Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) 

Jeg har eggløsning om ca 14 dager og dette er første gang jeg og mannen min prøver. 

Jeg er en snuser og har 5 snus igjen i esken min. Jeg får vondt inni meg av tanken på at jeg bare har 5 snus igjen, latterlig for dere som ikke er avhengig å lese tenker jeg. Jeg tror det blir enkelt med en gang det kommer en positiv graviditetstest, men før dette så går vel tanken fort over på "det kan jo ikke skade, jeg ER jo ikke gravid enda". 

Vurderer å begynne med Onico i alle fall frem til positiv test. Og så kutte helt ut, det er vel det beste uansett. 

Når sluttet dere? Er Onico trygt? 

Anonymkode: d3f72...b19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snuser fremdeles.. og vi har forsøkt å bli gravide i to år nå. Gynekologen sa ikke noe om at det gjorde det vanskeligere å bli gravid, men hvis du klarer det vil det nok være det beste 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutter du for hver gang du har eggløsning og frem til mensen for hver gang eller snuser du gjennom hele?

Det er jo to uker i mellom der man ikke vet, og vil jo helst at kroppen skal være fri for nikotin i disse to ukene også. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at jeg vet ikke om jeg er gravid før en test slår ut, og at jeg da hovedsakelig ikke er gravid før den tid :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet etter 10 år som snuser i nov 2016. I Des ble jeg gravid:)

Anonymkode: b0306...601

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Fersken90 skrev:

Jeg tenker at jeg vet ikke om jeg er gravid før en test slår ut, og at jeg da hovedsakelig ikke er gravid før den tid :laugh:

Jeg skjønner tankegangen din :) 

Men personlig tror jeg at jeg vil være snusfri fra dag 0. Noen som har erfaring med Onico? 

AnonymBruker
Skrevet
På 30.6.2017 den 9.42, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner tankegangen din :) 

Men personlig tror jeg at jeg vil være snusfri fra dag 0. Noen som har erfaring med Onico? 

Jeg begynte med Onico etter en del år som snuser når testen viste positiv. 
Prøvde alle typene/smakene, og det er ikke noe særlig givende altså...:p Det var vel i grunn vanskelig å anse det som et alternativ til snus, men må man så må man.

Første graviditet endte i SA, og valgte å fortsette med nikotinfritt mens vi prøvde på nytt igjen. En eller annen gang i første halvdel av svangerskapet etter jeg ble gravid igjen bare sluttet jeg med Onico også, og det gikk overraskende fint :)

Men før du eventuelt blir gravid kan jeg anbefale å prøve Kickup! Jeg turte ikke fortsette med den når jeg ble gravid igjen siden den inneholder bla guarana og ginseng, siden det ikke er testet ut i fht graviditet og det ikke vites om det kan være skadelig for et foster. Etter SAen ville jeg helst ikke ta noen sjanser. 
Men den var veldig mye bedre enn Onico, jeg fikk en litt sviende følelse under leppa av den, og det føltes litt mer som faktisk snus.

Anonymkode: db407...05f

AnonymBruker
Skrevet
På 6/29/2017 den 14.47, AnonymBruker skrev:

Hei :) 

Jeg har eggløsning om ca 14 dager og dette er første gang jeg og mannen min prøver. 

Jeg er en snuser og har 5 snus igjen i esken min. Jeg får vondt inni meg av tanken på at jeg bare har 5 snus igjen, latterlig for dere som ikke er avhengig å lese tenker jeg. Jeg tror det blir enkelt med en gang det kommer en positiv graviditetstest, men før dette så går vel tanken fort over på "det kan jo ikke skade, jeg ER jo ikke gravid enda". 

Vurderer å begynne med Onico i alle fall frem til positiv test. Og så kutte helt ut, det er vel det beste uansett. 

Når sluttet dere? Er Onico trygt? 

Du burde ikke begynne med Onico, det skader tennene enda mer en vanlig snus.

Du kan likeledes fortsette med vanlig snus, så kan du heller legge det bort når du finner ut at du er gravid.. du vil automatisk få motivasjon til å slutte med snus når du er blitt gravid.

Bruk heller ingefær under leppa, det funket litt for meg og mange andre jeg kjenner.  Jeg var veldig avhengig, brukte general løssnus (nesten 1 boks om dagen). Snuste altså ekstremt mye før. Jeg må innrømme at jeg Snuste litt vanlig snus innimellom. Tror ikke det er livsfarlig å snuse under svangerskapet, røyk derimot er verre. Barnet ditt vil ikke få misdannelser fordi du har brukt snus et par ganger til nød.

Anonymkode: 5e2f1...cd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...