AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #1 Skrevet 30. juni 2017 Har så treg mage og tenker forsøke bli bedre med mat som setter den i gang Dette har jeg prøvd men det har null effekt: svisker, kaffe, grønn te, linfrø, mye fett Anonymkode: 17790...8b9
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #2 Skrevet 30. juni 2017 Kjøp deg tre, fire Kiwier og spis dem. Kiwi er det mest fiberike og med høyest fibertetthet vi har. Ellers er linfrø og frukt og grønnsaker i kosten viktig. Og rikelig med vann å drikke. Anonymkode: ba63b...250
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #3 Skrevet 30. juni 2017 Kjøpt klystér på apoteket. Anonymkode: 1629f...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #4 Skrevet 30. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøpt klystér på apoteket. Anonymkode: 1629f...2b8 Hun spurte etter mat.... mat som kan virke løsende. Anbefaler vann. Og kiwi! Anonymkode: ce72d...33c 1
penny_ Skrevet 30. juni 2017 #5 Skrevet 30. juni 2017 Hvis du spiser en del fiber, så må du få i deg nok vann også. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #6 Skrevet 30. juni 2017 Jeg kjøpte meg en god te på butikken for noen år siden. Denne så god ut, tenkte jeg. Jeg drakk den nesten hver dag, samtidig som jeg ikke skjønte hvorfor jeg slet med diare 24/7. Flere måneder i ettertid tittet jeg på teen før jeg skulle lage meg den igjen, og der innså jeg feilen min: jeg hadde kjøpt te som setter i gang magen. Ikke rart jeg satt på dass uttallige timer. Så jeg anbefaler en slags lakserende te (også kjent som slanke-te, eller "cleansing"-te) som vil få i gang magen. Men sånn i det lengre løp kan det være lurest å få inn mer fiber og spesielt væske i kosten. Å drikke lakserende te flere mnd i strekk er nok ikke svaret hvis du på generelt grunnlag sliter med forstoppelse, men det kan hjelpe hvis det har gått noen dager og du føler du trenger å få tømt magen. Anonymkode: 39bd5...e81 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #7 Skrevet 1. juli 2017 Fiber hjelper ikke. Prøvde til og med fibertilskudd en periode- ble mye verre. Har ikke prøvd detoxte, er skeptisk men kan prøve. Har fastet i 30 timer nå, er fortsatt oppblåst som en ballong, kjennes som om jeg nettopp har spist. Drikker grønn og hvit te. Og vann selvsagt Anonymkode: 17790...8b9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #8 Skrevet 1. juli 2017 Hva med svisker, eventuelt rosiner. Anonymkode: c3d98...fd0
ajarRun Skrevet 1. juli 2017 #9 Skrevet 1. juli 2017 Hvorfor ikke bare la ting gå sin gang? Har aldri forstått mennesker som er besatt av avføring. Det går av seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #10 Skrevet 1. juli 2017 2 Kopper kruttsterk filterkaffi på tom mage om morgenen. Anonymkode: 53c03...56d
Brimi Skrevet 1. juli 2017 #11 Skrevet 1. juli 2017 26 minutter siden, amativeReflection skrev: Hvorfor ikke bare la ting gå sin gang? Har aldri forstått mennesker som er besatt av avføring. Det går av seg selv. Har du aldri vært forstoppet over lengre tid før? Det er ikke noe gøy å gå på 5 dagen uten å få ut noe skal jeg si deg. Det går ikke alltid av seg selv nei. Du kan kjøpe laktulose på apoteket. Ellers hvis det har vedvart og vedvarer over lengre tid bør du gå til legen og få sjekket det ut. 1
ajarRun Skrevet 1. juli 2017 #12 Skrevet 1. juli 2017 Akkurat nå, Brimi skrev: Har du aldri vært forstoppet over lengre tid før? Det er ikke noe gøy å gå på 5 dagen uten å få ut noe skal jeg si deg. Det går ikke alltid av seg selv nei. Du kan kjøpe laktulose på apoteket. Ellers hvis det har vedvart og vedvarer over lengre tid bør du gå til legen og få sjekket det ut. Aner ikke, jeg sitter ikke å loggfører toalettbesøk.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #13 Skrevet 1. juli 2017 21 minutter siden, amativeReflection skrev: Aner ikke, jeg sitter ikke å loggfører toalettbesøk. Da har du ikke vært obstipert. Hadde du hatt en skikkelig obstipasjon hadde du merka det for å si det sånn. Blir for dumt med svar som dette. TS: Spiser du fiber må du også drikke nok vann. Ta deg en joggetur i tillegg så får det nok fart på sakene. Anonymkode: be679...845
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #14 Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, amativeReflection skrev: Hvorfor ikke bare la ting gå sin gang? Har aldri forstått mennesker som er besatt av avføring. Det går av seg selv. Har vært oppblåst i 2 mnd nå, så ser ikke helt at dette går over av seg selv. Og jeg har fastet i 30 timer og er fortsatt oppblåst som en ballong. Man trenger ikke legge merke til når man har hatt avføring, man merker ekstremt godt at man er oppblåst. En ting er at magen tyter ut, en annen er at du kan føle at du går og bærer på en sekk på magen. Og hver gang man spiser får man gåsehud av ubehaget Anonymkode: 17790...8b9
ajarRun Skrevet 1. juli 2017 #15 Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har vært oppblåst i 2 mnd nå, så ser ikke helt at dette går over av seg selv. Og jeg har fastet i 30 timer og er fortsatt oppblåst som en ballong. Man trenger ikke legge merke til når man har hatt avføring, man merker ekstremt godt at man er oppblåst. En ting er at magen tyter ut, en annen er at du kan føle at du går og bærer på en sekk på magen. Og hver gang man spiser får man gåsehud av ubehaget Anonymkode: 17790...8b9 Når du faster vil du naturlig nok ikke drite.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #16 Skrevet 1. juli 2017 7 minutter siden, amativeReflection skrev: Når du faster vil du naturlig nok ikke drite. Faktisk var jeg på do ca 24 timer etter jeg begynte fastingen Hva får deg til å si at man ikke vil drite om man faster? Anonymkode: 17790...8b9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #17 Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har vært oppblåst i 2 mnd nå, så ser ikke helt at dette går over av seg selv. Og jeg har fastet i 30 timer og er fortsatt oppblåst som en ballong. Man trenger ikke legge merke til når man har hatt avføring, man merker ekstremt godt at man er oppblåst. En ting er at magen tyter ut, en annen er at du kan føle at du går og bærer på en sekk på magen. Og hver gang man spiser får man gåsehud av ubehaget Anonymkode: 17790...8b9 hva sier legen da? om du er så oppblåst over lengre tid, så reagerer du på noe. fasting over lengre tid er ikke løsningen, og om det er ubehag hver gang du spiser så trenger du hjelp. Anonymkode: cf54a...496
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #18 Skrevet 1. juli 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva sier legen da? om du er så oppblåst over lengre tid, så reagerer du på noe. fasting over lengre tid er ikke løsningen, og om det er ubehag hver gang du spiser så trenger du hjelp. Anonymkode: cf54a...496 Legen sier IBS. Tviler på at jeg reagerer på spesielle matvarer, jeg blir oppblåst uansett hva jeg spiser. det handler bare om i hvilken grad jeg blir oppblåst. Har prøvd x antall dietter og restriksjoner. Har skjedd et par ganger de siste årene at magen har blitt mindre oppblåst, og det har vært i perioder der jeg spiser lite og faster en del. Men med en gang jeg spiser normalt og forsøker legge på meg (var undervektig), så blåser magen seg opp igjen, akkurat som om den ikke klarer fordøye det jeg spiser og det blir liggende og fermentere. Det blåser seg først opp i nedre del av magen, så beveger det seg opp til den øvre Jeg leste at noen hadde hatt bra effekt av aktivt kull, så tenker forsøke det Anonymkode: 17790...8b9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #19 Skrevet 1. juli 2017 Testet for glutenintoleranse? Anonymkode: 2f895...5fb
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #20 Skrevet 1. juli 2017 Oppblåst mage km også komme av underernæring. Ser man på fattige underernærte barn i Afrika sliter de med sterkt oppblåst mage uten å ha mat i magen. Ungdommer i dag med kroppskomplekser og spiseforstyrrelser har mangedoblet seg og eksplodert det siste tiåraet. Derfor sliter også svært mange med Anoreksi og bulimi med oppblåst mage Anonymkode: 85244...b97 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå