AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Jeg hadde posetiv eggløsning test 12-13 juni, negativ kveld 13 juni. Posetiv igjen 22-26 juni, negativ 27,28 juni. Kortid hadde jeg eggløsning ? Den første gangen med posetiv og negativ eggløsningstest? Noen som kan hjelpe meg å forklare litt ? Anonymkode: 32c45...831
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 Man får kun én eggløsning per syklus, du har enten hatt eggløsning den siste gangen eller ikke i det hele tatt enda. Etter eggløsning vil du ikke få ny LH økning som er hormonet eggløsningstester reagerer på. Men du kan ha flere LH-topper om du ikke klarer slippe egget. Det enkleste for deg nå er egentlig å vente på menstruasjonen evt fortsette å teste å se om du får enda flere topper. Fra du får menstrausjonen kan du regne deg 14 dager tilbake, ca da var eggløsning. (Fast luthealfase på ca 14 dager) (Men en kan få positiv eggløsningstest av graviditet fordi eggløsningstestene ikke klarer skille LH fra HCG. Men da ville den ikke blitt negativ igjen, som hos deg) Anonymkode: 1c2e7...555 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man får kun én eggløsning per syklus, du har enten hatt eggløsning den siste gangen eller ikke i det hele tatt enda. Etter eggløsning vil du ikke få ny LH økning som er hormonet eggløsningstester reagerer på. Men du kan ha flere LH-topper om du ikke klarer slippe egget. Det enkleste for deg nå er egentlig å vente på menstruasjonen evt fortsette å teste å se om du får enda flere topper. Fra du får menstrausjonen kan du regne deg 14 dager tilbake, ca da var eggløsning. (Fast luthealfase på ca 14 dager) (Men en kan få positiv eggløsningstest av graviditet fordi eggløsningstestene ikke klarer skille LH fra HCG. Men da ville den ikke blitt negativ igjen, som hos deg) Anonymkode: 1c2e7...555 Takk for et utfyllende godt svar!;) tok en ny el test nå, den ble positiv :-o skjønner virkelig ikke hvorfor egget ikke slipper, har gått rundt med ømme pupper i noen dager allerede ( får det alltid etter el ) å nå som testen er posetiv igjen, blir jeg så forrvirret og redd kroppen min er helt på bærtur :/ Anonymkode: 32c45...831
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #4 Skrevet 29. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for et utfyllende godt svar!;) tok en ny el test nå, den ble positiv :-o skjønner virkelig ikke hvorfor egget ikke slipper, har gått rundt med ømme pupper i noen dager allerede ( får det alltid etter el ) å nå som testen er posetiv igjen, blir jeg så forrvirret og redd kroppen min er helt på bærtur :/ Anonymkode: 32c45...831 Har du tatt graviditetstest? Anonymkode: 49417...4a0
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #5 Skrevet 29. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du tatt graviditetstest? Anonymkode: 49417...4a0 Tok en grsvidiyets test sist uke, negativ :/ har ikke testet etter det da jeg er tom for tester, venter på nye i posten . Anonymkode: 32c45...831
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #7 Skrevet 1. juli 2017 12 timer siden, Ayesh skrev: Lykke til Takk ☺️ Anonymkode: 32c45...831
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #8 Skrevet 1. juli 2017 Denne er vell forsatt posetiv ? Tok en i kveld, ømme pupper, til tider litt murring i magen. Venter fortsatt på graviditets testene :-/ håper dei kommer i posten snart, hva tror dere? Veldig sen el? Kan en få falsk posetiv el test? Anonymkode: 32c45...831
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #9 Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Denne er vell forsatt posetiv ? Tok en i kveld, ømme pupper, til tider litt murring i magen. Venter fortsatt på graviditets testene :-/ håper dei kommer i posten snart, hva tror dere? Veldig sen el? Kan en få falsk posetiv el test? Anonymkode: 32c45...831 Hvorfor ikke kjøpe en test på butikken så slipper du å vente med å teste, pluss at du slipper spekulasjoner, du har jo spekulert på dette i flere dager nå? Ser ingen annen grunn til dette enn at du er gravid.. Skal nesten ikke gå an å ha så mange positive el tester over så mange dager! Anonymkode: d32de...631
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #10 Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke kjøpe en test på butikken så slipper du å vente med å teste, pluss at du slipper spekulasjoner, du har jo spekulert på dette i flere dager nå? Ser ingen annen grunn til dette enn at du er gravid.. Skal nesten ikke gå an å ha så mange positive el tester over så mange dager! Anonymkode: d32de...631 Jeg skal ta en neste uke, redd jeg blir skuffet, men får ta det som det kommer. Anonymkode: 32c45...831
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #11 Skrevet 5. juli 2017 Har du tatt graviditetstest enda? Anonymkode: 05b9c...38c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #12 Skrevet 5. juli 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du tatt graviditetstest enda? Anonymkode: 05b9c...38c Hei! Jeg tok en i går, negativ :-/ eggløsningstest var også negativ :-( forsatt ømme pupper, sist mens startet 30 mai. Skjønner ingenting nå Anonymkode: 32c45...831
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #13 Skrevet 5. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg tok en i går, negativ :-/ eggløsningstest var også negativ :-( forsatt ømme pupper, sist mens startet 30 mai. Skjønner ingenting nå Anonymkode: 32c45...831 Da ville jeg gått utifra siste positive eggløsningstest, tipper kroppen din har prøvd flere gangen å sluppet egget, så tipper siste positive eggløsningstest er den som gjelder! Anonymkode: d32de...631
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #14 Skrevet 5. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg gått utifra siste positive eggløsningstest, tipper kroppen din har prøvd flere gangen å sluppet egget, så tipper siste positive eggløsningstest er den som gjelder! Anonymkode: d32de...631 Okay, da får jeg gjøre det. Veldig frustrerende at kroppen "roter" sånn. Men slik er det vell av og til. Anonymkode: 32c45...831
lillevenn17 Skrevet 6. juli 2017 #15 Skrevet 6. juli 2017 På 1.7.2017 den 22.48, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke kjøpe en test på butikken så slipper du å vente med å teste, pluss at du slipper spekulasjoner, du har jo spekulert på dette i flere dager nå? Ser ingen annen grunn til dette enn at du er gravid.. Skal nesten ikke gå an å ha så mange positive el tester over så mange dager! Anonymkode: d32de...631 Det går veldig fint an å ha positive EL tester i flere dager. Nå mener jeg ikke at dette er tilfelle hos TS, men hos meg var det pga kroppen prøvde å få til EL uten å lykkes. MEN det skal også sies, at jeg var nok alt for tidlig ute med å starte med EL tester etter pillestopp 😂 (litt for ivrig)
lillevenn17 Skrevet 6. juli 2017 #16 Skrevet 6. juli 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg tok en i går, negativ :-/ eggløsningstest var også negativ :-( forsatt ømme pupper, sist mens startet 30 mai. Skjønner ingenting nå Anonymkode: 32c45...831 Hvilken pp er du i? Hadde du brukt prevansjon lenge? Hatt stabile sykluser tidligere?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #17 Skrevet 6. juli 2017 12 timer siden, lillevenn17 skrev: Hvilken pp er du i? Hadde du brukt prevansjon lenge? Hatt stabile sykluser tidligere? Jeg hadde hormonspiral i 5 år, fikk den fjernet i 2014. Ikke gått på noe prevensjon siden den gang. Vi har vært til leger, gynologen men til dags dato finner dei ikke noe galt med noen av oss. Syklusen min har vært stabil så lenge jeg kan huske. Ble litt rort retter jeg fjernet hormonspiral, men fikk beskjed om at det var normalt. Jeg fører "mensen logg" og den kommer alltid 14 dager etter el. + - 1 Dag eller 2. Idag har jeg forferdelig vondt i puppene, mest i den ene, vondt å komme borti, ta på. Håper kroppen min kan "rydde" opp i dette så vi får fortsette prøvingen. Noen med erfaring e.l ? Takk for innspill! Anonymkode: 32c45...831
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå