Gå til innhold

Ufordragelige nordmenn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stadig oftere leser jeg om nordmenn som oppfører seg som idioter. Skjeller ut folk i øst og vest, nå sist beskrevet i en kronikk i VG.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/luftfart/naa-skal-du-hoere-her-din-forbanna-drittkjerrring/a/24085914/

Hva i all verden er i ferd med å skje med oss? Har vi blitt for rike og arrogante? Nå blir vi beskrevet som arrogante og vanskelig flere og flere steder, til og med når jeg handler på eBay er det færre som vil sende til Norge, fordi det ikke lønner seg på grunn av klag og mas.

Anonymkode: 25c81...1ed

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange av de som oppfører seg sånn er gjerne mentalt tilbakestående (bokstavlig talt) eller har andre diagnoser som gjør at man ikke kan forvente rasjonell og saklig oppførsel fra dem. I noen tilfeller handler det om mennesker i stressede eller kjipe situasjoner som har midlertidig nedsatt kontroll over egen reaksjon

Alt i alt er det ikke noe å bekymre seg over, en mentalt frisk person i en bra periode av livet sitt vil ikke reagere sånn, og det er ikke bare Nordmenn som reagerer slik. Det er også mindre vold i denne type situasjoner enn mange andre steder, så det finnes verre

Anonymkode: aac2a...cdc

AnonymBruker
Skrevet

kjipe nordmenn som har fått råd til sin lusne utenlandsferie, og verden faller i grus om planene går i vasken. Ikke rart de blir forbannet..

Anonymkode: a6681...0c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange av de som oppfører seg sånn er gjerne mentalt tilbakestående (bokstavlig talt) eller har andre diagnoser som gjør at man ikke kan forvente rasjonell og saklig oppførsel fra dem. I noen tilfeller handler det om mennesker i stressede eller kjipe situasjoner som har midlertidig nedsatt kontroll over egen reaksjon

Alt i alt er det ikke noe å bekymre seg over, en mentalt frisk person i en bra periode av livet sitt vil ikke reagere sånn, og det er ikke bare Nordmenn som reagerer slik. Det er også mindre vold i denne type situasjoner enn mange andre steder, så det finnes verre

Nja....sitat fra kronikket i linken: "Etter så mange år i flybransjen kan jeg helt ærlig si at det KUN er nordmenn som får denne tragiske folkeskikken. Alle andre takler det helt fint, men vi nordmenn, vi klikker."

Anonymkode: 8794e...1fd

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nja....sitat fra kronikket i linken: "Etter så mange år i flybransjen kan jeg helt ærlig si at det KUN er nordmenn som får denne tragiske folkeskikken. Alle andre takler det helt fint, men vi nordmenn, vi klikker."

Høres ut som et gyldig vitenskaplig studie

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Tror mange i serviceyrker opplever det verste i oss!

Har for litt siden snakket om dette med venner. Vi har blitt så..smålige og grådige de siste årene. Virker ikke som om nabolandene våre er så glad i oss lenger heller. Fordi vi er blitt altfor selvgode. Men det gjelder heldigvis ikke alle!

Men en viss forandring er det,men nytter ikke si det. Å kritisere nordmenn er ihvertfall det verste en kan gjøre!

AnonymBruker
Skrevet

Det var jo nylig en afro-amerikansk mann som klikket i vinkel på grunn av innstilt fly eller noe i USA. Ble rapportert om i hele verden, på grunn av at det ble tatt opp på mobilvideo. Den kvinnelige flyansatte begynte å grine også.

Så ikke bare nordmenn som klikker i vinkel uten grunn.

Anonymkode: c0958...3cf

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som regel ikke noe å bekymre seg over nei, men som serviceansatt bør man likevel ikke godta trusler. I artikkelen ble det nevnt et tilfeller der en passasjer sa "hvis jeg ser deg på gata er du ferdig". Det er i mine øyne en ganske klar trussel, og hadde jeg sittet i skranken hadde jeg tatt det videre. Jada, man skal tåle en del, og man må dessverre tåle kjeft og drittkasting og riste det av seg når man jobber i et serviceyrke for å holde ut. Men man skal ikke godta direkte trusler, et sted må grensen gå. 

