peraspera Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Hei! Nå er jo søknadsfristen for høyere utdanning rett rundt hjørnet, og jeg sliter veldig med å velge mellom Oslo og Bergen. Skal gå medisin, og har hørt mye forskjellig om de ulike byene. Har hørt at det er mer "status" å studere medisin i Oslo enn Bergen, noe som gjør at jeg trekkes mot Oslo. Har også litt familie i Oslo, mens Bergen er helt ukjent terreng. På den andre siden sies det jo Oslo er en dårlig studentby mens Bergen har veldig godt student miljø. Er dette tilfellet eller er det litt overdrevet? Gjerne del erfaringene deres fra begge stedene!
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 Medisin i Trondheim er desidert det beste, både faglig sett og sosialt. Har du ikke vurdert det engang? Anonymkode: 2cdde...781
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 I Bergen regner det hele veien, hadde gått for Oslo, verden er lettere tilgjengelig. Anonymkode: ed835...d9d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #4 Skrevet 29. juni 2017 13 minutter siden, peraspera skrev: Hei! Nå er jo søknadsfristen for høyere utdanning rett rundt hjørnet, og jeg sliter veldig med å velge mellom Oslo og Bergen. Skal gå medisin, og har hørt mye forskjellig om de ulike byene. Har hørt at det er mer "status" å studere medisin i Oslo enn Bergen, noe som gjør at jeg trekkes mot Oslo. Har også litt familie i Oslo, mens Bergen er helt ukjent terreng. På den andre siden sies det jo Oslo er en dårlig studentby mens Bergen har veldig godt student miljø. Er dette tilfellet eller er det litt overdrevet? Gjerne del erfaringene deres fra begge stedene! Hvorfor ikke gå for ukjent terreng? Anonymkode: a1553...37a
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #5 Skrevet 29. juni 2017 Oslo er en "dårligere" studentby fordi studentene ikke er i i sentrum. Byen er for stor og studentene forsvinner i mengden. Er du voksen og med et aktivt liv utenfor studentmiljøet, så er Oslo ypperlig. Er du ung og flytter hjemmefra for første gang er NTNU det desidert beste. Rent faglig er det liten dekning for at det er noen forskjell på studiekvaliteten mellom Oslo, Bergen og Trondheim. Anonymkode: 84e43...f2c
peraspera Skrevet 29. juni 2017 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Medisin i Trondheim er desidert det beste, både faglig sett og sosialt. Har du ikke vurdert det engang? Anonymkode: 2cdde...781 Jo, men trodde ikke jeg skulle få gode nok karakterer til å komme inn der så satte det ikke på lista i april. Nå ser jeg at jeg kunne kommet inn, men gjort er gjort.. Litt kjipt men. Kommer også fra rett utenfor Trondheim, og har alltid hatt lyst til å flytte til en ny by, så ønsker meg egentlig litt bort fra Trøndelag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå