Tåkedis Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Etter et veldig vondt breakup begynte jeg med styrketrening for å komme meg over kjæresten, og jeg har vært hekta siden. Jeg har fått tilbake gleden i livet mitt, har masse overskudd og kjenner meg sterkere både mentalt og fysisk. Men problemet mitt er at jeg bare blir møtt av negativitet og spydige kommentarer fra venner og foreldre angående treningen min. De sier sånt som "Nå må du ikke trene så mye mer for da kommer du til å se ut som en mann til slutt", og en gang da jeg la ut et bilde av ei veltrent dame på instagram og skrev at hun var motivasjonen min, så kommenterte venninna mi "Seriøst? Æsj" under. Helt ærlig gjør det fryktelig vondt å få høre slikt, for jeg fatter ikke hva som er galt med å gjøre det man elsker mest så lenge det ikke går ut over andre? Av og til lurer jeg på om de bare er sjalu på meg. Og nei, jeg ser ikke ut som en mann, jeg har fine former som jeg har jobbet hardt for og er fornøyd med min egen kropp, men selvtilliten har fått seg en liten knekk pga dette. 4
Gjest NotNaomi Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 Det er sånn at hvis du har kjent noen hele livet..og de plutselig får en ny lidenskap eller interesse,så kan det være litt rart. Kan skje du er litt for opptatt av det? Sånn at det blir litt overveldende på dem? Gode venner og familie ønsker en oftest det beste :-) sånn normalt. Men en uttrykker seg ikke alltid like heldig. En unner å ha den er glad i å ha det bra. Men tenk etter om du blir litt for opphengt i treningen kanskje.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 Ikke bry deg, du skal ikke engang tenke som over her om du blir for opphengt, det er mye missunnelse der ute, og etter min erfaring er spesielt kropp noe som trigger folk. Tro på deg selv, gi beskjed når de sier stygge ting, fortsetter de så kutt de ut. Anonymkode: bb896...669 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #4 Skrevet 30. juni 2017 Seriøst, høres ut som dine venner består av en gjeng bitre misunnelige hillbillies hvis største ulykke er at andre mennesker lykkes med noe! Giftige typer. Ville ikke brydd meg noe om disse kommentarene, kanskje tvert om bare bli mer motivert av dem! Anonymkode: e084c...bbc 4
Gjest Cyrus Skrevet 30. juni 2017 #5 Skrevet 30. juni 2017 Det kommer bare til å bli verre. Bare vent til du begynner å få synlige resultater. Da begynner virkelig hatet å bruse hos folk. Forbered deg på anklager om spiseforstyrrelser, doping, og at du er en ekstremt overfladisk person.
emilie123 Skrevet 30. juni 2017 #6 Skrevet 30. juni 2017 Må le litt. Opplevde det samme da jeg gikk ned 40 kg. De fleste, unntatt legen min, sa at nå måtte jeg ikke gå ned mer enda jeg vitterlig fortsatt var 10 til 15 kg for tung i forhold til det jeg burde veie. De få som støttet meg var slanke selv, så kanskje det lå litt misunnelse bak? Så flott at du har funnet en ny interesse som at på til er sunn. 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #7 Skrevet 30. juni 2017 Jeg tenker nok at det er deres egen dårlige samvittighet som får de til å prøve å jekke deg ned et par hakk. Når du er så flink, så blir det så mye mer synlig at de ikke kommer seg opp av sofaen! Regner med at du driver med sunn trening og kosthold, og ikke gjør noe som er skadelig for kroppen din. For da er det jo forståelig at de reagerer. Det kan også hende de reagerer fordi du ikke har tid til å være sosial lengre, eller at hver gang du er sosial så snakker du kun om trening. Jeg sier ikke at du gjør det, men enkelte nyfrelste treningsnarkomane går i denne fella, og skjønner ikke hvorfor andre plutselig får det veldig travelt når de ikke klarer å stoppe og snakke om trening og hvor tunge vekter de løftet sist og hvor mye de økte fra da til da, osv, og hvilke muskelgrupper de skal trene på mandag og tirsdag, og at de ikke kan spise mer enn 3 salatblader for å holde vekta. Angående treningsbilder, så er vanlig trent fint, men sånne overdrevne bilder hvor det ser ut som man har smurt seg inn med brun olje og man har mer muskler enn menn, det skjønner jeg godt at de synes er ekkelt. Men det er jo ikke deg de synes er ekkel. Anonymkode: c5138...b8b 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #8 Skrevet 30. juni 2017 8 timer siden, Tåkedis skrev: Etter et veldig vondt breakup begynte jeg med styrketrening for å komme meg over kjæresten, og jeg har vært hekta siden. Jeg har fått tilbake gleden i livet mitt, har masse overskudd og kjenner meg sterkere både mentalt og fysisk. Men problemet mitt er at jeg bare blir møtt av negativitet og spydige kommentarer fra venner og foreldre angående treningen min. De sier sånt som "Nå må du ikke trene så mye mer for da kommer du til å se ut som en mann til slutt", og en gang da jeg la ut et bilde av ei veltrent dame på instagram og skrev at hun var motivasjonen min, så kommenterte venninna mi "Seriøst? Æsj" under. Helt ærlig gjør det fryktelig vondt å få høre slikt, for jeg fatter ikke hva som er galt med å gjøre det man elsker mest så lenge det ikke går ut over andre? Av og til lurer jeg på om de bare er sjalu på meg. Og nei, jeg ser ikke ut som en mann, jeg har fine former som jeg har jobbet hardt for og er fornøyd med min egen kropp, men selvtilliten har fått seg en liten knekk pga dette. Først og fremst gratulerer med at du har fått en kjempefin kropp som du er fornøyd med, og at du liker trening! Jeg tror kanskje det bunner litt i misunnelse hos enkelte, at du har klart å oppnå en flott kropp og kanskje en sunnere livsstil i tillegg. Jeg håper du svarte den venninnen din på instagram, det er fint å ha forbilder! Anonymkode: 20651...99d
Minlillesky Skrevet 30. juni 2017 #9 Skrevet 30. juni 2017 8 timer siden, Tåkedis skrev: Etter et veldig vondt breakup begynte jeg med styrketrening for å komme meg over kjæresten, og jeg har vært hekta siden. Jeg har fått tilbake gleden i livet mitt, har masse overskudd og kjenner meg sterkere både mentalt og fysisk. Men problemet mitt er at jeg bare blir møtt av negativitet og spydige kommentarer fra venner og foreldre angående treningen min. De sier sånt som "Nå må du ikke trene så mye mer for da kommer du til å se ut som en mann til slutt", og en gang da jeg la ut et bilde av ei veltrent dame på instagram og skrev at hun var motivasjonen min, så kommenterte venninna mi "Seriøst? Æsj" under. Helt ærlig gjør det fryktelig vondt å få høre slikt, for jeg fatter ikke hva som er galt med å gjøre det man elsker mest så lenge det ikke går ut over andre? Av og til lurer jeg på om de bare er sjalu på meg. Og nei, jeg ser ikke ut som en mann, jeg har fine former som jeg har jobbet hardt for og er fornøyd med min egen kropp, men selvtilliten har fått seg en liten knekk pga dette. Overse dem og finn deg nye venner. Venner son respekterer den du er som person og dine valg. De behøver ikke vøre enig i alt, men vite når de burde holde kjeft. Jeg hadde konfrotert dem jeg. Spør hvorfor de er så negative. Men på samme tid så tenker jeg at å bruke tid på dem er bortkastet. Du har ditt liv og dine ønsker for livet, de som er negative til det får bare være det. Kutt dem ut og finn deg ordentlige venner. Tørr å si fra og stå opp for deg selv . Giftige mennesker trenger du ikke i livet ditt. Ps! Håper du setter dem på plass når de oppfører seg sånn 🙌😜
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #10 Skrevet 30. juni 2017 Vel, det viktigste er at du gjør noe du liker for din egen skyld.. gjerne noe du da også likte å gjøre før du traff han og når dere var sammen... så er det jo noe i det at man kan få et veldig maskulint utrykk (kropp) dersom man trener på visse måter.. men om du syntes det er helt OK og fint skal du gi helt f i hva de sier å bare fortsette.... det er litt som med tatoveringer ikke sant, det er tross alt du som skal ha den, ergo. fuck hva andre syntes... Anonymkode: a518d...33b
Cavia Skrevet 30. juni 2017 #11 Skrevet 30. juni 2017 1 time siden, emilie123 skrev: Må le litt. Opplevde det samme da jeg gikk ned 40 kg. De fleste, unntatt legen min, sa at nå måtte jeg ikke gå ned mer enda jeg vitterlig fortsatt var 10 til 15 kg for tung i forhold til det jeg burde veie. De få som støttet meg var slanke selv, så kanskje det lå litt misunnelse bak? Så flott at du har funnet en ny interesse som at på til er sunn. Minner meg om "crabs in a bucket" . Dvs når en krabbe prøver å klatre for å komme seg ut av bøtta så trekker andre krabber den ned for å prøve å klatre på den og komme øverst. Det fører til at ingen krabber kommer seg ut. 7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #12 Skrevet 30. juni 2017 Samme opplevde jeg også. Merker at det var fra de som selv skulle ønske de gadd å gjøre en innsats, men som fortsatt satt på ræva. Så lenge man ikke snakker om, eller viser at man trener, så roer de seg. Anonymkode: bb7a1...783
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #13 Skrevet 30. juni 2017 De er sjalu. Drit i dem. Anonymkode: 3e156...b9b
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #14 Skrevet 30. juni 2017 Det kan godt være at de er misunnelige. Samtidig må jeg si at jeg - helt oppriktig - ikke synes damer med synlige muskler (av typen Fitness-damer) er pent i det hele tatt. Jeg tenker "æsj" inni meg, jeg også, men ville ikke kommentert det. Anonymkode: c59a5...0f3 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 30. juni 2017 #15 Skrevet 30. juni 2017 (endret) De sier det fordi de ikke ønsker å se ut sånn selv og tenker at de heller ikke vil deg så "vondt", fordi de synes ikke det er tiltrekkende. Siden du gjør noe som er uvanlig blant jenter, tenker jeg det ikke er sjalusi, de hadde jo prøvd selv om de ville. Endret 30. juni 2017 av Evilposelos 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #16 Skrevet 30. juni 2017 Det er nok misunnelse, eller dårlig samvittighet, da de ikke trener selv. Jeg gikk selv ned i vekt, og da jeg var 10 kg unna normalvektig, så sa alle at nå kunne jeg ikke gå ned mer, da ble jeg for tynn. Og det kom jo gjerne fra de som gjerne skulle gått ned i vekt selv. For da var jo jeg plutselig på vei til å bli slankere enn de, før så kunne de vel trøste seg med at jeg var feitere enn de. Og som kvinne, så er det vanskelig å skulle se ut som en mann. Ser da på de kvinnene som holder på med Fitness, de ligner ikke på menn, og utenfor sesongen, så er de da feminine flotte kvinner. Anonymkode: 4b788...09d 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #17 Skrevet 30. juni 2017 9 timer siden, Tåkedis skrev: Etter et veldig vondt breakup begynte jeg med styrketrening for å komme meg over kjæresten, og jeg har vært hekta siden. Jeg har fått tilbake gleden i livet mitt, har masse overskudd og kjenner meg sterkere både mentalt og fysisk. Men problemet mitt er at jeg bare blir møtt av negativitet og spydige kommentarer fra venner og foreldre angående treningen min. De sier sånt som "Nå må du ikke trene så mye mer for da kommer du til å se ut som en mann til slutt", og en gang da jeg la ut et bilde av ei veltrent dame på instagram og skrev at hun var motivasjonen min, så kommenterte venninna mi "Seriøst? Æsj" under. Helt ærlig gjør det fryktelig vondt å få høre slikt, for jeg fatter ikke hva som er galt med å gjøre det man elsker mest så lenge det ikke går ut over andre? Av og til lurer jeg på om de bare er sjalu på meg. Og nei, jeg ser ikke ut som en mann, jeg har fine former som jeg har jobbet hardt for og er fornøyd med min egen kropp, men selvtilliten har fått seg en liten knekk pga dette. Er så lei av slike konmentarer. Trener du for mye får du muskler som en mann eller blir til en mann. FEIL kvinner har ikke nubbsjangs til å bli i nærheten så muskuløs pga lavt testosteron. Sål enge du ikke tar anabole steroider så kommer du aldri til å bli noe stot uansett Anonymkode: c09c4...25f 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #18 Skrevet 30. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: kvinner har ikke nubbsjangs til å bli i nærheten så muskuløs pga lavt testosteron. Sål enge du ikke tar anabole steroider så kommer du aldri til å bli noe stot uansett Anonymkode: c09c4...25f Det er jo en del kvinner som har forholdsvis mye testosteron da, og hvis man for eksempel ser androgyn ut så er vel veien kort. Anonymkode: d5d95...169
sofie777 Skrevet 30. juni 2017 #19 Skrevet 30. juni 2017 Tråden er ryddet for avsporing sofie777, mod
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #20 Skrevet 30. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er nok misunnelse, eller dårlig samvittighet, da de ikke trener selv. Jeg gikk selv ned i vekt, og da jeg var 10 kg unna normalvektig, så sa alle at nå kunne jeg ikke gå ned mer, da ble jeg for tynn. Og det kom jo gjerne fra de som gjerne skulle gått ned i vekt selv. For da var jo jeg plutselig på vei til å bli slankere enn de, før så kunne de vel trøste seg med at jeg var feitere enn de. Og som kvinne, så er det vanskelig å skulle se ut som en mann. Ser da på de kvinnene som holder på med Fitness, de ligner ikke på menn, og utenfor sesongen, så er de da feminine flotte kvinner. Anonymkode: 4b788...09d Du skal heller ikke se bort i fra at det var den store forandringen som gjorde at de sa dette. Jeg har lagt merke til fenomenet selv, jeg synes de som har gått ned mye, ser mye tynnere ut enn de som alltid har hatt samme vekt, selv om de nå har omtrent samme vekt og høyde. Rart med det, det hender rett og slett at hjernen spiller oss et puss Anonymkode: a04fe...291 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå