Gå til innhold

Hjelp vi trenger ny seng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først, vi har en gammel seng, helt grei, men vil og skal ha ny.

1) Hvor stor bør sengen være? Den vi har nå er 180, og det er jo stort og godt, men blir litt lite dyne i forhold til madrass. Tenker derfor kanskje 160? Vi får baby nå og kanskje vi da trenger stor seng?

2) Hvor bør den kjøpes? IKEA? Møbelringen? Fagmøbler? De har jo reklame hele veien, men synes allikevel det er dyrt. Vil jo ha den beste sengen til den billigste prisen 😁. Er IKEA godt nok? Kvalitet? Ser for meg at sengen skal vare i vertfall i 20 år, om ikke mer. 

3) Hvilken seng har dere? Hva tenker dere og hvilken ville dere kjøpt om dere skulle hatt ny?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var i går på ikea og prøvde senger. Kjempekvalitet og har bestemt oss for en deilig seng hvor vi får to dekket behovene hvor den ene av oss vil ha hard madrass mens den andre vil ha medium. Man kan selvfølgelig prøveligge sengen hjemme i 90 dager. 

Vi bestemte oss for denne

Anonymkode: 47c00...7ba

Skrevet

Min erfaring er at madrass ikke varer mer enn 5-6 år. Hjelper ikke med mer penger. Kasta den forrige 180/210 den var snaue 10 år og type veldig dyr. Ble erstattet med 160/210. Fast madrass med 5 cm latex overmadrass type ikke så dyr, men med pocetfjærer. I den gamle madrassen var det skjøt i midten, det suger. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, RoH skrev:

Min erfaring er at madrass ikke varer mer enn 5-6 år. Hjelper ikke med mer penger. Kasta den forrige 180/210 den var snaue 10 år og type veldig dyr. Ble erstattet med 160/210. Fast madrass med 5 cm latex overmadrass type ikke så dyr, men med pocetfjærer. I den gamle madrassen var det skjøt i midten, det suger. 

Jeg som skrev over. Vi har hatt en jensen rammemadrass i 20 år. Nå er den helt sarvet og kjennes ut som en vannseng når den ene av oss snur seg i sengen. Da er det påtide med en ny egentlig for lenge siden. Sengen som jeg nevnte over var superdigg i forhold. Gleder meg til ny seng. 

Anonymkode: 47c00...7ba

AnonymBruker
Skrevet

Alt under 180 bredde er ubrukelig.

Husk dere skal ha sex der også.

Ikea bør man styre unna så langt det går.

Anonymkode: d5892...bae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere trenger 180 hvis dere tenker samsoving med baby. Det blir mye amming i den senga fremover! Kjøp også en god overmadrass som kan byttes etter endt babyperiode; som nybakt mamma vil du svette mye og ikke minst vil puppene lekke melk om natta.. 

IKEA-seng varer ikke mer enn 5 år, er min erfaring. Kjøper du seng til 20-25000 har du seng for mange mange år fremover. 

Anonymkode: e9cc0...262

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legger til at dere trenger 180 i det hele tatt når dere får barn. Barna vil komme inn og sove hos dere..! 

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøote nylig seng, og endte opp med 210x210 kontinentalmadrass. Vi samsover med baby (som ikke klarer å sove alene ennå), og jeg synes det er godt å ha god plass. I den nye senga sover vi godt alle tre. Tenker også det er godt å ha god plass slik at man kan sove godt selv om barnet kommer opp i senga om natta når det blir eldre.

Vi kjøpte senga vår på Skeidar på en dag hvor man fikk 20% rabatt når man betalte med Mastercard fra DNB. Slike dager pleier å komme noen ganger i året.

Anonymkode: 8f04c...08c

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte ny seng i fjor på Ikea og jeg er kjempefornøyd. Jeg ville ha en seng som utnytter plassen UNDER sengen også, og valgte FJELL seng, hvit, med skuffer under. I de skuffene har jeg f.eks. rent sengetøy. Flott oppbevaring.(man kan aldri få nok oppbevaringsplass, ikke sant?)

Som madrass valgte jeg HÖVÅG, med overmadrass TUSSÖY. Levetiden på overmadrassen er nok begrenset, etter hva jeg har hørt, så den bør byttes hvert femte år eller så. Men enn så lenge sover jeg veldig godt i den sengen! :-)

Jeg ville valgt en 180 cm seng, var jeg dere. Med småbarn blir hver cm i sengen gull verdt!

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6/30/2017 den 9.44, Hadena skrev:

Først, vi har en gammel seng, helt grei, men vil og skal ha ny.

1) Hvor stor bør sengen være? Den vi har nå er 180, og det er jo stort og godt, men blir litt lite dyne i forhold til madrass. Tenker derfor kanskje 160? Vi får baby nå og kanskje vi da trenger stor seng?

2) Hvor bør den kjøpes? IKEA? Møbelringen? Fagmøbler? De har jo reklame hele veien, men synes allikevel det er dyrt. Vil jo ha den beste sengen til den billigste prisen 😁. Er IKEA godt nok? Kvalitet? Ser for meg at sengen skal vare i vertfall i 20 år, om ikke mer. 

3) Hvilken seng har dere? Hva tenker dere og hvilken ville dere kjøpt om dere skulle hatt ny?

Hvorfor sal du ha stor seng pga baby? Babyer skal ikke ligge i foreldreseng. Det kan være farlig. 

Anonymkode: 2db76...c20

AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2017 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sal du ha stor seng pga baby? Babyer skal ikke ligge i foreldreseng. Det kan være farlig. 

Nå må du slutte og tulle. Det er tilbakevist for lenge siden. Så sant foreldrene ikke ruser seg, bruker medisiner som gjør at de sover uvanlig tungt, eller røyker osv, så er det normalt ingen fare forbundet med at et lite barn sover i samme seng som sin familie. Hundretusenvis av babyer gjør det.

http://www.tv2.no/a/7016707/

Anonymkode: e1a5c...c58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2017 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Babyer vil gjerne ligge inntil foreldrene sine. Da føler de seg trygge! Vår baby lå på et tynt lite babynest i midten av dobbeltsenga vår. De myke veggene på den kunne tas ned slik at baby bare kunne dras inntil meg når vi skulle amme om natta. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...