Gå til innhold

Hvor mange på KG er advokater, psykologer eller leger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor mange som har tatt høyere utdanning her!

Anonymkode: eb177...c95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt høyere utdanning, men har ingen av de yrkene du har nevnt. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

1,5 master, men jeg regner ikke master som særlig høy utdannelse. Det har de fleste. 

Anonymkode: 591fb...f1d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på master som høy utdannelse, opplever ikke at "de fleste" har dette. Bachelor derimot er det veldig mange som har..

Anonymkode: a33cc...eae

Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg er ingen av delene men jeg har like lang utdanning.

AnonymBruker
Skrevet

Er ferdig på grunnskolen. Skal gå studiespesialisering til høsten så satser da på å ta en høyere utdanning.

Anonymkode: bf96c...d4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lege. Lover :) 

Anonymkode: 164d9...e1a

Skrevet (endret)

Er advokat.

Høyere utdanning og høy utdanning er to forskjellige ting. Høyere utdanning er utdanning som bygger på videregående utdanning. 

Endret av Aquaman
  • Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Aquaman skrev:

Er advokat.

Høyere utdanning og høy utdanning er to forskjellige ting. Høyere utdanning er utdanning som bygger på videregående utdanning. 

Men hva er "høy utdanning"? Det vil jo være individuelt og relativt. Bachelor er jo høy utdanning sammenlignet med hva folk drev med for 200 år siden. Og master idag er jo hverdags. Selv om enkelte vil mene at det er høy utdanning. 

Noen har jo 2-3 mastere, og..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1,5 master, men jeg regner ikke master som særlig høy utdannelse. Det har de fleste. 

Hva regner du som høy utdannelse?

Anonymkode: 9112b...74a

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke mange leger/psykologer gidder å henge her. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Simbyxor skrev:

Men hva er "høy utdanning"? Det vil jo være individuelt og relativt. Bachelor er jo høy utdanning sammenlignet med hva folk drev med for 200 år siden. Og master idag er jo hverdags. Selv om enkelte vil mene at det er høy utdanning. 

Noen har jo 2-3 mastere, og..

Ja, høy utdanning vil være individuelt og relativt. Derfor ikke bør forveksles med høyere utdanning som brukes om en bestem type utdanning. 

Endret av Aquaman
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes bare tre nivåer av høyere utdanning.

Bacehlor, master og doktor.

Hvis master ikke er høy utdanning, er det bare de med doktorgrad som kan si at de har høy utdanning.

Anonymkode: ef71e...292

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høy utdanning kan være fagskole og folkehøyskole, men høyere utdanning er gjerne bachelor, master og doktorgrad. 

Anonymkode: c6a6e...d34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Doktorgrad, postdoc og sånt. De teoretisk flinkeste folka som ender som undervisere på universitetene eller som forskere, rett og slett.

AnonymBruker
Skrevet

42...

Svaret er alltid 42.

Anonymkode: 5a695...4fd

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Doktorgrad, postdoc og sånt. De teoretisk flinkeste folka som ender som undervisere på universitetene eller som forskere, rett og slett.

Det blir jo litt spesielt. Det er mange som velger vekk den type jobb på grunn av lav lønn. En stipendiat tjener ca 430000 i året, man må opp i professortittel før utdanning innen akademia lønner seg. 

Med andre ord er det ikke sikkert det er "de teoretisk flinkeste folka", men de som ikke har andre valg, de som brenner intenst for faget sitt eller ønsker prestisjen som følger med akademia. 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg er utdannet innen Psykiatri.

Skrevet
29 minutter siden, Aquaman skrev:

Ja, høy utdanning vil være individuelt og relativt. Derfor ikke bør forveksles med høyere utdanning som brukes om en bestem type utdanning. 

Ja. 

AnonymBruker
Skrevet

På kg deler jeg det opp i dager. På mandag tirsdag er jeg lege, onsdag torsdag er jeg advokat og helgen trør jeg til som psykolog :fnise:

(Det kan i hvertfall virke som mange på kg gjør nettopp dette)

Anonymkode: 91912...14f

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...