AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #21 Del Skrevet 1. juli 2017 På 6/30/2017 den 15.34, AnonymBruker skrev: Teit spørsmål, men jeg forstår ikke helt hva dette studiet går ut på. Jeg har skjønt at det er en del matte, men vet ikke mer. Er det mye statistikk og grafer? Hva kan man jobbe med når man er ferdig? Anonymkode: 76822...e39 "Dette" studiet er mange forskjellige studier med ulikt resultat mtp jobb. Du kan ikke velge linje etter hva som er "populært", men hva du synes er interessant/faktisk kunne tenke deg å jobbe med. Anonymkode: 8b6c9...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #22 Del Skrevet 1. juli 2017 Jeg har gått bachelor via nettstudier, og jeg syns eeeegentlig ikke det var så ille. Det er selvsagt en del jobb, men jeg brukte ikke mer enn kanskje 20-25 timer i uka på skolearbeid. Forelesninger var som regel 12 dobbelttimer i uka, tilsvarende tre fulle dager fra 08-16. Var en del arbeidskrav og sånt, men jeg hadde ingen store problemer. Labøvelser kjørte vi på samlinger, men aldri mer enn to dager i semesteret med lab. Matten var vanskelig, men det er fordi jeg hadde 3 fra R2 på vgs. Kom meg gjennom uten å stryke på noe og med et snitt midt mellom B og C. Anonymkode: b9f76...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #23 Del Skrevet 1. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått bachelor via nettstudier, og jeg syns eeeegentlig ikke det var så ille. Det er selvsagt en del jobb, men jeg brukte ikke mer enn kanskje 20-25 timer i uka på skolearbeid. Forelesninger var som regel 12 dobbelttimer i uka, tilsvarende tre fulle dager fra 08-16. Var en del arbeidskrav og sånt, men jeg hadde ingen store problemer. Labøvelser kjørte vi på samlinger, men aldri mer enn to dager i semesteret med lab. Matten var vanskelig, men det er fordi jeg hadde 3 fra R2 på vgs. Kom meg gjennom uten å stryke på noe og med et snitt midt mellom B og C. Anonymkode: b9f76...2f5 Var det fulltid eller deltid? Er litt usikker på om jeg skal ta det via nettbasert eller normal skolegang. Tenker mer frihet med nettstudier, samtidig som jeg er redd for at det blir vanskelig å holde motivasjonen og selvdisiplinen oppe. Anonymkode: ec8f9...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snedig Skrevet 1. juli 2017 #24 Del Skrevet 1. juli 2017 Vil absolutt ikke anbefale ingeniørstudier nettbasert. Hvertfall ikke hele bachelorgraden. Jeg hadde aldri kommer gjennom studiet med de karakterene jeg har dersom jeg ikke hadde hatt medstudenter å samarbeide med. Mulig jeg er treg i starten når jeg lærer noe nytt altså, jeg er litt sånn som ser lyset rett før eksamen. Men mye av innleveringer og oppgaver føltes helt gresk for meg (og andre), og da var det helt nødvendig med gode venner for å psyke hverandre opp og samarbeide faglig. Hadde aldri orket å gå gjennom det alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #25 Del Skrevet 3. juli 2017 Litt synd at så mange Ingeniørstudier har minimalt med statistikk i pensum(5-10 studiepoeng). Framtidsrettet teknologi (kunstig intelligens, og alle de måtene dette blir anvendt på) er stort sett anvendt statistikk. Når jeg gikk fra "klassisk" Elektro (Bachelor), og over til Maskinlære (Master), så var hoppet enormt på mine matte og statistikk-kunnskaper. Jeg tror at framtidens Ingeniører må blande klassisk kunnskap, med enorme mengde data, analyse, og visualisering. Når folk sier at jobber i bransjen blir digitalisert, så er det snakk om å effektivisere arbeid ved hjelp av stordata, og roboter/programvare. But I digress. Anonymkode: a5e98...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #26 Del Skrevet 3. juli 2017 http://www.aftenbladet.no/lokalt/Kun-44-prosent-besto-matte-eksamen-pa-UIS-545940b.html Anonymkode: ab398...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå