AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Har lagt på meg 3 kilo på et halvt år, tenkte derfor å passe kostholdet. Men så har jeg bursdag i morgen, og det ligger 4 deilige muffins på bordet, er så nær å sprekke. Hva skal jeg gjøre? Kommer uansett til å spise opp alle en gang, så er det best å fordele det ut over eller spise alle i morgen? Anonymkode: 53c0f...264
Lill3My Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 Om du skal ha alle eller fordele dem resulterer i samme menge kcal inn... Så det er null forskjell. Eneste måten det kan bety noe på er om der påvirker hva du spiser resten av dagen. Hvis du spiser alle 4 på en fang i morgen og dermed ellers spiser mindre til de andre måltidene så vil jo det bli mindre totalinntak enn om du spiser noen nå og noen i morgen i tillegg til å spise like nye som du pkeier Men hvorfor spise Fire muffins i stedetfor å kose seg med én?! Spis sakte, tygg, smak og nyt den! Smaker jo så mye bedre om en tar seg tid og nyter at en kanskje ikke trenger fire stykker. Om du spiser én vil du dessuten kanskje føler deg litt bedre i ettertid også enn om du sluker fire. For hva emoppnår du egentlig med det? (ikke ment for å provosere, men om en skal legge om kostholdet så er dette veldig avgjørende: en kan spise alt, men ikke alltid!) 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 Du har jo tydeligvis allerede bestemt deg for å spise opp alle 4. Skjønner ikke helt hvorfor du må det. Jeg villa kosa meg med 1 eller 2. Spiser du alle så får du bare ta konsekvensene av det. Anonymkode: ad6e3...7a9
Pringle Skrevet 30. juni 2017 #4 Skrevet 30. juni 2017 (endret) Å "passe kostholdet" uten å gjøre noe med spisevaner, matomgivelser og tanker og innstilling, er litt meningsløst, fordi det blir veldig slitsomt, og hvis det er slitsomt, kommer du til å... sprekke. Hvis du vil ha muffins, så spiser du muffins. Det spiller i seg selv ingen trille når du spiser dem, men det er som Lill beskriver, det kan påvirke hvordan du tenker, og dermed spiser, videre. Så kan du spørre deg selv hvorfor det ligger fire muffins på bordet foran deg? Og om 3 kilo er nok til å ta så kraftige grep at du bekymrer deg for hva og hvordan du skal spise på bursdagen din?? Endret 30. juni 2017 av Pringle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå