AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Han klager på ungene som bråker så fælt.og så fort ungene leker så flyr han til verandaen å henger over rekkeverket.Helt idiot.Vi bor i rekkehus.Kjenner teivselsnivået mitt har synket.kan ikke sole meg i hagen uten at den gamle gubben henger over rekkverket. Anonymkode: 42e3f...4fe
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 Hva er problemstillingen din? Han må vel ha lov til å stå og henge på rekkverket sitt hvis han ønsker det? Anonymkode: 3cd22...808 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #4 Skrevet 29. juni 2017 Han banker i veggen når jeg holder på å sette opp panel på enn vegg.For å demonstrere at jeg skal være stille.Dette var på ettermiddagen men han tålte tydeligvis ikke at jeg banket litt i veggen .Ellers er det helt stille hos meg. Anonymkode: 42e3f...4fe
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #5 Skrevet 29. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han banker i veggen når jeg holder på å sette opp panel på enn vegg.For å demonstrere at jeg skal være stille.Dette var på ettermiddagen men han tålte tydeligvis ikke at jeg banket litt i veggen .Ellers er det helt stille hos meg. Anonymkode: 42e3f...4fe Hvordan er dette å klage på barna? Anonymkode: 2bcf8...870 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #6 Skrevet 29. juni 2017 Kanskje han er lei, av god grunn? De fleste foreldre eier ikke selvinnsikt. Slipper ut barna grytidlig. Lar dem hyle og bråke hele dagen. Det at du slipper dem ut, gjør at de plager enda flere naboer. Hva med å lære barna å leke litt stillere? Anonymkode: b8db0...513 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #7 Skrevet 29. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er dette å klage på barna? Anonymkode: 2bcf8...870 Forstår ikke jeg heller. Anonymkode: b148d...7d6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #8 Skrevet 29. juni 2017 Hvis han er lei så får han flytte .Tåler du ikke unger som leker i ett rekkehus område så har du ingen ting der å gjøre.Får flytte til leilighet da . Hvis vedkommende ikke tåler bråk fra barn som leker. Anonymkode: 42e3f...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #9 Skrevet 29. juni 2017 Eller en senior bolig for de over 60 .Der er det stille. Anonymkode: 42e3f...4fe 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #10 Skrevet 29. juni 2017 Ikke så lett å be barna være stille i hagen.Skal de ikke få lov til å leke i hagen fordi det står en sur gammal sau å bjeffer på de. Anonymkode: 42e3f...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #11 Skrevet 29. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke så lett å be barna være stille i hagen.Skal de ikke få lov til å leke i hagen fordi det står en sur gammal sau å bjeffer på de. Anonymkode: 42e3f...4fe Der jeg bodde før så bråkte naboungene i hagen sin. Fra tidlig om morgningen til sent på kveld. Vi måtte flytte på grunn av dem. Hagen var like ved siden av vårt hus. Mareritt uten like. Anonymkode: b8db0...513 10
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #12 Skrevet 29. juni 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje han er lei, av god grunn? De fleste foreldre eier ikke selvinnsikt. Slipper ut barna grytidlig. Lar dem hyle og bråke hele dagen. Det at du slipper dem ut, gjør at de plager enda flere naboer. Hva med å lære barna å leke litt stillere? Anonymkode: b8db0...513 Dette. Nabolaget vårt var rolig og stille i femten år. Så døde noen av de eldre naboene, og purunge par med mange og tette barn flyttet inn. I utgangspunktet greit, men så var det dette med folkeskikk og å ikke forulempe naboene. Dagens foreldre er dårlige på sånt. Greia er at selv om man oppholder seg på egen eiendom, så bærer lyden over til de rundt. Barna i nabohuset vårt sendes ut tidlig på morgenkvisten i helgene, for da skal foreldrene tydeligvis sove utpå. Verre blir det for oss som har soverom og stue vendt mot hagen deres og som også har behov for nok søvn i hvert fall én dag i uka, altså søndag som også er helligdag (noe som også ellers ignoreres). Det er tydeligvis også umulig for barna å være ute uten å samtidig ROPE HØYT uansett hva som foregår. Man skulle tro det var fysisk mulig å hoppe på trampoline uten å heve stemmen, og å snakke sammen uten å rope alt som sies? Er foreldrene ute blir de like gjerne med på bråket, opp på trampolina og tar del i ropingen. Baller smelles i vegger om og om igjen, det hyles og grines hver gang noen slår seg på trampolina. Vi skulle gjerne ha flyttet men har ikke akkurat satt av penger til å måtte flytte, etter nesten to tiår bosatt her, på grunn av nye naboer som ikke klarer å ta innover seg behovet for å ta hensyn. Støyforurensning er grusomt irriterende når det pågår over lengre tid. Man blir kanskje døv ovenfor egne barn, men jeg kan love at det sannsynligvis ikke gjelder naboene som kun må forholde seg til barna i form av støy som aldri tar slutt. Naboer til de med barn har også rett til å kunne nyte fritida si ute. Om ingen av partene bråker for mye så oppstår ikke sånne problemstillinger. Anonymkode: 30654...4db 10
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #13 Skrevet 29. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han banker i veggen når jeg holder på å sette opp panel på enn vegg.For å demonstrere at jeg skal være stille.Dette var på ettermiddagen men han tålte tydeligvis ikke at jeg banket litt i veggen .Ellers er det helt stille hos meg. Anonymkode: 42e3f...4fe Bor man i rekkehus og skal i gang med snekring o.l., så er det normal folkeskikk å informere naboer om dette arbeidet på forhånd samt å beklage ulempen. Anonymkode: 30654...4db 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #14 Skrevet 29. juni 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke så lett å be barna være stille i hagen.Skal de ikke få lov til å leke i hagen fordi det står en sur gammal sau å bjeffer på de. Anonymkode: 42e3f...4fe Det er klart du kan be dem om det. Barn må få lov til å leke og ha det gøy, men de må jo også oppdras til å vise hensyn. De kan ikke løpe rundt i hagen og rope og skrike hvis dere har naboer, det burde jo si seg selv. Anonymkode: 897fd...b00 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå