Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere enn meg som er drittlei tiden vi lever i med tanke på sosiale relasjoner og sosiale medier? 

Jeg har kuttet ut snap, facbook, og har ellers ingenting av sosiale medier på telefonen. 

I familiebesøk, og sammen med venner og kjente har man telefonen lett for hånden og er like rask til å ta den frem dersom den piper eller vibrerer. Tar man ikke bilde av det som skjer så kan det virke som om det ikke har skjedd i det hele tatt. 

Jeg ser at disse tingen ikke gir meg noe verdi i livet mitt - derfor kutter jeg dem ut. Er kommet så langt at jeg faktisk ikke er redd for å føle meg "utenfor" siden jeg ikke får med meg alt som skjer. 

Ser jeg på film med kjæresten og telefonen piper så tar kjæresten den frem og sjekker, enten det er fb, snap eller sms/mms. 

Vi reiser snart på sommerhytten. Der pleier vi å begrense telefonbruken veldig. Gleder meg. 

Er det ikke på tide å logge av og begynne å leve vanlig igjen? 

Anonymkode: aefac...68d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet ned på det meste.

Skal sies at jeg aldri har vært flink til å ta bilder, og det er jo hyggelig å ha noen minner også. Og når man har venner utenlands er FB ganske greit for å kommunisere litt hva man driver med og holde kontakten. Sånn sett synes jeg i utgangspunktet ikke sosiale medier er en uting.

Men jeg har opplevd at jeg har scrollet gjennom instagram og faktisk følt meg verre, rett og slett fordi jeg hele tiden føler jeg burde gjøre mer fantastiske ting enn jeg gjør. Og jeg har lært meg å lytte til det. Instagram er like mye fiksjon som alt annet - så velg heller fiksjonen som får deg til å føle deg bra. Som å skru av mobilen, og sette seg ut med en bok.

Anonymkode: 626fd...05f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har noen få "regler", men i det siste har jeg vært veldig lei. Er nok ikke helt klar for å legge den vekk, men øver på det litt og litt.

Gjest C.Tramell
Skrevet

Du er ikke alene. Jeg har nesten kuttet ut sosiale medier, og hadde det ikke vært for at jeg må være tilgjengelig i forbindelse med jobben hadde jeg slettet dem. Jeg er så lei av fasade, selvskryt og mangel på substans. Jeg blir irritert av fineste, vakreste, beste og alt det der. Mister litt av respekten for voksne mennesker som holder på sånn med folk jeg vet de ikke engang er videre begeistret for. Og så like de er alle sammen! De sier de samme tingene, legger ut bilder av den samme solnedgangen omtrent samtidig og deler de samme artiklene og visdomsordene. Det virker så falskt og meningsløst at jeg får lyst til å trasse som en unge og si upassende ting, så derfor velger jeg heller å holde meg unna. Like bra å gi seg når man merker at man liker menneskene man kjenner mindre jo mer de "byr på seg selv", kanskje ;)

Jeg blir litt engstelig når jeg leser om arbeidsgivere som googler alle søkere og ser på det som suspekt hvis du ikke er aktiv på sosiale medier. Kanskje jeg har spilt meg selv ut over sidelinja, men jeg har fått en overdose av det. Har det mye bedre når jeg ikke vet noe om alle små og store ting folk gjør. Synes jeg har fått mer plass til meg selv og mine egne ting igjen. 

Gjest Coolaid
Skrevet
1 time siden, C.Tramell skrev:

Du er ikke alene. Jeg har nesten kuttet ut sosiale medier, og hadde det ikke vært for at jeg må være tilgjengelig i forbindelse med jobben hadde jeg slettet dem. Jeg er så lei av fasade, selvskryt og mangel på substans. Jeg blir irritert av fineste, vakreste, beste og alt det der. Mister litt av respekten for voksne mennesker som holder på sånn med folk jeg vet de ikke engang er videre begeistret for. Og så like de er alle sammen! De sier de samme tingene, legger ut bilder av den samme solnedgangen omtrent samtidig og deler de samme artiklene og visdomsordene. Det virker så falskt og meningsløst at jeg får lyst til å trasse som en unge og si upassende ting, så derfor velger jeg heller å holde meg unna. Like bra å gi seg når man merker at man liker menneskene man kjenner mindre jo mer de "byr på seg selv", kanskje ;)

Jeg blir litt engstelig når jeg leser om arbeidsgivere som googler alle søkere og ser på det som suspekt hvis du ikke er aktiv på sosiale medier. Kanskje jeg har spilt meg selv ut over sidelinja, men jeg har fått en overdose av det. Har det mye bedre når jeg ikke vet noe om alle små og store ting folk gjør. Synes jeg har fått mer plass til meg selv og mine egne ting igjen. 

Krever jobben din at du skal være på sosiale medier som deg selv med egen konto? Forlar :)

Jeg kjenner en som var sjef innenfor et fagfelt på et sykehus i Norge. Han googlet alltid før han skulle ansette noen. Ikke for å se om de var aktiv på sosiale medier men hva de la ut av ting om seg selv... det sier jo litt om hvem du er. Jo mindre man er på sosiale medier jo bedre er det vel i arbeidslivet tenker jeg.... 

Skrevet

Gubben er fæl til å finne fram telefonen. Snur jeg ryggen til i butikken så står han der og skal "bare sjekke noe".
Jeg VET det er grenser for hvor spennende det er å velge ut melk og pålegg for helga, men come on...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...