Gå til innhold

stort problem?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg lurer på om jeg er litt vanskelig. men nå skal jeg fortelle en ting som hendte meg i går.

Jeg var på jobb som vanlig, jobber som tlf.intervjuer på kveldstid og studerer på dagtid.

I går hadde det begynt en ny dame på jobb, og vi sitter i et stort lokale, og hun satt med jakke på, og begynte å sette opp vinduet ved siden av seg for å lufte i laange perioder.. jeg kjente trekken og begynte å l fryse, men da sa hun at hun måtte ha luft, for hun får pusteproblemer, for hun tenker på at det ikke er aircondition her sa hun, og da fokkuserer hun på det hele tiden..... og da hjelper det å lufte sa hun...

Jeg sa at jeg kunne flytte meg sa jeg ikke kjente trekken, men da flyttet hun seg selv, men selv om hun satt lengre bort, ca. 10 meter, kjente jeg trekken likevel...

hun fortsatte å lufte og jeg gikk bort til henne, smilte og sa at jeg har så lett for å bli forkjølt og så sa hun: kan du ikke sitte med jakke på? :roll: men da sa jeg: nei det skal jo ikke være nødvendig det på jobb?

jeg sa at det ikke er noe gærnt med lutfa her, når hun lufter i 5. min. så har du luftet nok for i hvertfall en time fremover sa jeg, da må du ha noe problemer med noe annet sa jeg, astma eller noe sånt. jeg var ikke sint da jeg sa dette, bare vennlig og bestemt.

hva hadde dere gjort? hva skal jeg si neste gang hvis hun er på jobb i dag? gruer meg hvis hun er der i dag... :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg hadde sagt fra hvis en kollega hadde luftet overdrevent. Det skal ikke være nødvendig med jakke på jobb!

Er det flere enn dere to i nærheten?

Gjest Anonymous
Skrevet

ja, vi er rundt 100 stykker , det varierer fra kveld til kveld.prøver å være tålmodig og ha et åpent sinn til folk, men jeg liker ikke å få trekk og at noen lufter overdrevent...... det skal vel ikke være nødvendig...

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Jeg hadde blitt dritforbanna, lukket vinduet og bedt henne ta av jakka.

Skrevet

Dersom problemet vedvarer tar du kontakt med din overordnede og verneombudet dersom dere har det. Prat om det og finn en løsning som passer for alle.

Gjest Anonymous
Skrevet

ok, har tenkt å ta kontakt med overordnende og verneombud, med en kollega av meg sa: lykke til! det blir ikke så enkelt, de tar oss ikke seriøst.... og andre personer tør ikke si i fra at de vil ha aircondition i frykt for å miste jobben......... kan jeg ikke heller være anonym til verneombudet og overordnede ikke vet hvem jeg er?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du bør ikke satse på å være anonym ovenfor verneombudet. det er faktisk en lite takknemlig oppgave å være verneombud og skulle mene noe på vegne av "noen anonyme" personer som ikke står fram og sier hva de mener og klager over. Du kan evt gå til nærmeste overordende.

Men du skal jo ha tillitt til verneombudet, da... høres ut som et kjipt arbeidsmiljø spør du meg.

Og ellers mener jeg at det ikke skulle være nødvendig å ha jakke på inne. Foreslå at personen lufter kortere og oftere i stedet for å ha vinduet oppe lenge.

Skrevet

Nå skal verneombudet helst være en av arbeiderne og ikke en av ledelsen. Og om dere er redde for å miste jobben dersom dere krever noe for å bedre arbeidsmiljøet tror jeg heller jeg hadde prøvd å bytte jobb fremfor å jobbe for et firma som nærmest truer ansatte til å holde kjeft.

Ta kontakt med verneombudet, dersom verneombudet ikke bryr seg så kan du eventuelt fremlegge mistillitsforslag. Da stemmes det for eller imot verneombudet, evnt. velges nytt.

Skrevet

jeg hadde kledd på meg og drukket en kopp te jeg... godt med friskluft da! det er bare sunt

Skrevet

Det der er ikke lett. Satt en gang på et kontor med fem andre mennesker, det var trangt altså. Lite kontor.

Hun ene skulle ikke ha på aircondition en gang for hun villle ikke ha på seg jakke - mens vi andre måtte periodevis jobbe halve dager pga hodepine av den dårlige luften. Det er ikke lett!

Men det er lettere å ta på seg en ekstra jakke, mener jeg og ha frisk luft - enn å kle av seg for det er så varmt og så blir det dårlig luft.

Det er generelt.

Etter hva jeg forstår, trådstarter har dere aircondition og da bør ikke dårlig luft være et problem. Og temperaturer er individuelt hva man synes om. Frisk luft derimot - helt nødvendig.

Gjest Anonymous
Skrevet

frisk luft e rbra det, har ikke noe imot det, men når det luftes nesten kontinuerlig i 5 timer, synes jeg det kan gå over streken..... vet ikke hva jeg skal gjøre , men får se.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...