AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #1 Skrevet 30. juni 2017 Noen som studerer eller har studert medisin i Norge som kan bekrefte eller avkrefte dette? Eventuelt kan bekrefte eller avkrefte dette på andre studier? "På det medisinske fakultetet vil hun snart forstå at det råder en uskreven regel om at muslimske jenter ikke skal ha noen som helst omgang med etnisk norske, mannlige medstudenter. Dette gjelder i kantinen mellom forelesninger, og det gjelder på lesesalene. En annen uskreven regel forbyr Sana å møte opp på noen av studentfestene, eller delta på felles hytteturer eller andre sosiale studentaktiviteter, hvor mannlige ikke-muslimer møter." Dette er skrevet av psykiater Fred Heggen, som da selvsagt selv har gått på medisin, men nok i en tid hvor det ikke var så mange muslimer. Men det er ikke utenkelig at han likevel har god innsikt i hvordan miljøet er også i dag. http://fredheggen.blogg.no/ Anonymkode: cb5a0...282
anonymjentebergen Skrevet 30. juni 2017 #2 Skrevet 30. juni 2017 Hei! Jeg studerer medisin. På kullet mitt er det en muslimsk jente, og det du beskriver stemmer nok for henne. Grunnen er ikke uskrevne regler, men at det rett og slett ikke virker som hun er interresert i å møte/være med noen andre på kullet. Når en person er uinterresert i å bli kjent med andre, muslim eller ikke muslim, så gidder ikke vi andre på kullet å ta kontakt heller. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #3 Skrevet 30. juni 2017 Hvordan kan en religiøs person studere medisin? Hele studiet pusher på evolusjonsteorien Anonymkode: ee186...6c7 10
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #4 Skrevet 30. juni 2017 9 minutter siden, anonymjentebergen skrev: Hei! Jeg studerer medisin. På kullet mitt er det en muslimsk jente, og det du beskriver stemmer nok for henne. Grunnen er ikke uskrevne regler, men at det rett og slett ikke virker som hun er interresert i å møte/være med noen andre på kullet. Når en person er uinterresert i å bli kjent med andre, muslim eller ikke muslim, så gidder ikke vi andre på kullet å ta kontakt heller. Kanskje hun egentlig har lyst, men siden hun føler seg bundet av disse uskrevne reglene, så oppfører hun seg uinteressert for å beskytte seg selv. Lurer litt på hvordan dette vil fungere ute i praksis. Høres klamt ut å ikke kunne sitte ved siden av mannlige kollega under lunsjen. Anonymkode: c1098...f85 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #5 Skrevet 30. juni 2017 Nei, dette er ikke et riktig bilde av hvordan situasjonen er for (de fleste) muslimske medisinstudenter. Muslimer er like velkommen som alle andre, og de aller fleste er så godt integrert at de møter medisinstudiet som enhver annen nordmann. Jeg har møtt én muslimsk medisinstudent som ikke var så godt integrert og som hadde problemer med øving med andre mestudenter og generelle etiske diskusjoner. Hun sluttet på studiet etter det første halvåret. Etter min mening var hun ikke egnet til å studere medisin i Norge på daværende tidspunkt, og hun hadde nok blitt plukket opp av studieansvarlige om hun hadde fortsatt. Anonymkode: e1e4b...52d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #6 Skrevet 30. juni 2017 Vi hadde en muslimsk gutt hos oss det første semesteret, men så han sjelden fordi han pendlet til en annen by. Men etter det jeg hørte nektet han å ta i kvinnelige medelever da vi øvde på fysiske undersøkelser. Jeg tenker man får tro på det man vil, men det er litt vanskelig å bli lege når man ikke kan ta i folk - man får så mye nyttig informasjon fra det. Noen vil si at han heller kunne øvd på mannlige medstudenter, men det er ikke så lett når 70 % er jenter. Selvfølgelig er alle velkomne, men studiet egner seg kanskje ikke for alle. Anonymkode: 7138d...ce8 2
Gjest noe tilfeldig Skrevet 30. juni 2017 #7 Skrevet 30. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde en muslimsk gutt hos oss det første semesteret, men så han sjelden fordi han pendlet til en annen by. Men etter det jeg hørte nektet han å ta i kvinnelige medelever da vi øvde på fysiske undersøkelser. Jeg tenker man får tro på det man vil, men det er litt vanskelig å bli lege når man ikke kan ta i folk - man får så mye nyttig informasjon fra det. Noen vil si at han heller kunne øvd på mannlige medstudenter, men det er ikke så lett når 70 % er jenter. Selvfølgelig er alle velkomne, men studiet egner seg kanskje ikke for alle. Anonymkode: 7138d...ce8 .... Nei!! Dette er ikke greit.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #8 Skrevet 30. juni 2017 46 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: .... Nei!! Dette er ikke greit. Enig. Hva gjør man da med kvinnelige pasienter? Anonymkode: e1e4b...52d 4
Ramona Skrevet 30. juni 2017 #9 Skrevet 30. juni 2017 Veldig mange på medisinstudiet er jo muslimske jenter, så det ville være veldig rart hvis dette stemte for flertallet. Så mange meninger man skal ha om muslimer. Muslimer ditt, muslimer datt. 3
Jus sanguinis Skrevet 30. juni 2017 #10 Skrevet 30. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan en religiøs person studere medisin? Hele studiet pusher på evolusjonsteorien Anonymkode: ee186...6c7 Kanskje det er akademisk jihad, på lik linje med rettslig jihad, hvor målet er muslimsk dominans?
Ramona Skrevet 30. juni 2017 #11 Skrevet 30. juni 2017 2 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Kanskje det er akademisk jihad, på lik linje med rettslig jihad, hvor målet er muslimsk dominans? Kanskje det. Eller kanskje ikke. 😒
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #12 Skrevet 30. juni 2017 4 minutter siden, Ramona skrev: Kanskje det. Eller kanskje ikke. 😒 Eller kanskje. Hvem vet? Anonymkode: f8671...9c5 1
Ramona Skrevet 30. juni 2017 #13 Skrevet 30. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller kanskje. Hvem vet? Anonymkode: f8671...9c5 De fleste vet. At det ikke er sant. 1
Jus sanguinis Skrevet 30. juni 2017 #14 Skrevet 30. juni 2017 1 minutt siden, Ramona skrev: De fleste vet. At det ikke er sant. Rettslig jihad mot håndhilsning i Sverige. De fleste vet kanskje ikke at det er sant, men det er fordi sannheten blir bevisst holdt skjult for dem, det vil si dem hvis jobb det er å informere om sannheten bevisst ikke gjør det, og de selv ikke gidder å orientere seg om hva som egentlig foregår. Man kan kanskje si at det ikke er representativt for alle muslimer, men rettslig jihad er definitivt et faktum. Så hvorfor skulle ikke det samme gjelde for akademia og medisinstudiet? Jeg mener, kulturmarxistene har jo gjort den lange marsjen før dem, så når muslimene benytter seg av samme metode er det kanskje bare naturlig at kulturmarxistene identifiserer seg med islam og muslimer?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #15 Skrevet 30. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde en muslimsk gutt hos oss det første semesteret, men så han sjelden fordi han pendlet til en annen by. Men etter det jeg hørte nektet han å ta i kvinnelige medelever da vi øvde på fysiske undersøkelser. Jeg tenker man får tro på det man vil, men det er litt vanskelig å bli lege når man ikke kan ta i folk - man får så mye nyttig informasjon fra det. Noen vil si at han heller kunne øvd på mannlige medstudenter, men det er ikke så lett når 70 % er jenter. Selvfølgelig er alle velkomne, men studiet egner seg kanskje ikke for alle. Anonymkode: 7138d...ce8 Jeg hadde i en kort periode en mannlig muslimsk fastlege. Det virker som om han absolutt ikke ville ta på meg, og da han skulle lytte på hjertet og lungene mine ble det litt kleint at han gjorde såpass store anstrengelser for at han berørte meg. Anonymkode: 2ae89...18b 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #16 Skrevet 1. juli 2017 Er folk besatt av muslimer? Hva tror dere egentlig muslimer er egentlig??? Anonymkode: 52f26...2af 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #17 Skrevet 1. juli 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er folk besatt av muslimer? Hva tror dere egentlig muslimer er egentlig??? Anonymkode: 52f26...2af Virker som man heller bør spørre hva muslimske menn tror at kvinner er. Anonymkode: f4598...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #18 Skrevet 1. juli 2017 På 30.6.2017 den 17.30, Jus sanguinis skrev: Kanskje det er akademisk jihad, på lik linje med rettslig jihad, hvor målet er muslimsk dominans? Halveis uti HI var du den første jeg tenkte på; hvor er X? HAN har vel noe å si i denne saken. Aldri lest dine tråder, men har likevel fått et inntrykk av at smaken er den samme over hele fjøla Anonymkode: e31b7...405 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #19 Skrevet 2. juli 2017 Er ikke dette beskrevet ganske greit i kravene til skikkethet eller hva det heter for praksis i sykepleie etc? Regner med det er det samme for leger. Mener det står noe der om uniform/jobbklær og hodeplagg, hygiene osv, så vil tro de fleste muslimer som går disse studiene passer like bra inn som resten av oss. Anonymkode: ccf81...31d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #20 Skrevet 2. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke dette beskrevet ganske greit i kravene til skikkethet eller hva det heter for praksis i sykepleie etc? Regner med det er det samme for leger. Mener det står noe der om uniform/jobbklær og hodeplagg, hygiene osv, så vil tro de fleste muslimer som går disse studiene passer like bra inn som resten av oss. Anonymkode: ccf81...31d Hvordan er det i forhold til rullestol? Anonymkode: 734ce...57b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå