Tjorven Skrevet 6. januar 2005 #1 Skrevet 6. januar 2005 Hvilke grønnsaker ville dere valg til å servere ved siden av lammelår? Må legge til at vi skal servere dette som hovedrett i en 3-retters middag med vennegjengen.
Suzy Skrevet 6. januar 2005 #2 Skrevet 6. januar 2005 Nå om dagen ville jeg brukt sellerirot, kålrot og gulrot i terninger bakt i ovn med olivenolje over som tilbehør - DET er godt det og det er sesong for rotgrønnsaker nå
Titti72 Skrevet 6. januar 2005 #3 Skrevet 6. januar 2005 Rosenkål. Først kokt noen minutter, så ut med vannet og oppi med smør noen minutter. Mmmm... Kjempe deilig....
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #4 Skrevet 6. januar 2005 Enig med Suzy! Og når rotgrønnsakene skal serveres kan du blande inn masse ruccolasalat. Veldig godt!
Suzy Skrevet 6. januar 2005 #5 Skrevet 6. januar 2005 Enig med Suzy! Og når rotgrønnsakene skal serveres kan du blande inn masse ruccolasalat. Veldig godt! Mmmm! Finhakket da?
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #6 Skrevet 6. januar 2005 Niks! Hele blader. Du kan jo fjerne litt stilk hvis du vil. Men de falle litt sammen og blir litt myke, så det er ikke nødvendig å kutte dem opp.
Suzy Skrevet 6. januar 2005 #7 Skrevet 6. januar 2005 Det hørtes godt ut! Kjempefin pepperaktig smak til rotgrønnsakene :-)
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2005 #8 Skrevet 6. januar 2005 Jeg ville enten laget ratatouille (squash, paprika, løk, tomater, aubergine, hvitløk), eller grillet squash, paprika og aubergine. Men det kommer an på krydringen av lammelåret; med masse hvitløk og rosmarin hadde det i hvertfall passet.
Tjorven Skrevet 6. januar 2005 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2005 Vi lurte egentlig litt på å gjøre det såpass enkelt som å ha broccoli og blomkål, men dette passer kanskje ikke så godt ved siden av?
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2005 #10 Skrevet 6. januar 2005 Vi lurte egentlig litt på å gjøre det såpass enkelt som å ha broccoli og blomkål' date=' men dette passer kanskje ikke så godt ved siden av?[/quote'] Har du planlagt noen form for saus? hvis du har det, burde blomkål og brokkoli egentlig passe fint
Arkana Skrevet 6. januar 2005 #11 Skrevet 6. januar 2005 Jeg er enig i forslaget om ratatouille, nydelig til lam og enkelt å lage.
Lula Skrevet 6. januar 2005 #12 Skrevet 6. januar 2005 Tja... Mye du kan bruke. Selv bruker jeg ofte: -Bakte tomater -Glasert persillerot eller pastinakk -Smørdampede aspargesbønner med bacon -Hvite (tørkede) bønner, med hvitløk, smør og rikelig med hakket persille -Broccoli Ofte bruker jeg to av disse variantene feks. hvite bønner og bakte tomater.
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2005 #13 Skrevet 6. januar 2005 Jeg blir sulten av å lese denne tråden :-?
Tjorven Skrevet 6. januar 2005 Forfatter #14 Skrevet 6. januar 2005 Det blir jo en slags brun saus/fløtesaus ved siden av. Vil gjerne ha noen litt enkle grønnsaker, for det krever litt plass og jobb både med forretten og desserten.
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #15 Skrevet 6. januar 2005 Gresk salat med fetaost og tzatsiki er også nydelig til lam. Mintgele eller mintsauce likeså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå