Gå til innhold

Katta mjauer konstant!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi adopterte en katt fra dyrebeskyttelsen like før jul, han er en sterilisert hannkatt på rundt 5 år. Han er både leken og kosen, og i det hele tatt en super katt, bortsett fra at han mjauer HELE TIDEN. Vi har hatt både hunder og katter før, og vi tåler ganske mye lyd fra firbeinte familiemedlemmer, men dette tar helt av. Han holder ungene våkne både natt og dag, hvis han er ute plager han både oss og naboene med mjauinga, vi har fått så masse klager at vi ikke lenger kan slippe han ut når ikke vi er ute og passer på han. Det verste er at det slutter aldri, uansett hva vi gjør. Det har gått så langt at vi rett og slett rømmer huset noen dager, det er helt grusomt å komme sliten hjem etter en lang dag, å bli møtt med bare jammer. Vi har vært hos veterinær, og han skal være helt frisk. 

Anonymkode: 02cd2...1e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så ekstremt tilfelle har jeg ikke vært borti. Virker som at det er mer vane enn sykdom siden dere har vært hos dyrlegen. En slik type vane er vond å bryte

Anonymkode: 21d7a...d8e

AnonymBruker
Skrevet

Det er stor forskjell på katter og lyd. Jeg har hatt mange katter, og har hatt alt fra nesten stum katt til de som klager høylydt. Hun jeg har nå har bare en stemme, og det høres ut som sutring for meg. Hun bruker den når hun vil oppnå noe, helst mat. Og så klorer hun på møbler, og noen ganger oss hvis vi ikke reagerer på klagingen hennes. 

Anonymkode: 75480...0ea

Skrevet

Har katten halsbånd med bjelle? Det kan utløse slik oppførsel. 

AnonymBruker
Skrevet

Min katt mjauer konstant når hundene er borte. Det er høylytt 24/7. Gir seg ikke før hundene kommer hjem igjen.
Hva med å prøve feliway? 

Anonymkode: a5260...3b3

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell på katter og lyd. Jeg har hatt mange katter, og har hatt alt fra nesten stum katt til de som klager høylydt. Hun jeg har nå har bare en stemme, og det høres ut som sutring for meg. Hun bruker den når hun vil oppnå noe, helst mat. Og så klorer hun på møbler, og noen ganger oss hvis vi ikke reagerer på klagingen hennes. 

Anonymkode: 75480...0ea

Ja, men det hjelper ikke hva vi gjør. Han kan komme rett fra matfatet og sette seg på fanget vårt å få kos, likevel mjauer han. Altså, mens vi koser med han. Det gir seg aldri uansett hva vi gjør

Akkurat nå, Tvist skrev:

Har katten halsbånd med bjelle? Det kan utløse slik oppførsel. 

Nei, han har ikke noe sånt.

Anonymkode: 02cd2...1e7

Skrevet

Her ville jeg faktisk hørt med en atferdskonsulent for råd. Det finnes ikke så mange sertifiserte atferdskonsulenter for katt, men jeg ser at NAS har (nesten) en i hvert fylke.

http://nafs.no/atferdskonsulenter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...