Gå til innhold

Ville dere betalt denne snekkeren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk snekker på besøk og han skulle da "reparere" noe. Da han skulle ordne dette så tar han på en treplanke og går.
Da sender han en regning på 1500 kr eller noe sånt og kommer aldri tilbake. Er ikke det litt dyrt for å ta på en planke og gå igjen?

Anonymkode: 56077...971

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvsagt ville jeg ikke betalt. Hva mer sa han da?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Jacklost skrev:

Nei, selvsagt ville jeg ikke betalt. Hva mer sa han da?

Han har ikke sagt noe relatert til det. Ikke noe annet enn hei og hade. Han sa ikke hade en gang. Han bare dro. Jeg visste ikke om han var ferdig og siden det kom en faktura har det nok holdt og ta med finger'n på en planke og gå igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke hva som er tingen her. Reparerte han det han skulle?

Anonymkode: 1fc20...c78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo kanskje bra, tenk hvis han måtte sage i den eller røre noen spikre. Da hadde regningen kommet på 15000 og ikke 1500. :ironi: 

Skrevet (endret)

Det var sikkert ok.

Endret av fuglekvitter__
AnonymBruker
Skrevet

Man må jo betale om han fikset problemet ditt selv om det var lett for han. 

Anonymkode: 1fc20...c78

• Liker 1
Skrevet

Så han kom, tok frem en planke og gikk?

Skjønner ikke helt hva som har skjedd her?

• Liker 2
Skrevet

Kan det hende han gjorde mer enn hva du så? Kan du kontakte ham og høre hva som egentlig ble gjort?

• Liker 1
Skrevet

Har du bestilt denne reparasjonen? Ble problemet klart definert av deg og forstått av ham? Ble løsning diskutert og akseptert? Ble dere enig om pris på forhånd? Er problemet løst ved at planken ble montert?

Du kan returnere regningen med påskriften "Bestridt" (Evt. "Denne regningen bestrides"). Da kan den ikke gå til inkasso. Du får kanskje snekkeren i tale på den måten. Argumenterer han med at du har bestilt reparasjon, og at den er utført, vel.. :vetikke:

Er ikke sikker på hva du er misfornøyd med. Ble det ikke pent, eller er det bare prisen? Du har jo uansett ikke noe å tape på å prute i så fall :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har blitt fakturert i underkant av to timer. Det må du nesten forvente når du velger å få fagfolk til å gjøre noe for deg. 

Det er dyrt å ta på seg så små oppdrag, for kunden ser ikke tidsbruken før og etter selve jobben. Kanskje måtte han gå fra en annen jobb for å komme til deg? 

Er problemet løst, betal fakturaen du har fått. 

Neste gang ber du om fast pris/ prisoverslag.

(jeg kunne skrevet tykke bøker om kunder som ikke vil betale håndtverkeren, fordi de mener og tror ditt og datt. Hadde de vært så gode på det fagfeltet selv, så hadde de vel ikke hatt behov for fagfolk).

Anonymkode: 8cdb1...7f3

• Liker 4
Skrevet

Høres ikke ut som du har fått en fastpris på jobben før den ble utført. Du kan da kreve å få spesifisert faktura. Krever du dette før forfallsdato kan du vente med å betale til du har fått den spesifiserte regningen. Husk å ta all kommunikasjon skriftlig. Skulle han da finne på å sende den første regningen til inkasso er det bare å bestride denne med bakgrunn i at du venter på spesifisert regning.

Med en spesifisert regning ser du hva han faktisk har tatt seg betalt for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg gikk til tannlegen en gang fordi jeg hadde vondt i en tann. Han ba meg gape opp, dunket på tannen to ganger og ba om 800 kr.  Omregnet til dagens valuta, vil nok dette være over 1000 kr.  Tannen ble ikke bedre av det, snarere verre
Jeg er ikke overrasket over summen du må betale ts.

Men det kommer ikke helt helt frem om jobben ble gjort, reparerte han det du ba om?

Det er sinnssykt dyre priser for fagfolk. Både rørleggere og elektrikere skriver regninger med gaffel føles det som. Og regner med at snekkere ikke er noe bedre.

Du må alltid spørre på forhånd hva en jobb vil koste, da slipper du å få slike sjokk. 

Anonymkode: 6af88...15c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...