Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en velferdskasse. Ganske mye penger. 

De som styrer dette er de yngste. Av og til noen andre tar det. Mange ansatte.

Flere ganger er det ytet frem på å bruke disse pengene,til eks å oppleve noe.

Det er alltid alkoholrelaterte ting. Det mest edruelige er å gå på peppez å spise pizza.  Selvfølgelig etterfulgt av tur til en bar. Jeg har vært der flere år,alltid med alkohol. 

Sist vi hadde julebord,så ble det handlet inn dyre drikke varer. Vi lånte kantinen på jobb,før julebordet.  

Når du snakker alene med folk,så kan de tenke seg noe annet uten alkohol. Så kommer avstemning,og flertallet vinner. Jeg har selv sittet i gruppen og foreslått ting,men ble avslått.

En julebordsesongen anbefalte jeg å heller gi en sum til en god sak,for vi alle vet hvordan julebordet oss er. Nedstemt.

Det er et drikkepress uten like. Toppene er ikke bedre. Noen andre som opplever dette?

Anonymkode: 058e5...29f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en velferdskasse. Ganske mye penger. 

De som styrer dette er de yngste. Av og til noen andre tar det. Mange ansatte.

Flere ganger er det ytet frem på å bruke disse pengene,til eks å oppleve noe.

Det er alltid alkoholrelaterte ting. Det mest edruelige er å gå på peppez å spise pizza.  Selvfølgelig etterfulgt av tur til en bar. Jeg har vært der flere år,alltid med alkohol. 

Sist vi hadde julebord,så ble det handlet inn dyre drikke varer. Vi lånte kantinen på jobb,før julebordet.  

Når du snakker alene med folk,så kan de tenke seg noe annet uten alkohol. Så kommer avstemning,og flertallet vinner. Jeg har selv sittet i gruppen og foreslått ting,men ble avslått.

En julebordsesongen anbefalte jeg å heller gi en sum til en god sak,for vi alle vet hvordan julebordet oss er. Nedstemt.

Det er et drikkepress uten like. Toppene er ikke bedre. Noen andre som opplever dette?

Drikkepress er en ting, men ikke tro at et forslag om å gi bort pengene er noe bedre. Veldedighet bør være en privatsak.

Foreslå heller en aktivitet eller noe som er best uten alkohol.

Anonymkode: 4929c...156

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldedighet en privatsak? Er nå mange bedrifter som har sluttet med julebord,som gir pengene til eks sykehusklovner, kirkensbymisjon osv....ansatte er enig...eller uenig

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldedighet en privatsak? Er nå mange bedrifter som har sluttet med julebord,som gir pengene til eks sykehusklovner, kirkensbymisjon osv....ansatte er enig...eller uenig

Det finnes så mange forskjellige organisasjoner å gi penger til, og alle har sine meninger om hva som burde få mer støtte. Dermed vil det beste være å gi penger til en organisasjon av eget ønske til eget initiativ. 

Du virker litt bitter med tanke på opplegget dere har på jobben. Du må huske at om du ikke liker det så må du komme med et bra alternativ, det er ingen som liker folk som alltid sutrer uten å foreslå noe bedre.

Anonymkode: 4929c...156

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...