AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #1 Skrevet 30. juni 2017 Hei Jeg har nå akkurat lest et brev som forleden mine har sendt til legen eller noe sånt, foreldrene mine vet ikke at jeg har lest det. Foreldrene mine får nemlig hjelp fra nav PGa jeg sliter mye klær, det var noe som ble ordnet i 2013, da jeg var ca 11 tenker jeg. Den ordningen skulle vare frem til 2017. Nå i dag leste jeg et brev der foreldrene mine søkte om støtte fra nav PGa av meg. I det brevet stod det at jeg søler mye, jeg rydder ikke opp etter meg, roter mye med klær,at jeg er mye hjemme osv. Jeg synest ikke det stemmer. Jeg prøver så godt jeg kan hele tiden, jeg finner på noe med venner minst en gang i uken. Foreldrene mine skriver at jeg ikke her noen bestevenn i det brevet, noe som jeg blir utrolig såret over. Jeg har mange venner både på skolen og på fritidsaktiviter , jeg prøver så godt jeg kan å finne på noe med vennene mine når jeg har mulighet til det, men det er ikke alltid de kan eller så kan ikke jeg. Men jeg bruker å være med venner ca 1 gang i uken utenom skole , pluss at jeg er med på fritidsaktiviter , jeg har en liten jobb i helgene, pluss at jeg må gjøre skolearbeid. Nå er det jo fri fra skolen og fritidsaktiviter, men det brevet ble skrevet før sommerferien. Jeg bruker en del tid på skole til vanelig, om jeg har prøve neste dag da øver jeg hele ettermiddagen før den prøven, da er den dagen gått. Jeg bruker urolig mye tid på skole for å oppnå karakterer som jeg er fornøyd med, men jeg tror ikke foreldrene mine skjønner hvor mye tid jeg bruker på skole og derfor skriver at jeg er mye hjemme. I brevet stod det også at jeg søler mye og er umoden for alderen. Jeg ryddet opp etter meg, men foreldrene mine skal ha det 100% perfekt så de synest at jeg ikke rydder bra nokk opp etter meg. Når jeg lager Mat kaster jeg Søppelen i søppelkassen og setter de andre varene inn i kjøleskapet. Når jeg har funnet et antrekk for dagen legger jeg de andre klærne som jeg ikke skal bruke inn i klesskapet igjen. Det eneste jeg ikke rekker om morgningen får jeg drar på skole til vanlig er å re opp sengen og legge sminken min ned i skuffen igjen. Foreldrene mine skriver i det berevet at jeg søler mye når jeg dusjer og når jeg pusser tenner , det stemmer ikke synest jeg. Så skriver de at jeg er umoden for alderen, hva skal jeg gjøre for å bli mer moden da?. Hva skal jeg gjøre for at ikke de skal skrive sånt om meg? Jeg blir utrolig lei meg når de skriver dånt Hilsen en jente på 15 år Anonymkode: bf36a...a45
Gjest NotNaomi Skrevet 30. juni 2017 #2 Skrevet 30. juni 2017 Stakkars deg da. Det var uheldig at du leste dette,men nå er det jo gjort. Som jeg leser ut fra innlegget ditt,så virker du som en oppegående og langt fra umoden jente! Jeg skjønner ikke hvilken støtte foreldrene dine skal ha? Men mulig de har "smurt tjukt på" for at søknaden skal gå igjennom? Overdrevet altså. Men forstår jo at du syns det var veldig leit å lese! Det er vel kanskje en mulighet til å ta det opp med dem? Spørs litt på hvordan du kom til å lese brevet og situasjonen forøvrig.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #3 Skrevet 30. juni 2017 Kjære deg, dette skjønner jeg godt at gjør vondt. Sannsynligvis prøver de å "smøre på" voldsomt for å få stønad fra NAV, tror du ikke? Anonymkode: 6b097...af1 2
Gjest Solstråletårer Skrevet 30. juni 2017 #4 Skrevet 30. juni 2017 De søker nok om hjelpestønad fra nav. Den er gyldig i 3 år av gangen. Det var dumt at du leste dette men jeg skjønner jo hvorfor du leste det er jo om deg. Men de må jo også ha en lege erklæring eller noe . Så du det i søknaden. Som er ikke i brev form som en nav søknad. De smørte nok på noe. Og kanskje ser noe du ikke ser eller rett å slett ikke bryr deg om og legger merke til . Det jeg råder deg til er å bite i det sure eple og snakk med dine foreldre. Man får ikke hjelpstød pga søl i dusj men kan ligge noe mere i det. Hvordan fikk du tak i brevet foresten.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #5 Skrevet 30. juni 2017 De skriver alt det tullet for å få ekstra penger, som de ikke fortjener hvis du er såpass oppegående som du selv sier at du er. Mulig de prøver å svindle systemet. Anonymkode: dd27e...dd4 3
Gjest chisandra Skrevet 30. juni 2017 #6 Skrevet 30. juni 2017 Her har de nok smurt veldig på for å få ekstra penger. Tør du å snakke med de om at du har lest brevet?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #7 Skrevet 30. juni 2017 Det høres ut som om foreldrene dine har søkt om Grunnstønad grunnet unormal slitasje av klær og sengetøy. Her kan du lese litt om den stønaden foreldrene dine har søkt på: http://www.hudportalen.no/Dine-Rettigheter/Grunnstoenad. Stønaden kan gis til personer med for eksempel svært alvorlig eksem, allergi, hudlidelser eller psykisk utviklingshemming med inkontinens. Anonymkode: 376a8...bf2 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #8 Skrevet 30. juni 2017 Mine foreldre gjorde noe lignende. Det kom en person hjem til oss og pratet med mine foreldre, jeg var tilstede og reagerte på overdrivelsene, løgnene og halvsannhetene, men jeg visste at dersom jeg sa noe, ville jeg få problemer. Så jeg holdt kjeft, og foreldrene mine fikk penger. Som de selvsagt brukte på helt andre ting. Jeg burde sagt fra, ikke bare pga omsorgssvikt, men også fordi de løy til saksbehandleren og fikk penger de egentlig ikke skulle hatt. Anonymkode: 19a85...264 1
Gjest NotNaomi Skrevet 30. juni 2017 #9 Skrevet 30. juni 2017 Håper du får litt hjelp av svar her Ts. Tenker på deg.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #10 Skrevet 30. juni 2017 Kontakt nav og fortell at det foreldrene dine skriver ikke stemmer. De svindler faktisk nav Anonymkode: a780a...970 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #11 Skrevet 30. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har nå akkurat lest et brev som forleden mine har sendt til legen eller noe sånt, foreldrene mine vet ikke at jeg har lest det. Foreldrene mine får nemlig hjelp fra nav PGa jeg sliter mye klær, det var noe som ble ordnet i 2013, da jeg var ca 11 tenker jeg. Den ordningen skulle vare frem til 2017. Nå i dag leste jeg et brev der foreldrene mine søkte om støtte fra nav PGa av meg. I det brevet stod det at jeg søler mye, jeg rydder ikke opp etter meg, roter mye med klær,at jeg er mye hjemme osv. Jeg synest ikke det stemmer. Jeg prøver så godt jeg kan hele tiden, jeg finner på noe med venner minst en gang i uken. Foreldrene mine skriver at jeg ikke her noen bestevenn i det brevet, noe som jeg blir utrolig såret over. Jeg har mange venner både på skolen og på fritidsaktiviter , jeg prøver så godt jeg kan å finne på noe med vennene mine når jeg har mulighet til det, men det er ikke alltid de kan eller så kan ikke jeg. Men jeg bruker å være med venner ca 1 gang i uken utenom skole , pluss at jeg er med på fritidsaktiviter , jeg har en liten jobb i helgene, pluss at jeg må gjøre skolearbeid. Nå er det jo fri fra skolen og fritidsaktiviter, men det brevet ble skrevet før sommerferien. Jeg bruker en del tid på skole til vanelig, om jeg har prøve neste dag da øver jeg hele ettermiddagen før den prøven, da er den dagen gått. Jeg bruker urolig mye tid på skole for å oppnå karakterer som jeg er fornøyd med, men jeg tror ikke foreldrene mine skjønner hvor mye tid jeg bruker på skole og derfor skriver at jeg er mye hjemme. I brevet stod det også at jeg søler mye og er umoden for alderen. Jeg ryddet opp etter meg, men foreldrene mine skal ha det 100% perfekt så de synest at jeg ikke rydder bra nokk opp etter meg. Når jeg lager Mat kaster jeg Søppelen i søppelkassen og setter de andre varene inn i kjøleskapet. Når jeg har funnet et antrekk for dagen legger jeg de andre klærne som jeg ikke skal bruke inn i klesskapet igjen. Det eneste jeg ikke rekker om morgningen får jeg drar på skole til vanlig er å re opp sengen og legge sminken min ned i skuffen igjen. Foreldrene mine skriver i det berevet at jeg søler mye når jeg dusjer og når jeg pusser tenner , det stemmer ikke synest jeg. Så skriver de at jeg er umoden for alderen, hva skal jeg gjøre for å bli mer moden da?. Hva skal jeg gjøre for at ikke de skal skrive sånt om meg? Jeg blir utrolig lei meg når de skriver dånt Hilsen en jente på 15 år Anonymkode: bf36a...a45 Ikke bry deg, foreldrene dine er dumme og gjør "alt de kan" for penger. Det at de skrev at du søler mye osv er bare idiotisk. (De trodde sikkert de fikk mer penger) sannheten er at nav ikke bryr seg om sånt. De har satser de føger, som går etter hva foreldrene dine har utbetalt i året, hvor gammel du er ++. Det er ingen satser som er: 1000kr mer for ungdommen er mye hjemme og søler! Dette er totalt urelevant. Men bruker foreldrene dine disse ekstra pengene faktisk på deg? Står det en plass hvor mye de har fått til å bruke på deg? Hvis de ikke gjør det, kan du si til de at dette har du krav på, og at du kommer til å gå til nav å fortelle at pengene ikke blir brukt til sitt formål. (Ikke ha dårlig samvittighet, det er en grunn til hvorfor nav faktisk gir disse pengene. Det er for at DINE behov skal bli dekket. Foreldrene dine har et ansvar.) Jeg leser litt mellom linjene og for inntrykket av at det er litt vanskelig hjemme? Vær så snill snakk med en helsesøster eller en lærer du stoler på! Du fortjener å ha det fint, ikke bære burder som de voksne er ansvarlige for. Jeg fikk støtte av barnevernet da jeg var 16-år. Til å flytte for meg selv for jeg hadde det ikke greit hjemme. Jeg og bestevenninnen min som er 2 skoleår eldre flyttet sammen klem Anonymkode: 9a8af...9db 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #12 Skrevet 30. juni 2017 Men viss du var 11 i 2013 og du er 15 år nå må det være noe galt med søknaden . Anonymkode: 65e76...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #13 Skrevet 1. juli 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har nå akkurat lest et brev som forleden mine har sendt til legen eller noe sånt, foreldrene mine vet ikke at jeg har lest det. Foreldrene mine får nemlig hjelp fra nav PGa jeg sliter mye klær, det var noe som ble ordnet i 2013, da jeg var ca 11 tenker jeg. Den ordningen skulle vare frem til 2017. Nå i dag leste jeg et brev der foreldrene mine søkte om støtte fra nav PGa av meg. I det brevet stod det at jeg søler mye, jeg rydder ikke opp etter meg, roter mye med klær,at jeg er mye hjemme osv. Jeg synest ikke det stemmer. Jeg prøver så godt jeg kan hele tiden, jeg finner på noe med venner minst en gang i uken. Foreldrene mine skriver at jeg ikke her noen bestevenn i det brevet, noe som jeg blir utrolig såret over. Jeg har mange venner både på skolen og på fritidsaktiviter , jeg prøver så godt jeg kan å finne på noe med vennene mine når jeg har mulighet til det, men det er ikke alltid de kan eller så kan ikke jeg. Men jeg bruker å være med venner ca 1 gang i uken utenom skole , pluss at jeg er med på fritidsaktiviter , jeg har en liten jobb i helgene, pluss at jeg må gjøre skolearbeid. Nå er det jo fri fra skolen og fritidsaktiviter, men det brevet ble skrevet før sommerferien. Jeg bruker en del tid på skole til vanelig, om jeg har prøve neste dag da øver jeg hele ettermiddagen før den prøven, da er den dagen gått. Jeg bruker urolig mye tid på skole for å oppnå karakterer som jeg er fornøyd med, men jeg tror ikke foreldrene mine skjønner hvor mye tid jeg bruker på skole og derfor skriver at jeg er mye hjemme. I brevet stod det også at jeg søler mye og er umoden for alderen. Jeg ryddet opp etter meg, men foreldrene mine skal ha det 100% perfekt så de synest at jeg ikke rydder bra nokk opp etter meg. Når jeg lager Mat kaster jeg Søppelen i søppelkassen og setter de andre varene inn i kjøleskapet. Når jeg har funnet et antrekk for dagen legger jeg de andre klærne som jeg ikke skal bruke inn i klesskapet igjen. Det eneste jeg ikke rekker om morgningen får jeg drar på skole til vanlig er å re opp sengen og legge sminken min ned i skuffen igjen. Foreldrene mine skriver i det berevet at jeg søler mye når jeg dusjer og når jeg pusser tenner , det stemmer ikke synest jeg. Så skriver de at jeg er umoden for alderen, hva skal jeg gjøre for å bli mer moden da?. Hva skal jeg gjøre for at ikke de skal skrive sånt om meg? Jeg blir utrolig lei meg når de skriver dånt Hilsen en jente på 15 år Anonymkode: bf36a...a45 Det står vel i brevet hva de søker om. Hjelpestønad?Er det første jeg tenker på. Mulig de vil ha det perfekt,men om de har merarbeid pga deg så kan de kanskje få stønad. Når du er 18 kan du flytte for deg selv. Anonymkode: 2c764...38f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå