Gå til innhold

Grønnsaker ved siden av lammelår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke grønnsaker ville dere valg til å servere ved siden av lammelår?

Må legge til at vi skal servere dette som hovedrett i en 3-retters middag med vennegjengen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå om dagen ville jeg brukt sellerirot, kålrot og gulrot i terninger bakt i ovn med olivenolje over som tilbehør - DET er godt det og det er sesong for rotgrønnsaker nå :wink:

Skrevet

Rosenkål. Først kokt noen minutter, så ut med vannet og oppi med smør noen minutter. Mmmm... Kjempe deilig....

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med Suzy! Og når rotgrønnsakene skal serveres kan du blande inn masse ruccolasalat. Veldig godt!

Skrevet
Enig med Suzy! Og når rotgrønnsakene skal serveres kan du blande inn masse ruccolasalat. Veldig godt!

Mmmm! Finhakket da?

Gjest Anonymous
Skrevet

Niks! Hele blader. Du kan jo fjerne litt stilk hvis du vil. Men de falle litt sammen og blir litt myke, så det er ikke nødvendig å kutte dem opp.

Skrevet

Det hørtes godt ut! Kjempefin pepperaktig smak til rotgrønnsakene :-)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville enten laget ratatouille (squash, paprika, løk, tomater, aubergine, hvitløk), eller grillet squash, paprika og aubergine. Men det kommer an på krydringen av lammelåret; med masse hvitløk og rosmarin hadde det i hvertfall passet.

Skrevet

Vi lurte egentlig litt på å gjøre det såpass enkelt som å ha broccoli og blomkål, men dette passer kanskje ikke så godt ved siden av?

Gjest Gjesta
Skrevet
Vi lurte egentlig litt på å gjøre det såpass enkelt som å ha broccoli og blomkål' date=' men dette passer kanskje ikke så godt ved siden av?[/quote']

Har du planlagt noen form for saus? hvis du har det, burde blomkål og brokkoli egentlig passe fint :)

Skrevet

Jeg er enig i forslaget om ratatouille, nydelig til lam og enkelt å lage.

Skrevet

Tja...

Mye du kan bruke. Selv bruker jeg ofte:

-Bakte tomater

-Glasert persillerot eller pastinakk

-Smørdampede aspargesbønner med bacon

-Hvite (tørkede) bønner, med hvitløk, smør og rikelig med hakket persille

-Broccoli

Ofte bruker jeg to av disse variantene feks. hvite bønner og bakte tomater.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg blir sulten av å lese denne tråden :-?

Skrevet

Det blir jo en slags brun saus/fløtesaus ved siden av.

Vil gjerne ha noen litt enkle grønnsaker, for det krever litt plass og jobb både med forretten og desserten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Gresk salat med fetaost og tzatsiki er også nydelig til lam. Mintgele eller mintsauce likeså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...