Gjest TiaMaria25 Skrevet 6. januar 2005 #1 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har -1 på høyre øye og -0,5 på venstre. Det er ikke mye, men det er likevel nok til at jeg føler jeg må gå med linser / briller hver dag. Er det noen andre med lik erfaring? Tenkte jeg skulle prøve å venne meg av med linser, men det er ikke lett.... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2005 #2 Del Skrevet 6. januar 2005 Prøv først og fremst å kutte linsene, og heller bruke briller. Jeg har -1.25/-1.5, og begynte rett på linser, selv om jeg før det ikke brukte noe som helst. Etter en dag med linser, føler jeg meg blind hvis jeg tar dem ut, men hvis jeg har brukt briller, er overgangen mindre. Jeg tror rett og slett vi blir psykisk avhengige av linsene. En annen ting er at synes sannsynligvis ikke vil bli bedre uten, men at du nok kan venne deg til det, og kompensere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TiaMaria25 Skrevet 6. januar 2005 #3 Del Skrevet 6. januar 2005 Takk for svar! Jeg skal prøve, må bare få kjøpt meg noen kule briller som jeg ikke føler meg helt lost med. Bruker du briller hver dag hele dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2005 #4 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg klarer dessverre ikke å gå med briller noe særlig, selv om det er blitt bedre etter at jeg kjøpte nye briller med rammeløs innfatning, som jeg synes er ganske stilige. Jeg trener en god del, og bruker da linser. Men hvis jeg bare skal være hjemme, bruker jeg like gjerne briller. Jeg har lyst til å gi meg selv en linsefri dag pr. uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. januar 2005 #5 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har -1,25 på ene øyet og -1,50 på andre øyet + littegrann skevhet på hornhinnene. har stort sett alltid gått uten noe, bruker kun briller på jobb og forran TV. Klart man ser det viktigste, men gud bedre så mye småting man går glipp av selv med såpass liten synsfeil. så jeg skjønner ikke riktig helt hvorfor du vil slutte med alt? jeg prøver nå iherdig å tilvenne øynene å kunne bruke linser, nettop fordi jeg er lei av å se akkurat dårlig nok til å ikke kunne lese skilter, ikke se hvilken buss som kommer før den nesten er forbi, ikke se ansiktsuttrykk på folk eller kunne ha øyekontakt med folk på en viss avstand. Jeg sliter med å bruke briller, har briller jeg synes er stilige men synes det er ubehagelig. (har lav neserygg og litt skeivhet i nesa, så det blir feil trykk) sliter også med å få til å bruke linser, men når jeg først har de i så er det jo himmelrik!! Jeg SER jo!! ALT!!! helt ufattelig å skulle måtte gå tilbake til å ikke se alt, dersom jeg ikke klarer å venne meg til linser. jeg vurderer sterkt operasjon, selv med så liten synsfeil, så mye mener jeg jeg går glipp av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TiaMaria25 Skrevet 6. januar 2005 #6 Del Skrevet 6. januar 2005 nei, jeg må ikke nødvendigvis slutte med alt, men det er jo mange som klarer seg uten med større nærsynhet enn meg. derfor tenker jeg at dette må jeg jo klare.... også jobber jeg på kontor med tørr luft, så det er vanskelig å bruke linser hver dag. tror jeg skal kjøpe meg nye briller til å bruke til hverdags, og heller bruke linser på trening og fest osv. er det andre med -1 som bruker linser / briller hver dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 6. januar 2005 #7 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har -1 og bruker stort sett linser hver dag. Greier meg uten og, men det er som Aline sier: det er masse småting man går glipp av uten. Sitter også på kontor og har merket det på linsene. Før brukte jeg kunstig tårevæske som jeg dryppet på øynene, men etter at jeg skiftet til en ny type månedslinser har tørrheten blitt så og si helt borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 6. januar 2005 #8 Del Skrevet 6. januar 2005 Da jeg hadde så lite begynte jeg først med bare lesebriller, men ble fort avhengig. så liksom så dårlig uten etterhvert. Nå er jeg kommet opp i -2 og -2,75, så nå ser jeg ikke i det hele tatt uten! hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 6. januar 2005 #9 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har -1 på begge øyne og bruker briller omtrent bare når jeg ser på tv og når jeg kjører. Ble nærsynt i voksen alder og klarer ikke helt å venne meg til å bruke briller. Men det går greit, og jeg får ikke vondt i hodet eller noe, så da gidder jeg ikke å stresse med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 6. januar 2005 #10 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg hadde -0,75 på det ene øyet og -0,25 på det andre og hadde briller, men med årene så forsvant synfeilen! :o Jeg var jo nærsynt da, det er visst vanlig at man blir mer langsynt med alderen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia25 Skrevet 6. januar 2005 #11 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har -1 og bruker stort sett linser hver dag. Greier meg uten og, men det er som Aline sier: det er masse småting man går glipp av uten. Sitter også på kontor og har merket det på linsene. Før brukte jeg kunstig tårevæske som jeg dryppet på øynene, men etter at jeg skiftet til en ny type månedslinser har tørrheten blitt så og si helt borte. Hvilke månedslinser har du byttet til? ProClear? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 6. januar 2005 #12 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har -1,25 og -1,75, og har nettopp fått briller. Nå bruker jeg de hele tiden, og ser "ingenting" uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia25 Skrevet 6. januar 2005 #13 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har bare -1 og -0,75 på linsene mine, på brillene har jeg litt mindre. Men de er korrigert for skjeve hornhinner og det er ikke linsene. Jeg føler også at jeg må ha linser eller briller på hver dag....irriterende! :-x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 6. januar 2005 #14 Del Skrevet 6. januar 2005 Hvilke månedslinser har du byttet til? ProClear? De heter O2 Optix. Herlig å kunne sove middag uten å måtte tenke på å ta ut linsene først. Har også blitt mindre rød på øyet av dem, for ikke å snakke om alle pengene jeg sparer. Før brukte jeg Focus Dailies. Greie nok de og, men var endel plaget med at de brakk når jeg tok i dem siden de var så utrolig tynne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TiaMaria25 Skrevet 7. januar 2005 #15 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg bruker Focus Dailies nå, men blir nokså tørr i øynene på jobb. Du ble altså bedre av å bytte til månedslinsene O 2 Optix? Kanskje jeg skal prøve det... Kan jeg bestille de på nett og gå ut fra at de passer, ettersom de passa til deg (og du også brukte Focus Dailies før)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 7. januar 2005 #16 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har -1,25 og +0.75. Jeg ser godt uten linser, men blir veldig sliten og får vondt i øynene om jeg går uten en hel dag. Skulle ønske jeg klarte meg uten! Linsene er litt sure penger når man ser så godt at man kan kjøre bil uten briller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 7. januar 2005 #17 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg bruker Focus Dailies nå, men blir nokså tørr i øynene på jobb. Du ble altså bedre av å bytte til månedslinsene O 2 Optix? Kanskje jeg skal prøve det... Kan jeg bestille de på nett og gå ut fra at de passer, ettersom de passa til deg (og du også brukte Focus Dailies før)? Hadde aldri turt å starte på nye linser uten å gå innom optiker først for å forsikre meg om at jeg kan bruke dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå