Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fremdels ikke forstår at religion er eventyr på samme måte som eventyrene til Asbjørnsen og Moe.

Anonymkode: 4a84f...2af

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare skremmende. Det er totalt uforståelig.

Anonymkode: ccc8d...220

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det gjør noe, folk trenger å tro på at der er ting som er større enn dem og deres egen lille verden uansett hva det er.

Anonymkode: 770aa...4bb

AnonymBruker
Skrevet

Det som er mer skremmende er at du bruker tid av dagen din som du aldri får tilbake på å bry deg om dette.

Anonymkode: 1b8d2...acf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som er mer skremmende er at du bruker tid av dagen din som du aldri får tilbake på å bry deg om dette.

Anonymkode: 1b8d2...acf

Time You Enjoy Wasting is Not Wasted Time

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Folk får tro hva de vil for meg, bare de ikke prakker det på meg.

Gjest C.Tramell
Skrevet
1 minutt siden, Blair Waldorf skrev:

Folk får tro hva de vil for meg, bare de ikke prakker det på meg.

Enig. Det hadde ikke vært noe problem hvis folk holdt troen privat og lot være å fordømme de som har en annen en dem selv. Der har mange av oss ikke-troende også forbedringspotensiale. Mange arrogante kommentarer å høre om religiøse mennesker, og mange som plasserer seg selv høyere enn de fortjener på IQ-skalaen bare på grunn av ateistisk livssyn. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du gjøre med det faktum at det nå er 250 millioner kinesere som regner seg som kristne? Se du på kinesere uopplyste?

Anonymkode: 523da...43a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rart i at det aldri blir fred, når folk snakker stygt om ting andre måtte tro på. 

Og jeg begynner å bli rimelig lei at man alltid sammenligner religion med eventyr. Her er religionen tydeligvis kun kristendom, for ingen har baller eller fitte nok til å tørre å gå ut i media med fullt navn og si høylytt at de ser på Koranen som en eventyrbok for barn. TS kan skrive et innlegg med fullt navn og vise Norge hvor intolerant hen er. 

Anonymkode: 26ca6...cc3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du gjøre med det faktum at det nå er 250 millioner kinesere som regner seg som kristne? Se du på kinesere uopplyste?

Jeg ser på de som like uopplyste som alle andre religiøse. Vel kanskje naive er et bedre ord å bruke. Alle religiøse er like naive uansett hvilken religion de har.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rart i at det aldri blir fred, når folk snakker stygt om ting andre måtte tro på. 

Og jeg begynner å bli rimelig lei at man alltid sammenligner religion med eventyr. Her er religionen tydeligvis kun kristendom, for ingen har baller eller fitte nok til å tørre å gå ut i media med fullt navn og si høylytt at de ser på Koranen som en eventyrbok for barn. TS kan skrive et innlegg med fullt navn og vise Norge hvor intolerant hen er. 

Jeg snakker om alle religioner ikke bra kristendom. 

AnonymBruker
Skrevet

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om alle religioner ikke bare kristendom. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på de som like uopplyste som alle andre religiøse. Vel kanskje naive er et bedre ord å bruke. Alle religiøse er like naive uansett hvilken religion de har.

Mon tro hvem som egentlig er uopplyst... 😌

• Liker 5
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har kinesere med saken å gjøre? Blir et eventyr mindre eventyr av at kinesere tror på det?

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS skriver om religion generelt, altså både kristendom og islam, så hva kommer dette utbruddet ditt av?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er ganske ufattelig. Det blir det mye kaos og ufred av. 

Anonymkode: 01a59...d6c

• Liker 2
Skrevet

Skal si det var mye grusomheter på 1900tallet takket være religion ja! Første verdenskrig, andre verdenskrig, koreakrigen, vietnamkrigen for å nevne noen! 

Helt uforståelig er det virkelig! 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man går ut med fullt navn og adresse og sier at Koranen er en eventyrbok, får man mulig besøk av noen hyggelige Islamister som gjerne skal forsøke å overtale deg til å revurdere uttalelsen din.

Norge er så tolerant at om man sier dette høyt, er det ikke sikkert at man ser morgendagen. SÅ tolerant er Norge blitt. Er det ikke flott, dere?

Anonymkode: ccc8d...220

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Skal si det var mye grusomheter på 1900tallet takket være religion ja! Første verdenskrig, andre verdenskrig, koreakrigen, vietnamkrigen for å nevne noen! 

Helt uforståelig er det virkelig! 

Ingen av disse krigene hadde noe med religion å gjøre. Bare 6% av alle kriger opp igjennom historien har med religion å gjøre

Det er en myte at religion er den største årsak til krig. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av disse krigene hadde noe med religion å gjøre. Bare 6% av alle kriger opp igjennom historien har med religion å gjøre

Det er en myte at religion er den største årsak til krig. 

Så fint at vi er enig da :)

Endret av Gjøksuppe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...