om du skal spise lavkarbo. (såsant du ikke skal gå veeeeeldig moderat lavkarbo da) Hvorfor har du valgt lavkarbo og er det som kur eller endre livsstil? Anonymkode: cfb24...7f8 Om jeg går ned 3-4 kilo er det en bonus. Siden reglene her er strenge oppgir jeg ikke vekt, men er normalvektig. Føler meg "chubby" når jeg spiser for myes karbohydrater. Så dette blir vel en livsstil.. Anonymkode: f292c...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #6 Del Skrevet 30. juni 2017 Helsegevinst får du uansett ved å kutte ut godteri og kaker. Jeg sluttet i slutten av februar og siden den gangen har jeg kun spist mat som ikke trigger noen søtsug hos meg. Søte bakervarer kan trigge søtsuget. Jeg sluttet å ha lyst på søtt etter et par-tre uker, og hver gang jeg hadde lyst på noe utenom så drakk jeg vann, pusset tenner eller spiste mat innenfor lavkarbo. Anonymkode: cfb24...7f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #7 Del Skrevet 30. juni 2017 Du må begynne heeeelt på nytt! Alt er totalt ødelagt😉 Nei det påvirker ikke resultatene dine 😊 Anonymkode: 7b24c...11d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 1. juli 2017 #8 Del Skrevet 1. juli 2017 Jeg synes det høres veldig slitsomt ut. Vær klar over at mange blir avhengige av den følelsesmessige berg-og-dalbanen - opp- og nedturer forårsaket av avvekslende overrestriksjon og ukritisk matinntak; å være "flink" og pine seg selv gir ofte en slags rusfølelse, og så like stor skyldfølelse med tilhørende behov for å "tilstå" når man "sprekker". Men hvis du liker det, så er det ditt valg, din livsstil. Mange ser ut til å like det, det skaper et fellesskap av likesinnede. Du vil ikke kunne bli kvitt søtsug, men du kan redusere det. Du kan gjøre det med noen enkle men fleksible regler. Poenget med enkelt og fleksibelt er at det skal være lett å huske og holde seg til, men samtidig ikke gi deg panikk hvis du ikke får fulgt dem innimellom. Målet ditt er resultatet, ikke reglene. Plukk og miks og sett sammen så du får noe som passer for deg: Spis 3 til 5 måltider per dag. Ikke spis mellom måltidene. Spis mat du liker. Ikke spis mat du ikke liker. Men vær åpen for å prøve nye ting. Preferanser, vaner og omgivelser endres ved gjensidig påvirkning. Spis ordentlig mat. La alle måltider inneholde protein, fett og grønnsaker. Spis også frukt og korn/stivelsesrike grønnsaker hver dag. Vent til du er sulten før du spiser, og spis deg mett. Du må kanskje jobbe litt med å finne ut av hvordan sulten og mett kjennes ut for akkurat deg, men det er egentlig ikke så viktig. Regelmessige måltider og normale porsjoner vil normalisere appetitten din. Lag mat selv så ofte det er praktisk mulig. Ikke vær redd for mat. Ingen matvarer er giftige eller fetende. Men ingen matvarer kan eller skal inntas i ubegrensede mengder, heller. Ha skille mellom hverdag og fest, normale dager og spesielle dager. Vanlig mat på vanlige dager, kosemat for spesielle anledninger. Hold deg til noenlunde samme døgnrytme fra dag til dag, og pass på å få nok søvn. Vær i aktivitet hver dag. Det er ikke så viktig om du trener; hverdagsaktivitet kan være nok. Hvis du trener, gjør det fordi du liker det, ikke for å "brenne kalorier" eller "skadereduksjon" etter å ha spist noe du "ikke burde". Vekt styres i all hoveedsak gjennom matinntak. Jobb med stressreduksjon og følelsesregulering. Noen sverger til yoga og meditasjon, men bare det å ta noen minutter hver dag og "kjenne etter hvordan jeg har det", kan gjøre underverker. Jobb med å sette grenser. Finn ut hva du er nødt til å si ja/nei til, og når avgjørelsen faktisk er opp til deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå