Gå til innhold

Sa nei til å anmelde, oppdaget skade etterpå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte politiet her om dagen pga en dritings person. Han var ikke truende mot meg mens jeg ventet på at politiet skulle komme å ta han med seg. Sa derfor nei til å anmelde fra min side. Det eneste han gjorde var å yppe og henge over bilen min pga han ikke klarte å stå

Så så jeg i går at han har (sikkert ikke med vilje) ripa opp lakken på panseret med jakka eller no.

kan jeg ringe inn å anmelde dette/si ifra og få det dekka? Eller må jeg gjennom forsikringa og ut med en saftig egenandel? 

Jeg vet jo ikke hvem han var, men han fortalte navnet sitt og litt små info før han ble tatt av politiet. 

Er ikke snakk om store skader, men veldig kjipe om jeg må ut med flere tusen fordi jeg ville hjelpe han

Anonymkode: d9349...58b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare en ting du kan gjøre: Ta en telefon til din lokale politistasjon og spørre :)

• Liker 3
Skrevet

De bruker å loggføre det de gjør, så det kan hende de vet hvem det var.

Det er også mulig at dette var et hendig uhell, og at vedkommende ikke er erstatningspliktig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliter vel litt med å bevise at ripa kom i nettopp denne situasjonen.

Anonymkode: 7d1d8...c5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan anmelde, men det fører ikke til annet enn henleggelse. Du kan ikke bevise at det ble gjort der og da. Ord mot ord osv. 

Forsikringen din er egenandelen større på enn å få lakkert opp igjen skaden . Tipper du har 6 000 eller mer i egenandel? 

Så her må du nok gjøre som jeg måtte, betale sure penger for at andre ødelegger. Måtte urett slå tilbake på dem selv, en vakker dag. Amen. :sinna: 

Anonymkode: dc279...efe

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte politiet her om dagen pga en dritings person. Han var ikke truende mot meg mens jeg ventet på at politiet skulle komme å ta han med seg. Sa derfor nei til å anmelde fra min side. Det eneste han gjorde var å yppe og henge over bilen min pga han ikke klarte å stå

Så så jeg i går at han har (sikkert ikke med vilje) ripa opp lakken på panseret med jakka eller no.

kan jeg ringe inn å anmelde dette/si ifra og få det dekka? Eller må jeg gjennom forsikringa og ut med en saftig egenandel? 

Jeg vet jo ikke hvem han var, men han fortalte navnet sitt og litt små info før han ble tatt av politiet. 

Er ikke snakk om store skader, men veldig kjipe om jeg må ut med flere tusen fordi jeg ville hjelpe han

Anonymkode: d9349...58b

Hvis ripen ikke er dyp kan du kjøpe reperasjonslakk ved merkeverkstedet for noen hundrelapper og ta på, det blir veldig bra det. Jeg bruker det på bilen min når det oppstår riper av en eller annen grunn.

Anonymkode: 10baa...49e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...