Anonymkode: cf5f3...0b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, NotNaomi skrev:

Tror mange i serviceyrker opplever det verste i oss!

Har for litt siden snakket om dette med venner. Vi har blitt så..smålige og grådige de siste årene. Virker ikke som om nabolandene våre er så glad i oss lenger heller. Fordi vi er blitt altfor selvgode. Men det gjelder heldigvis ikke alle!

Men en viss forandring er det,men nytter ikke si det. Å kritisere nordmenn er ihvertfall det verste en kan gjøre!

Jepp. Et serviceyrke kan få deg til å miste troen på menneskeheten. Har ikke tall på hvor mye skit jeg har hørt, men man må bare være flink til å riste det av seg. Dessverre kan det ta på over mange år uansett, så jeg jobber nok ikke i et serviceyrke så veldig lenge til, men det har jo vært en grei erfaring.

Men er ikke nødvendigvis enig i at dette bare gjelder nordmenn. Vi er kanskje blitt noen verstinger vi også, men jeg har da hørt mitt fra andre lands statstborgere også, ikke bare norske. Kombinasjonen sol & varme, ting som går skeis, mange mennesker på et sted og stress kan ofte føre til konfrontasjoner fra kundenes side. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som regel ikke noe å bekymre seg over nei, men som serviceansatt bør man likevel ikke godta trusler. I artikkelen ble det nevnt et tilfeller der en passasjer sa "hvis jeg ser deg på gata er du ferdig". Det er i mine øyne en ganske klar trussel, og hadde jeg sittet i skranken hadde jeg tatt det videre. Jada, man skal tåle en del, og man må dessverre tåle kjeft og drittkasting og riste det av seg når man jobber i et serviceyrke for å holde ut. Men man skal ikke godta direkte trusler, et sted må grensen gå. 

Det er jo drapstrussel og det er forbudt. En skal ikke finne seg i drapstrusler uansett hvilke yrke man har.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, bettsa skrev:

Det er jo drapstrussel og det er forbudt. En skal ikke finne seg i drapstrusler uansett hvilke yrke man har.

Ja, det er en drapstrussel. Og som ansatt i et yrke der jeg yter mye service ovenfor en del kunder (jobber med det + en del prosjektarbeide o.l. - ikke flyplass dog) så hadde jeg ikke godtatt en drapstrussel. Da hadde jeg tatt det videre via leder, evt. vurdert anmeldelse. De fleste mener det nok ikke innerst inne, de fleste har det bare i kjeften, men jeg hadde rett og slett ikke tatt sjansen, for det finnes en del ustabile mennesker der ute som kan tenkes å realisere trusselen dersom de ikke får det som de vil etter deres eget hode. 

AnonymBruker
Skrevet
På 30.6.2017 den 13.43, AnonymBruker skrev:

Kom det fram om det var en etnisk norsk som kom med truslene? Den strofen om "hvis jeg ser deg på gata, er du ferdig" er typisk sånt en hører i en del miljøer på østkanten.

Anonymkode: 5f625...544

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det rett og slett for godt. Når man har alt så blir småting som en fly-kansellering plutselig noe fryktelig for en.

Anonymkode: 42096...283

• Liker 3
Skrevet

Det er mye hyggelige mennesker her til lands. Men det er også mange sutrekopper. Folk som bare klager på alt. Man trenger ikke være sur for hver minste ting, men jeg skjønner irritasjonen her. Likevel er det ikke undertegnede sin feil. 

Skrevet
På 30.6.2017 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Stadig oftere leser jeg om nordmenn som oppfører seg som idioter. Skjeller ut folk i øst og vest, nå sist beskrevet i en kronikk i VG.

Anonymkode: 25c81...1ed

Nå må du huske på at politisk korrekte aviser som VG og Dagbladet spyr ut rasistisk hat mot nordmenn av ideologiske/politiske årsaker. Du kan jo selv bare forestille deg det spetakkelet de samme aviser hadde stelt i stand, hvis det var andre norske publikasjoner som skrev like mye dritt om ikke-europeiske folkeslag som det VG og Dagbladet skriver om nordmenn.

Gjest The Architect
Skrevet

De fleste mennesker uansett nasjonalitet er ufordragelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...