Gå til innhold

Nabo som klager på ALT

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med fare for gjenkjennelse må jeg bare få dette ut. 

I 2012 flyttet jeg inn i en blokkleilighet ved siden av naboen fra helvete. Allerede fra uken etter begynte klagene å renne inn fra henne, enten det var kl 12 på dagen fordi hun mente tv'en sto for høyt på, kl 16 på ettermiddagen fordi jeg spilte musikk i 5 minutter og selvfølgelig hver eneste gang det ble laget lyd på kveldstid. Hun kom aldri på døra, sendte bare SMS, tilogmed når jeg ikke var hjemme klagde hun... La meg presisere at hun var den eneste jeg mottok klager fra, og at blokken fra 2005 faktisk er veldig lydisolerende. Jeg har også stor respekt for regelen om stillhet etter kl 23 og det er svært få ganger det har blitt laget noe særlig lyd etter dette. Jeg har veldig sjelden hørt naboene selv om de har hatt full fest. Dette endte faktisk til slutt med at jeg fikk et varsel fra styret som de bare måtte trekke tilbake.  Denne naboen kranglet i tillegg ekstremt mye med samboeren sin, og en natt var jeg nær å ringe politiet fordi møbler ble knust inni leiligheten og jeg nesten var sikker på at de kom til å drepe hverandre.. Og de hadde flere ganger både fest og vors til langt på natt som jeg aldri klaget på, da jeg mener at man faktisk må ha en viss toleranse når man velger å bo i blokk. 

Etter noen år flyttet dama ut og samboeren ble igjen. Klagene opphørte fullstendig. Så flyttet hun inn igjen for en periode før de solgte leiligheten og flyttet begge to. Etter at hun flyttet ut første gangen har jeg på de 3 årene ikke mottatt EN ENESTE naboklage fra noen. Det har vært helt problemfritt, og jeg snakker med flere av de andre nærmeste naboene daglig. Bare god stemning.

Så har det seg sånn at jeg og min samboer nå har kjøpt ny leilighet, og mot alle odds i hele verden har vi klart å kjøpe leiligheten ved siden av dette paret, for 2 gang, i et helt annet sameie. Nesten så man ikke tror det er mulig, men det er det altså. Jeg begynte nesten å gråte da det gikk opp for meg, for jeg så for meg at nå kan jeg ikke leve i mitt eget hjem igjen, nå er det musestille fra morgen til kveld som gjelder, uten TV, musikk etc. Samboeren min, som forsåvidt er mye mer "bråkete" enn meg, prøvde å berolige meg med at det kom nok ikke til å bli så ille og at kanskje hun hadde skjerpet seg. Vi flyttet inn på mandag og pusser opp kjøkkenet, så i går hadde vi 4 venner over for å hjelpe oss. Det sier seg selv at det blir litt bråk når man pusser opp, og at det bør naboene tåle et par dager. Kl 19 ringte det på døren, det var da naboen som lurte på om vi...... kunne skru ned musikken? Vi holdt altså på med borr, saging, skruing og løfting, men over alt dette hørte hun musikken fra den ene av to høyttalere som vi har giddet å koble til foreløpig, som sto på med rolig sommermusikk. Som den ene vennen vår som befant seg ca 1 meter fra høyttaleren sa "Hæ? Jeg hørte ikke at vi hadde musikk på engang jeg"...

Så nå er vi altså igang igjen. 3 dager fra vi flyttet inn til første klage fra henne. La meg også si at mens vi holdt på kom naboen på andre siden hjem og hilste vennlig og presenterte seg, ikke et ord om noe bråk. Jeg merker at jeg kan ikke leve sånn som det. Det er til alle døgnets tider, uansett hva vi gjør, hun ringer på eller sender SMS, det vet jeg jo fra tidligere. Hva kan jeg gjøre? Kan man sende et brev til styret om dette? Jeg vurderer også å anmelde henne for trakassering, da jeg føler at det er det nivået hun var på tidligere og kommer til å komme opp på igjen. Det verste er egentlig at hun "bråker" akkurat like mye selv, med hund som bjeffer osv, men vi kan liksom ikke gå og sende klager på hverandre i flere år fremover heller bare for å ta igjen. Har noen erfaringer med dette? Det er selvfølgelig uaktuelt å flytte :icon_frown::vetikke:

Anonymkode: dd5fd...946

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med fare for gjenkjennelse må jeg bare få dette ut. 

I 2012 flyttet jeg inn i en blokkleilighet ved siden av naboen fra helvete.

Så har det seg sånn at jeg og min samboer nå har kjøpt ny leilighet, og mot alle odds i hele verden har vi klart å kjøpe leiligheten ved siden av dette paret, for 2 gang, i et helt annet sameie. Nesten så man ikke tror det er mulig, men det er det altså. Jeg begynte nesten å gråte da det gikk opp for meg, for jeg så for meg at nå kan jeg ikke leve i mitt eget hjem igjen, nå er det musestille fra morgen til kveld som gjelder, uten TV, musikk etc.

Kontakt Se&Hør hvis dette er sant

Anonymkode: c3fb4...554

AnonymBruker
Skrevet

Gi nå f i hun da. Gjør som du vil innenfor vanlige tider. Ikke snakk med henne, ikke åpne døren og blokker nummer.

Anonymkode: 64492...964

• Liker 9
Skrevet

Du må gi igjen med samme mynt. Send klage HVER gang det er bråk hos henne. Da ser hun jo hvor irriterende det er. 

Hvis hun reagerer på klagene sier du bare: "vi tåler mer bråk fra dere hvis dere tåler mer bråk fra oss".

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Du må gi igjen med samme mynt. Send klage HVER gang det er bråk hos henne. Da ser hun jo hvor irriterende det er. 

Hvis hun reagerer på klagene sier du bare: "vi tåler mer bråk fra dere hvis dere tåler mer bråk fra oss".

Dette!! 

Jeg gjorde sånn med en nabo som klagde like mye som din. Jeg sendte SMS eller ringte på døra for ALT hun lagde av lyd. 2 måneder etterpå sa hun at hun aldri skulle klage igjen. Ringte politiet på henne også noen ganger! Levd klagefri i en god stund nå! 

Anonymkode: 0c777...9d9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Et lite spørsmål - ble leiligheten kjøpt usett? Kunne dere ikke se navnene på naboene noen steder? 

Anonymkode: 492eb...978

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trolololol

Anonymkode: 02c45...5ad

Gjest Blondie65
Skrevet

Istedenfor å sende brev til styret, gå og hils på styreleder og presenter dere og fortell erfaringen med denne naboen og erfaringen dere har hatt fra etter de flyttet fra forrige plass. Si til styreleder at du helst vil slippe SMS til alle døgnets tider om innbilt bråk, og at du har lyst å henvise naboen til styreleder. Bli kjent med de andre naboene også og spør om de har opplevd bråk fra dere på de tidspunktene hun klager.

Jeg ville også forklart naboen at mellom 23 og 06 skal det være nattero, resten av døgnet har du tenkt å leve et normalt liv slik du har gjort i mange år og som kun hun har klaget på og at klager som ikke er relevante fordi dere ikke forstyrrer unormalt ikke vil bli tatt til følge.

Skrevet (endret)

feil

Endret av FrkIA
AnonymBruker
Skrevet
På 1.7.2017 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Gi nå f i hun da. Gjør som du vil innenfor vanlige tider. Ikke snakk med henne, ikke åpne døren og blokker nummer.

Anonymkode: 64492...964

Veldig enkelt å si, ikke så lett å gjøre når du trues med tvangssalg av leilighet fra styret fordi hun klager til de daglig istedet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2017 den 12.05, AnonymBruker skrev:

Trolololol

Anonymkode: 02c45...5ad

Åh, I wish... Men jeg tviler på at noen gidder å skrive et så langt innlegg med så mye detaljer om det ikke var sant. Vil du overta denne naboen kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
På 1.7.2017 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Kontakt Se&Hør hvis dette er sant

Anonymkode: c3fb4...554

Det er dessverre helt sant. Utrolig nok.

AnonymBruker
Skrevet
På 1.7.2017 den 0.33, AnonymBruker skrev:

Dette!! 

Jeg gjorde sånn med en nabo som klagde like mye som din. Jeg sendte SMS eller ringte på døra for ALT hun lagde av lyd. 2 måneder etterpå sa hun at hun aldri skulle klage igjen. Ringte politiet på henne også noen ganger! Levd klagefri i en god stund nå! 

Anonymkode: 0c777...9d9

Jeg har faktisk prøvd det uten at det hjalp. Ringte riktignok aldri politiet, da jeg synes det har viktigere ting å bruke ressurser på enn min psycho av en nabo. Vurderer nå å bare la henne ringe politiet på meg så mange ganger hun vil, så kanskje hun får tilsnakk av de til slutt for å bruke deres ressurser på ingenting. Mulig det er det eneste som hjelper.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 1.7.2017 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Et lite spørsmål - ble leiligheten kjøpt usett? Kunne dere ikke se navnene på naboene noen steder? 

Anonymkode: 492eb...978

Neida, men vi tenkte jo selvfølgelig ikke på å sjekke naboenes navn de minuttene vi var på visning. Det er jo ganske mot alle odds å klare å kjøpe leilighet ved siden av en gammel nabo, så tanken slo oss ikke engang :icon_frown:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2017 den 12.43, Blondie65 skrev:

Istedenfor å sende brev til styret, gå og hils på styreleder og presenter dere og fortell erfaringen med denne naboen og erfaringen dere har hatt fra etter de flyttet fra forrige plass. Si til styreleder at du helst vil slippe SMS til alle døgnets tider om innbilt bråk, og at du har lyst å henvise naboen til styreleder. Bli kjent med de andre naboene også og spør om de har opplevd bråk fra dere på de tidspunktene hun klager.

Jeg ville også forklart naboen at mellom 23 og 06 skal det være nattero, resten av døgnet har du tenkt å leve et normalt liv slik du har gjort i mange år og som kun hun har klaget på og at klager som ikke er relevante fordi dere ikke forstyrrer unormalt ikke vil bli tatt til følge.

Takk for tips, dette skal jeg absolutt vurdere :) 

Det med å forklare at det er etter 23 det skal være stille og vi må få leve et normalt liv er prøvd mange ganger før i gamle leiligheten, da mener hun at "Joda, det er det, men ikke når bassen dundrer i veggen så bildene rister på veggene her!"... Noe som selvfølgelig ikke er tilfelle, da hadde jo andre naboer også merket dette og jeg hører faktisk ikke på musikk døgnet rundt. Når hun klaget forrige uke hørte ikke vi som var inni leiligheten musikken engang, og hvertfall ingen bass.  Det er bare noe alvorlig galt med hørselen hennes. 

Hun hadde forsåvidt besøk med musikk og høylytt prating på lørdag selv da :rolleyes::rolleyes:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg gjør når jeg flyttet til ny plass er: sjekker hvem som bor der.

Så sjekker jeg om det er kommunale leiligheter der

1. Dette er du ikke nødt til å finne deg i.

2. Hvorfor har du ikke sperret henne på tlf? Det burde du gjort for lenge siden

3. Dere begge,går bort til de. Ber om å få snakke med begge to. Du leggerøre frem saken din. Vær kort og presis. Heretter tar du ikke imot noe,om de vil noe så skal de sende inn skriftlig klage til styret.

Hun har ingen rett til å innskrenke livet til folk. Gjør noe nå

Anonymkode: 4d601...442

• Liker 2
Skrevet

Omg! Jeg hadde blitt sprø. Tror jeg egentlig bare hadde blokkert nummeret slik at jeg slipper å få flere meldinger fra denne dama. Bare ignorer henne helt. Hvis hun da er så sprø at hun klager om bråk til politiet, så vil de hvertfall ikke bry seg om noen som pusser opp!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 7/2/2017 den 12.43, Blondie65 skrev:

Når det gjelder styreleder og styret. De har ikke noe med å ta imot muntlige klager. Styreleder skal ikke drive å fortelle folk at hun ikke vil ha mld osv. Det skal sendes skriftlige klager. Styret kan ikke gjøre noe med hennes tlf. Hun kunne ha gjort noe for lenge siden. Sperre henne på tlf. Det hjelper heller ikke saken at det blir dratt frem hva naboen har gjort av bråk osv. Det hjelper ikke ts sin sak. Om det blir bråk der,så går hun sende skriftlige klage.

Jeg har vært i styret i brl. Noen beboere tror styreleder skal løpe rundt og varsle om ditt og datt. Det er ikke sånn. Vi tok ikke imot muntlige klager. Det er ikke vits i åringen styret om det er bråk heller. Skulle styreleder gå på døren til folk som bråker?for at folk er for feige selv? Da får folk bruke politi. Et styre er for å forvalte et lag. Ikke fly rundt med sladder

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, men vi tenkte jo selvfølgelig ikke på å sjekke naboenes navn de minuttene vi var på visning. Det er jo ganske mot alle odds å klare å kjøpe leilighet ved siden av en gammel nabo, så tanken slo oss ikke engang :icon_frown:

Dere hadde vel vurdert å kjøpe på forhånd? Aldri hørt om folk som ikke sjekker på forhånd. Hadde du brukt nettet hadde du fått opp alle navnene i huset . Spurte du selger om nabolaget?

Gjest Blondie65
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder styreleder og styret. De har ikke noe med å ta imot muntlige klager. Styreleder skal ikke drive å fortelle folk at hun ikke vil ha mld osv. Det skal sendes skriftlige klager. Styret kan ikke gjøre noe med hennes tlf. Hun kunne ha gjort noe for lenge siden. Sperre henne på tlf. Det hjelper heller ikke saken at det blir dratt frem hva naboen har gjort av bråk osv. Det hjelper ikke ts sin sak. Om det blir bråk der,så går hun sende skriftlige klage.

Jeg har vært i styret i brl. Noen beboere tror styreleder skal løpe rundt og varsle om ditt og datt. Det er ikke sånn. Vi tok ikke imot muntlige klager. Det er ikke vits i åringen styret om det er bråk heller. Skulle styreleder gå på døren til folk som bråker?for at folk er for feige selv? Da får folk bruke politi. Et styre er for å forvalte et lag. Ikke fly rundt med sladder

Jeg har også sittet i styret i sameiet. Jeg er selvsagt enig i at klager på brudd på ordensreglementet skal sendes skriftlig. Men det var nå ikke muntlig klage jeg foreslo, det var å presentere seg som ny-innflyttet samt å presentere problemet med naboen som ikke respekterer husreglene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...