Gjest septemberbrud05 Skrevet 6. januar 2005 #1 Skrevet 6. januar 2005 Har noen spm om invitasjoner som jeg håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med. Mine foreldre har insistert på å hjelpe til å betale for bryllupet. Er det da vanlig at det er de som inviterer til vårt bryllup i invitasjonen? Hvordan har dere andre gjort akkurat den biten? Når er det vanlig å sende ut inbydelsene? Vi skal gifte oss 10.sept. 2005. Og ca når bør vi ha s.u. dato? Halvparten av de som skal bes har ingen anelse om hvor kirken ligger, bør vi sende ut et kart sammen med invitasjonen til disse? Vi ønsker ikke å legge ved en "ønskeliste" til invitasjonene. Men vi regner med at det kommer til å komme en del spm ang en ønskeliste. Hvordan løste dere andre det?
Gjest Betty Boop Skrevet 6. januar 2005 #2 Skrevet 6. januar 2005 Vi skal også snart sende ut invitasjonene. Vi skal stå som verter selv, altså: "Miss Betty Boop and Mr Donald Duck request the pleasure of the company of Winnie the Pooh at their marriage...". Vi, mine foreldre og Donalds foreldre betaler 1/3-del hver. Bryllupet holdes i Donalds foreldres hage, så derfor kunne man kanskje sagt at de var verter, og tradisjonelt sett er det jo mine foreldre som skulle vært verter, men det stammer vel fra når brudens foreldre sto for hele kostnaden. Slik jeg ser det, er det vårt bryllup, vi bestemmer form og innhold, og vil derfor gjerne stå som vertskap. Tror det er vanlig å sende ut invitasjoner 3 måneder før bryllupet, SU innen èn måned kanskje? Vi skal legge ved et ark med diverse informasjon om området der vi gifter oss, kart, anbefalte overnattingssteder, bilutleie osv. Eller opprette en webside og bare skrive adressen til websiden nederst i invitasjonen. Vi informerer våre foreldre om hvor ønskelistene våre ligger, så kan folk ringe oss eller foreldrene våre hvis de har tenkt til å kjøpe gave og trenger tips.
Coria Skrevet 6. januar 2005 #3 Skrevet 6. januar 2005 Har noen spm om invitasjoner som jeg håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med. Mine foreldre har insistert på å hjelpe til å betale for bryllupet. Er det da vanlig at det er de som inviterer til vårt bryllup i invitasjonen? Hvordan har dere andre gjort akkurat den biten? Jeg tror jeg ville synes det var rart hvis bare brudens foreldre inviterte. Jeg ville valgt alle fire eller at dere inivterer selv. Når er det vanlig å sende ut inbydelsene? Vi skal gifte oss 10.sept. 2005. Og ca når bør vi ha s.u. dato? Det er vel vanlig med mellom tre måneder og seks uker før bryllupet. Jeg vil si at det avhenger litt på i hvilken grad dere har kommunisert datoen til de som skal komme i forkant. Halvparten av de som skal bes har ingen anelse om hvor kirken ligger, bør vi sende ut et kart sammen med invitasjonen til disse? Vi ønsker ikke å legge ved en "ønskeliste" til invitasjonene. Men vi regner med at det kommer til å komme en del spm ang en ønskeliste. Hvordan løste dere andre det? Vi kommer til å lage en hjemmeside der vi legger ut både veibeskrivelse og ønskeliste. Da kan man legge inn url i innvitasjonen, så kan folk finne ut informasjonen selv.
TeddyToria Skrevet 6. januar 2005 #4 Skrevet 6. januar 2005 Er ingen ekspert akkurat jeg heller, men jeg kan forsøke å svare deg så godt jeg kan! Noen velger å invitere selv, mens andra lar foreldrene stå som de som inviterer... Tradisjonelt sett har det jo vært foreldrene som skal invitere, men i litt nyere tid er det flere og flere som velger å invitere selv...så det er gjerne bare et valg dere må ta. Vi har valgt det sistnevnte, vi lager invitasjonene selv, men det skal stå med hilsen fra våre foreldre! Når det kommer til utsendelse av invitasjonene, er det mange som sender de ut i en 3 måneders tid før bryllupet. Vi skal gifte oss i august, og sende ut invitasjonene før 17. mai - med en su. innen 1. juli! Dette er for å ha litt ekstra tid til å legge til forlk som evt. er sent ute med å svare... Og så er det vesentlig for oss at vi vet nøyaktig hvor mange som kommer i relativt god tid! I deres tilfelle ville jeg nok ha sendt ut invitasjonene før fellesferien setter inn, fordi mange reiser bort og uker går med til det! En god idé å legge ved kart til kirken hvis det er mange som ikke vet hvor den ligger... Og ønskeliste - dere kan jo skrive en på data og printe ut, som folk kan få ettersom de spør. Dere kan også lage ønskelister hos Tilbords og Glasmagasinet - eller dere kan legge den ut på internett og gi folk adressen! Håper dette ga deg noen ok svar!
Vendelin Skrevet 6. januar 2005 #5 Skrevet 6. januar 2005 Hos oss står begge foreldrepar som verter. Vi betaler 1/3 hver.
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #6 Skrevet 6. januar 2005 Hei og hopp! Slik har vi gjort det; 1. Foreldrene våre inviterer, det er jo de som betaler. Mine er skilt, men det er mamma og pappa som står på invitten selv om samboerne er med på å betale. 2. Vi skulle lage invittene selv (noe jeg var så stresset over), og da sa svigermor "men det er vel ikke dere som inviterer eller hva, Hanne?". Så da slipper jeg å tenke på det. Enda en ting å stryke fra listen. 3. Vi gifter oss i st.hans-helgen, så vi kommer til å sende ut invittene ca 8 uker før. Tror jeg... 4. Vi har lagt ut veibeskrivelse og ønskeliste på internett. De som ikke bruker dette, spør oss eller noen andre. Farmoren min har bedt meg printe ut listen og gi den til henne. Enkelt og greit! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå