Gå til innhold

Trives ikke i ny jobb-bytte jobb innenfor virksomheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives ikke i den nye jobben jeg har fått. Jeg er nyutdannet og føler jeg ikke får den respekten for yrkestittelen som jeg fortjener, da jeg er eneste av min tittel på arbeidsplassen. Jeg synes de som jobber der er uproffe og mangler mye på den profesjonelle og etiske biten. 

Nå har jeg et dilemma. Jeg vet at det kommer en ledig stilling en annen plass i samme virksomhet, som jeg kunne tenkt meg. Jeg har kun jobbet i nye jobben i 2 uker og sjefen har vært på ferie og blir på ferie i 2 uker fremover, så jeg har ikke fått snakket med henne. Spørsmålet er om jeg det er greit av meg å forhøre meg om jobb hos den andre lederen, før jeg har snakket med min nåværende sjef om hva jeg føler om den jobben jeg har? Hadde dette vært en jobb i en annen virksomhet hadde det ikke vært tvil om at jeg ville forhørt meg, men siden det er innenfor samme virksomhet, lurer jeg litt.

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: c00c1...b4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har dog bare jobbet i ti dager (hvis vi tenker virkedager), og du kommanderer respekt fra de andre på avdelingen i kraft av at du er den eneste på den plassen med denne "yrkestittelen". Jeg har jobbet i litt over én måned i min første fulltidsstilling som nyutdannet, og jeg går ikke rundt og "krever" respekt fra de som har jobbet der lenger enn meg. I stedet respekterer jeg og prøver å leve opp til de som har jobber der lenger enn meg og har flere år med yrkeserfaring bak seg, selv om min stilling har et annet navn enn deres... Når du er nyutdannet kan du ikke forvente all verdens respekt og ære bare fordi du kommer fra skolen og vet om ting på en teoretisk nivå.. Det er ikke slik at alle på avdelingen skal bøye seg i støvet bare fordi du (nyutdannet og "fersk") kommer inn og tror du vet alt. 

Anonymkode: 24826...ca3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dauer.... Respekt er noe man får etter en tid i arbeidslivet og erfaring, alle kan ta en utdannelse....En nyutdannet person har teorien i friskt minne ja, men de må lære å gjøre jobben også. Du bør ikke endre stiling etter så kort tid, det virker useriøst og hvem vet hvor lenge du blir der. Kanskje de også er useriøse og respektløse i følge deg? :P 

Anonymkode: 942db...b41

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...