Gå til innhold

Sende kondolanse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Hadde sex med en fyr på fylla forrige helg. Tenkte det var ons, men traff ham igjen dagen etterpå og da fikk jeg klem og vi snakket litt, og sa at vi kom til å ses til helga. Han kunne bare ignorert meg hvis han ville, men han ropte meg bort. Jeg la ham til på FB for 3 dager siden, men vi har ikke prata. Vet jeg kan komme til å treffe på ham i helga (og det har jeg for så vidt lyst til også), men nå har det seg sånn at hans gode kompis døde. En jeg også kjenner litt. Får helt vondt inni meg, skikkelig trist. Er det rart om jeg sender en kondolanse til ham, eller burde jeg vente til jeg eventuelt treffer på ham? Dette er jo egentlig en fyr jeg ikke kjenner så godt, vil ikke at han skal tolke det på en dum måte liksom. 

Anonymkode: ea2b3...a7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det blir fort litt rart..

Anonymkode: 48b8d...951

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville latt være.

Anonymkode: e4bc6...7ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det blir fort litt rart..

Anonymkode: 48b8d...951

Ja, tror jeg dropper det.

TS

Skrevet

Kanskje burde du vente til du treffer ham

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Liliana5 skrev:

Kanskje burde du vente til du treffer ham

Ja, tror også det. Trengte bare litt bekreftelse fra dere KGere. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet det før her inne og jeg kan gjodt skrive det igjen, folk som sender melding på enten sms, facebook eller andre steder og bare skriver kondolerer, er jeg ikke noen tilhenger av. 

Vil man vise medfølelse så bruker man et annet ord enn kondolerer og man bør kjenne personer litt før man kommer med den for meg forhatte floskelen; kondolerer. 

Anonymkode: 2b01e...af3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skrevet det før her inne og jeg kan gjodt skrive det igjen, folk som sender melding på enten sms, facebook eller andre steder og bare skriver kondolerer, er jeg ikke noen tilhenger av. 

Vil man vise medfølelse så bruker man et annet ord enn kondolerer og man bør kjenne personer litt før man kommer med den for meg forhatte floskelen; kondolerer. 

Anonymkode: 2b01e...af3

Hadde ingen planer on å bruke ordet "kondolerer" da. Hadde skrevet noe annet. Men ja, jeg tar det når jeg treffer ham.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun vet at de var gode venner, så synes jeg ikke det er noe galt å skrive sånn - hei, hørte om "Ole". Vet at dere var gode venner, og tenkte på deg da jeg hørte det. Utrolig trist. Gi en lyd hvis du vil prate litt, eller bare trenger å få tankene over på noe annet.

Eller noe sånt. Jeg hadde satt pris på en sånn melding, selv om det "bare" var fra en jeg nettopp hadde hatt sex med. Jeg skjønner egentlig ikke at folk skal være så redd for å vise at de bryr seg hele tiden. Jeg tror den fyren trenger å vite at folk er der for han nå. Og trådstarter er jo kanskje en jente han liker litt ekstra godt også.

Anonymkode: 67b06...b83

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun vet at de var gode venner, så synes jeg ikke det er noe galt å skrive sånn - hei, hørte om "Ole". Vet at dere var gode venner, og tenkte på deg da jeg hørte det. Utrolig trist. Gi en lyd hvis du vil prate litt, eller bare trenger å få tankene over på noe annet.

Eller noe sånt. Jeg hadde satt pris på en sånn melding, selv om det "bare" var fra en jeg nettopp hadde hatt sex med. Jeg skjønner egentlig ikke at folk skal være så redd for å vise at de bryr seg hele tiden. Jeg tror den fyren trenger å vite at folk er der for han nå. Og trådstarter er jo kanskje en jente han liker litt ekstra godt også.

Anonymkode: 67b06...b83

Nei herregud, hadde vært noe annet om hun og han kjente hverandre bedre men det var jo bare et one night stand! 

Anonymkode: 8345b...51e

AnonymBruker
Skrevet

Er dette i Trondheim? Har samme greie.

Anonymkode: 5b710...064

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det synes jeg egentlig ikke er særlig passende. Dersom det er naturlig å treffe han senere kan du heller uttrykke din medfølelse der og da, men samtidig ville jeg ha vært litt forsiktig å bringe opp et dødsfall i nære relasjoner når man ikke kjenner vedkommende så godt. 

Anonymkode: 273d6...aef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...