AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Hei. Opplevde nylig å miste mannen min. Hunden vår var veldig opptatt av han og foretrakk han når hun ville ha kos. Hunden har vært "sterk i hodet", full av selvtillit og trygg i alle situasjoner. Nå som han er borte har den endret karakter. Hun ligger flatt på gulvet mye av dagen og bare ser på meg. Men hvis jeg reiser meg og går ut i et annet rom så er hun i hælene på meg med en gang. Nå følger hun meg inn på badet til og med. Hun skvetter til at alle brå lyder og viser tegn på redsel i tidligere kjente situasjoner hvor hun aldri har reagert før. Regner med at det er en kombinasjon av at hun føler min sorg, og også at hun savner mannen min. Prøver å opptre som normalt. Leker med henne når hun viser at hun vil. Lufter kortere turer i kjent og trygt område, for at hun ikke skal utsettes for noe hun ikke takler. Roser god oppførsel.... Tenker at det må bare gå sin gang dette. Men av og til må jeg gå fra henne for kortere tid. Har ikke noen til å passe henne mens jeg er på legetime eller ordner andre praktiske ting som må gjøres nå. Hun er rolig når jeg kommer inn igjen, men jeg er fryktelig redd for at hun er redd den tiden hun er alene. Noen råd om hvordan jeg kan trygge henne? Hun virker veldig engstelig for at jeg skal bli borte også... Anonymkode: 22a11...aa1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #2 Skrevet 30. juni 2017 Kondolerer ❤ Det virker som hunden har fått skaket i grunnvollene sine. Et trygghetspunkt er borte, og hun må bli vant til en ny tilværelse. Unnskyld at jeg spør, men vet hunden at han er død? Har hun fått se og lukte det? Eller er han i hennes verden bare blitt borte? Kan du trene på å være alene som man gjør med valper? Gå ut og inn for å vise at du kommer tilbake? Jeg vet ikke om det vil hjelpe, men er kanskje verdt et forsøk? Anonymkode: 03467...cf1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #3 Skrevet 30. juni 2017 Hunden har jo selvfølgelig lagt merke til at en av dere har forsvunnet. Men den skjønner kanskje ikke hvorfor, så nå er den bekymret for at su skal forsvinne du også... Anonymkode: a4261...dd4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #4 Skrevet 30. juni 2017 Hvor lang tid har gått? Har han vært bortreist fra dere før? Og eventuelt hvordan har hunden reagert da? Anonymkode: a4d7c...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå