Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forleden var vi i grlillselskap. Min svoger henvender seg da til min sønn og sier,"Husker du konfirmasjonen din i 2003?" Ja den husket min sønn. Se på oss to,hvem av oss har forandret seg mest siden da?" Svogeren ser på sin egen kropp og så på min sønns før han sier ,"jeg har jo ikke forandret meg mye,jeg er nesten helt lik som da men se på deg,du har doblet deg!" Dette sier han mens alle sitter der.
Det som min svoger og vi vet er at min sønn har vært utsatt for overgrep i tenårene og derfor spiser for å kompensere. Eller det er noe jeg som mor vskjønner ellerinstinktivt forstår. At han sliter litt.. Ikke at han er så stor da men han er jo blitt rundere og mer korpulent og hadde nok hatt godt av å gå ned noen kilo. Men den uttalelsen,det tar kaka. Han kalte han i tillegg "Kongen av campingplassen mens vi alle satt rundt bordet. Min sønn ble overrumplet og visste ikke hva han skulle svare. Vi andre ignorerte han og snakket om andre ting. Ergelig over å ikke få respons og oppmerksomhet nok reiste min svoger etterhvert seg og dro. Han måtte hjem i fred og ro ,orket ikke så mye surr,snakking og støy rundt seg unnskyldte han seg med. Men hvem var det som yppet til bråk? Ganske ufyselig oppførsel spør dee meg men normalen fra den kanten. Hva er det med slike folk? Synes dere jeg overreagerer? Er bare så sliten av at han alltid drar noen i vår familie ned,han finner seg alltid et offer å angripe og denne gangen var det min sønn. Jeg blir målløs over slike folk. Det var godt å få ut tankene mine for nå kjente jeg meg mildt sagt rasende.

Anonymkode: 91505...6e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv om han ikke  vet bakhistorien er det virkelig ikke en hyggelig ting å si, det forstår de fleste oppegående mennesker. Jeg ville nok unngått han der så mye som mulig, og unnlatt å invitere han til ting. 

Anonymkode: 4d1df...968

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om han ikke  vet bakhistorien er det virkelig ikke en hyggelig ting å si, det forstår de fleste oppegående mennesker. Jeg ville nok unngått han der så mye som mulig, og unnlatt å invitere han til ting. 

Han kjenner bajhistorien.

Unnskyld.Dum mobil her.Bakenforliggende historie skulle det stå.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fått hakaslepp, før svogeren hadde blitt fjernet fra stedet og fått en en klar beskjed om hvordan man ikke oppfører seg. Håper ikke den mannen har barn selv, eller får det! Lurt av han å gå selv, men han burde definitivt fått en lekse i hvordan man oppfører seg. 

Anonymkode: 79cca...269

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen din er jo ca 30 år om han ble konfimert i 2003..reagerer mer på at han som 30 åring ikke klarer å be svogeren din dra til helvete  enn at svogeren din åpenbart er er kjip, kjip fyr.

Anonymkode: 59a94...8eb

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Enkelte eier ikke sosiale koder, og han er en av de.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen din er jo ca 30 år om han ble konfimert i 2003..reagerer mer på at han som 30 åring ikke klarer å be svogeren din dra til helvete  enn at svogeren din åpenbart er er kjip, kjip fyr.

Hun sa at sønnen hennes sliter etter en vanskelig barndom. Da er det ikke sikkert det er så lett å si i fra

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kjenner bajhistorien.

Unnskyld.Dum mobil her.Bakenforliggende historie skulle det stå.

Ts

Når han kjenner bakhistorien er han et drittmenneske. Ta det opp med han og gjør det klart at han kan holde seg unna til han oppfører seg som folk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det var uheldig, men tror ikke det ble sagt med noe nedrakkende hensikt, mere som at "du har vokst" som man sier til folk, eller du har slanka deg/lagt på deg, du har forandra sveisen osv.
Og at han var kongen av camping plassen er vel bare hyggelig humor?

Anonymkode: 12ffd...58f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktisk at man som medmenneske (og kanskje særlig som familiemedlem) har et ansvar for å gripe inn når folk oppfører seg sånn. Det trenger ikke bli stygt, men jeg ville kanskje brutt inn med "Ærlig talt, Kåre, hvorfor har du så behov for å kommentere på vekta til folk? Det der er da helt unødvendig." Alternativt ville jeg tatt vedkommende til side og sagt at jeg synes det var ukomfortabelt at han kom med sånne kommentarer, og hvorfor. På en pen måte.

I min familie kan man godt finne på å kommentere dersom noen har gått ned i vekt (Morfar kan finne på å si" Nå må du passe deg så du ikke forsvinner helt da høhøh"), men vi har heller ingen som sliter med undervekt.. Dersom noen hadde kommentert kropp på en negativ måte hadde det blitt en veldig underholdende cat fight delux. Body shaming = oh no you didn't!

Anonymkode: 467e3...614

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du overdriver.

Han sier bare at han er større enn det han har vært noe som også er sant. Man kaller en spade for en spade og ikke noe annet.

Trist at han er blitt utsatt for overgrep. Men overspising er hans egen feil. Han som selv velger det. Ikke kom her å si at det er overgriperen sin feil at han er litt lubben. Er kun han selv som kontrollerer matinntaket

Anonymkode: a5c7c...12c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Typisk kvinner å reagere og bli hysterisk for noe slikt. Tar alt helt ut av perspektiv

Bagateller sier jeg bare. Ikke kav deg opp for noe slikt

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du overdriver.

Han sier bare at han er større enn det han har vært noe som også er sant. Man kaller en spade for en spade og ikke noe annet.

Trist at han er blitt utsatt for overgrep. Men overspising er hans egen feil. Han som selv velger det. Ikke kom her å si at det er overgriperen sin feil at han er litt lubben. Er kun han selv som kontrollerer matinntaket

Du ANER ikke hva du snakker om. 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man blir overrumplet er det ikke alltid man er så kjapp med tilsvar. I tillegg er jo størrelsen hans noe som skyldes ettervirkninger av et overgrep, så jeg tipper at han synes det var pinlig og kjente på skammen. Dette er ikke greit, og for noen som kjenner til historien bak er det helt hårreisende. 

Godt at denne personen hvertfall har en mor som viser hvor skapet står. 

Anonymkode: db5af...955

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du overdriver.

Det eneste du avslører her er din manglende viten. 

Anonymkode: db5af...955

Skrevet

Om man kan si sånt til folk avhenger jo helt av personen man sier det til. Jeg vet om flere som spøker med vekta si, men før man spøker med andres vekt, så må man vite at det er greit! Man gjør ikke det med en person som virker litt usikker som jeg får inntrykk av at sønnen din er. Dette må du si til svogeren din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...