Gå til innhold

Buss fra rikshospitalet til Oslo s?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har oversikten? Hvor og når..

Anonymkode: 9ab26...09a

AnonymBruker
Skrevet

Ruter.no

Google.maps

Ruterappen. 

Anonymkode: 23c88...1c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta trikken, den stopper rett utenfor.

Anonymkode: a9dc2...658

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trikken, bruk ruter.no

Hvor vanskelig kan det egentlig være?

Anonymkode: be09f...0de

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 30.6.2017 den 7.13, AnonymBruker skrev:

Trikken, bruk ruter.no

Gir det deg glede å være spydig mot andre mennesker? 

AnonymBruker
Skrevet
På 30.6.2017 den 7.09, AnonymBruker skrev:

Ta trikken, den stopper rett utenfor.

Anonymkode: a9dc2...658

Heter den "oslo s"?

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor jeg får tak i trikkebillett. Har ruterapp. Kan jeg kjøpe på den? Bruker sånt sjelden. Og har ikke mobil i umiddelbar nærhet, så lettere å spørre folk som har vært gjennom det før

AnonymBruker
Skrevet
På 30.6.2017 den 7.13, AnonymBruker skrev:

Trikken, bruk ruter.no

Det er ikke alle som er vandt til kollektivtrafikken i Oslo. Så du kan gi deg med å være så spydig 

Anonymkode: ae6fe...7c1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor jeg får tak i trikkebillett. Har ruterapp. Kan jeg kjøpe på den? Bruker sånt sjelden. Og har ikke mobil i umiddelbar nærhet, så lettere å spørre folk som har vært gjennom det før

Hvis du har Narvesen i nærheten kan du som regel kjøpe der. Hvis du har mulighet til å kjøpe på appen så gjør du det :) husk å aktivere den! 

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan kan du ha appen hvis du ikke har mobil i nærheten? 😂

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan du ha appen hvis du ikke har mobil i nærheten? 😂

Fordi jeg har mobilen i nærheten når jeg reiser.. Flisespikkeri, much? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har Narvesen i nærheten kan du som regel kjøpe der. Hvis du har mulighet til å kjøpe på appen så gjør du det :) husk å aktivere den! 

Hmm.. må mobilbilletter aktiveres? Høres vanskelig ut. Greia er at jeg blir kjørt til Riksen, men må komme meg hjem, kollektivt, etterpå. Dvs jeg må til Oslo S. Har aldri vært der før, har null kjennskap til stedet og om det er Narvesen som selger trikkebilletter der. 

Skrevet

Det aller enkleste for deg er å ta trikken fra Rikshospitalet. Den går til Jernbanetorget, torget som er rett utenfor Oslo Sentralbanestasjon. Skal du ta tog hjem, eller hvilken retning skal du?

Trikken har endeholdeplass på Riksen, så det er bare mulig å ta den én vei derfra: mot sentrum og Oslo S. Så og si umulig å ikke få gjort det riktig. Den går også ofte :)

Mobilbilletten trenger ikke aktiveres, den er automatisk i bruk etter to minutter. Hvis du kjøper enkeltbillett på feks Narvesen må den aktiveres ved ombordstigning. Dette gjør at du kan kjøpe en billett på en tirsdag, men ikke trenge å bruke den før torsdag. Da er det viktig å huske å aktivere den på en av maskinene på t-banestasjonen eller inne på buss/trikk, for hvis du ikke gjør det vil den være ugyldig, og du kan bli tatt i kontroll. Skjermen lyser og piper slik at du forstår den er aktivert.

Det er ingen Narvesen der oppe såvidt jeg vet, så da ville jeg brukt mobilen til å kjøpe billett.

• Liker 1
Skrevet

Ta trikken. 

Du kan kjøpe billett både på Ruters og NSBs app.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Det aller enkleste for deg er å ta trikken fra Rikshospitalet. Den går til Jernbanetorget, torget som er rett utenfor Oslo Sentralbanestasjon. Skal du ta tog hjem, eller hvilken retning skal du?

Trikken har endeholdeplass på Riksen, så det er bare mulig å ta den én vei derfra: mot sentrum og Oslo S. Så og si umulig å ikke få gjort det riktig. Den går også ofte :)

Mobilbilletten trenger ikke aktiveres, den er automatisk i bruk etter to minutter. Hvis du kjøper enkeltbillett på feks Narvesen må den aktiveres ved ombordstigning. Dette gjør at du kan kjøpe en billett på en tirsdag, men ikke trenge å bruke den før torsdag. Da er det viktig å huske å aktivere den på en av maskinene på t-banestasjonen eller inne på buss/trikk, for hvis du ikke gjør det vil den være ugyldig, og du kan bli tatt i kontroll. Skjermen lyser og piper slik at du forstår den er aktivert.

Det er ingen Narvesen der oppe såvidt jeg vet, så da ville jeg brukt mobilen til å kjøpe billett.

Ja, har heldigvis vært endel på Oslo S. Så kjenner meg nok igjen når det nærmer seg. Men Oslo ellers, for meg, er bare en stor labyrint. Så vil ikke rote meg bort (been there; done that). Takk for beskrivelse. Skal ta tog hjem, men det går jo ikke, for det er buss for tog... så skal vel ta buss hjem, da.

Får bruke mobiltelefonen da, men da jeg sjekka ruter sin reiseplanlegger, så stod det at det var utenfor Ruters område (?), så trodde ikke at appen kunne brukes der.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Rosalie skrev:

Ta trikken. 

Du kan kjøpe billett både på Ruters og NSBs app.

Ok, satser på ruters app, for NSB appen har jeg ikke plass til. Må jo ha pokemo go ;) Og snapchat. Kan ikke slette noe

Skrevet (endret)

Bussen stopper rett utfor, det er rute 28 tror jeg. har reist ditt en del, så er ganske sikker 28 går ditt. 
siden du nevner tog, så går begge bussene fra skøyen stasjon. :) 

Endret av Drakan
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Drakan skrev:

Bussen stopper rett utfor, det er rute 28 tror jeg. har reist ditt en del, så er ganske sikker 28 går ditt. 

Jaha. Men om det kun er én trikk som går dit, og den går tilbake til sentrum, skal jeg nok klare det på et vis. Håper jeg :P 

Hvis ikke får jeg ta taxi, men det er vel dyrt. Så satser på trikken, da.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha. Men om det kun er én trikk som går dit, og den går tilbake til sentrum, skal jeg nok klare det på et vis. Håper jeg :P 

Hvis ikke får jeg ta taxi, men det er vel dyrt. Så satser på trikken, da.

Buss stoppet er kirkeveien, til ullevål sykehus. Rett utfor. :) 
Den stopper samme sted som trikken, bare på andre siden av hjørnet i krysset. ^_^
Du har også ullevål sykehus holdeplass om du vil direkte til Oslo s etter å ha vært der. 

Endret av Drakan
Skrevet

Ah, beklager, tenkte ullevål ikke rikshospitalet. Buss stoppene utfor rikshospitalet er 
Gaustad, Rikshospital holdeplass, Gaustadalleên holdeplass, Domus athletica. En av de burde du kunne finne i ruter appen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...