Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nysgjerrig på hvordan andre fordeler flexitiden sin på jobb! 

Anonymkode: d8884...b20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med fordele flexitiden?

Anonymkode: 48cb6...b98

AnonymBruker
Skrevet

Planlegger dere å jobbe dere opp f.eks en ukes ferie ved å jobbe lengre flere dager/uker i strekk eller jobber dere f.eks to timer ekstra den ene dagen for å jobbe inn igjen neste dag? Er interessert i å høre om hvordan dere med flexitid legger opp dagene deres! 

Anonymkode: d8884...b20

AnonymBruker
Skrevet

Jobber 2,5 timer ekstra hver dag og avspaserer annenhver fredag på fast basis. Timene som blir til overs sparer jeg til romjula og inneklemte dager!

Anonymkode: 86c1b...913

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber ekstra når det er behov for det, og avspasserer når jeg har mulighet. Fortrinnsvis i jul, påske og på inneklemte dager. Med en halvtime her og der blir det fort noen timer. Alle hele dager med avspassering må godkjennes av leder, og kan ha maks 45 pluss/10 timer minus.

Anonymkode: 48cb6...b98

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber jo fleksibelt gjennom uka slik at jeg har noen korte og noen lange dager. Liker å ta langhelger og bruke fleksidager jul og påske. Jeg jobber gjerne inn dager med vilje.

Anonymkode: c0666...355

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søvnproblemer, så jobber inn timer de dagene jeg våkner grytidlig og avspaserer på fredager.

Anonymkode: ea24b...2bb

AnonymBruker
Skrevet

Avspasere? Hos oss er det jobb, jobb og man kan dessverre som regel ikke avspasere noe som helst. 

Anonymkode: 2978d...515

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Avspasere? Hos oss er det jobb, jobb og man kan dessverre som regel ikke avspasere noe som helst. 

Da håper jeg du har sikret deg rett til overtidsbetaling :)

For min del tar jeg alltid ut tre uker ekstra ferie i form av avspasering. Et par hundre overtidstimer blir det gjerne i tillegg :)

Endret av JackIost
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber en halvtime ekstra hver dag. Bruker oppspart tid til ekstra ferie, eller om jeg må være hjemme ifbm håndtverkere o.l. 

Anonymkode: cf350...bde

Skrevet

Begynner alltid på jobb en halvtime før jeg skal (passer best med levering av barn og slikt) og jobber ofte litt ekstra. Har som regel 30-40 timer stående som jeg bruker til å ta en ekstra ferieuke på våren og en ekstra tur på høsten. I tillegg har jeg alltid nok timer til å kunne ta en kort dag dersom det er behov for det. Det hender jo det er noen man må ha fri for og da er det veldig kjekt å ha noen timer i pluss.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, JackIost skrev:

Da håper jeg du har sikret deg rett til overtidsbetaling :)

For min del tar jeg alltid ut tre uker ekstra ferie i form av avspasering. Et par hundre overtidstimer blir det gjerne i tillegg :)

Desverre. Tøff bransje med hard konkurranse. Ingen overtidsbetaling, ingen avspasering. Men nei, jeg skal ikke jobbe her resten av livet for å si det sånn :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber stort sett 8-16 selv om vi har arbeidstid 8-15 på sommeren. Vi kan avspasere 12 dager i året, men ikke mer enn 2 eller 3 dager pr mnd, så tar gjerne ut dette i forbindelse med romjulen og litt langhelger her og der. 

Anonymkode: 0a8c7...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Bruker det kun til å justere starten og slutten på arbeidsdagen. Jeg begynner 9 og går tur med hunden, og blir lenger på jobb, samboer begynner 8 og går tidligere fra jobb, så hunden får tur igjen så tidlig som mulig. 

Anonymkode: 7d65d...9c1

AnonymBruker
Skrevet

Flexitid er ikke noe vi på gulvet får nei, men lederne har det. De tar seg fri rett som det er. Samtidig så sies dette høyt og tydelig at de "2 neste dagene kommer jeg ikke, avspasering" mens vi jobber til alle døgnets tider. Spør vi om fri, så skal det mye til for at det blir innnvilget.

Anonymkode: 67276...911

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flexitid er ikke noe vi på gulvet får nei, men lederne har det. De tar seg fri rett som det er. Samtidig så sies dette høyt og tydelig at de "2 neste dagene kommer jeg ikke, avspasering" mens vi jobber til alle døgnets tider. Spør vi om fri, så skal det mye til for at det blir innnvilget.

Anonymkode: 67276...911

Lederjobb blir litt annet, husk at de som er dyktige jobber mer enn det du ser. Sikkert noen unnasluntrere, men mange ledere jobber 24/7. Selv om man har "fri" så er det en del som jobber likevel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å jobbe inn mest mulig timer ved å jobbe littegrann ekstra hver dag, eller noe hjemme av og til på kvelden. Så tar jeg det ut i hele dager i høstferien og til jul. Har barn, så de timene er vanskelige å sanke sammen, og lette å miste til "FN-dag", påskefrokost, foreldresamtale, hente-tidlig -og bringe-i-bursdag, forestilling som begynner kl15.30, dra-tidlig-til-hytta-på-fredag osv.

Anonymkode: 2ed08...4cb

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Desverre. Tøff bransje med hard konkurranse. Ingen overtidsbetaling, ingen avspasering. Men nei, jeg skal ikke jobbe her resten av livet for å si det sånn :) 

Hard konkurranse på hvilken måte? Konkurranse blant arbeidstakere slik at arbeidsgiver kan velge og vrake mellom folk, og derav gi blanke i overtid/avspasering? Ikke bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Avspaserer det maksimale antallet dager vi får lov til pr. år. Jobber veldig sjelden korte dager.

Anonymkode: 1f6f2...ac5

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lederjobb blir litt annet, husk at de som er dyktige jobber mer enn det du ser. Sikkert noen unnasluntrere, men mange ledere jobber 24/7. Selv om man har "fri" så er det en del som jobber likevel. 

Jepp, helt enig, enkelte ledere jeg har vært borti jobber hele døgnet omtrent :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...