AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 For 3 år siden fikk jeg kontakt med en mann fra England via ett chatteprogram. Han virka veldig hyggelig til å begynne med, og jeg chatta normalt som jeg gjør med andre, men tydeligvis har han oppfattet min fleipete tone som flørting.. Iallefall gikk det ikke lenge før han begynte å snakke om at han følte noe for meg, og ville komme til Norge å besøke meg. Jeg sa, ok, kan møte deg på flyplassen og tilbringe en dag i byen med deg som venner hvis du kommer, det er umulig for meg å si om jeg liker noen som mer enn venner før man i det hele tatt har møttes... Da begynte han å bli skikkelig creepy og begynte å styre samtalen mot sex, og alt han skulle gjøre med meg når vi møttes.. Jeg sa at det IKKE var ok, og at hvis han skulle holde på sånn måtte vi kutte kontakten. Da ble han skikkelig sur, så det endte med at jeg blokkerte han, og håpet jeg slapp å ha noe mer med han å gjøre. I går hadde kompisen min på det samme chatteprogrammet fått melding av denne mannen, hvor han hadde truet med å anmelde kompisen min fordi jeg hadde stalket han, og kompisen min ikke bannet meg fra chatterommet sitt.. Bare piss, men jeg er nå livredd for at denne mannen kan finne ut hvor jeg bor å komme hit? Hvor sannsynlig er det? Han har sikkert vært inne med falske nick i chatterommet og kanskje samlet sammen biter av info? Finni ip'en min hvis han er god på data, f.eks? Hvor sykt er det ikke etter 3 år og finne ut hvem mine venner på chatteprogrammet er, og ta kontakt med mine venner der? Bekymrer jeg meg unødig, eller er det en sannsynlighet for at han kan finne meg? Anonymkode: 4cee6...eb4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 Hvis han vet navnet ditt er det ikke særlig vanskelig å finne ut hvor du bor. Om han faktisk gjør det eller er i stand til å gjøre det er en annen sak. Men du kan aldri være for forsiktig. Jeg vil anbefale deg å slutte å bruke disse chatrommene. Ja det er utrolig feil at det er din frihet som begrenses, men dessverre er det lite andre kan gjøre for å beskytte deg. Og ikke hør på de som bare sier at du skal ignorere han så forsvinner han av seg selv, slike mennesker har en personlighetsforstyrrelse som gjør at de ikke tenker som normale mennesker. Du kan ikke ignorere dette. Men du skal heller ikke ha noe kontakt med han, du må rett og slett gjemme deg godt på internett. Dette med ip-adresse trenger du ikke bekymre deg for, selv om han skulle ha ip-en din kan han ikke gjøre noe med den. Da må han i så fall hacke internettleverandøren din, og det klarer han ikke. Det er mer bekymringsfullt det du selv sier om at han kan bruke falske profiler og samle biter av info om deg. Fra nå må du rett og slett sørge for at han ikke finner ut av identiteten din. Ikke for å skremme deg, men for ikke lenge siden ble en britisk jente drept av sin sykelig sjalu eks-kjæreste. Hun hadde på forhånd politianmeldt han og sagt i fra til sin mor, men begge avfeide dette og ba henne bare ignorere mannen så ville han forsvinne. Det gjorde han ikke, han brøt seg inn i huset hennes skar av henne strupen. http://www.dailymail.co.uk/news/article-4401866/Alice-Ruggles-complained-harassment-murder.html Og en ting til: Anmeldelser er ikke noe noen kan true deg med. Å bli anmeldt er ikke det samme som at du har gjort noe galt. Bare la han anmelde så mye han vil, om han faktisk gjør det vil politiet finne ut at han er ustabil. Statsminister Erna Solberg blir anmeldt daglig av ustabile mennesker som mener Norge har gjort de urett, Ikke noe å bry seg om. Anonymkode: 74824...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 Han må gjerne anmelde meg, da vil vel politiet finne logger å se at jeg ikke har hatt kontakt med mannen på flere år, og sikkert også kunne finne chatloggene selvom jeg har ny pc siden den gang, og se hvordan han var i chatten, så det gjør meg ingenting.. Politiet er jeg ikke redd for Jeg er redd for han, hvor mye han kan ha samlet opp, og om han er gal nok til å sette seg på flyet og oppsøke meg.. Er jo ikke akkurat som at han trenger noe visum eller noe, han kan bare hoppe på første fly, flybilettene til og fra england er jo relativt billige, så han trenger jo ikke være rik heller for å klare å komme seg hit... Hadde han vært i USA eller Asia hvor det koster flesk å komme seg hit, hadde jeg vært mye roligere.. England er skremmende nære, synes jeg.. Er du sikker på at han må hacke internettleverandøren for å finne ut hvem som bruker IP'en? Slik at det i praksis er umulig for andre enn politiet og leverandøren å finne ut? Anonymkode: 4cee6...eb4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #4 Skrevet 29. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at han må hacke internettleverandøren for å finne ut hvem som bruker IP'en? Slik at det i praksis er umulig for andre enn politiet og leverandøren å finne ut? Ja, selv filmindustrien sliter med å finne ut hvem som laster ned filmer ulovlig selv om de har ip'en. De må til retten for å få identiteten. Og i Norge tapte de nylig en sak. Så terskelen for å få identiteten bak en ip er veldig høy i Norge. Det er klart, jeg tror de beste hackerne i verden nok klarer det om de hadde interesse av det, men han fyren her er neppe blant de. Da snakker jeg om russiske profesjonelle hackere som kan angripe Pentagon. Ikke vanlige folk. Vær forsiktig og prøv også å advare andre mot denne fyren hvis du har mulighet. Ikke alle unge jenter er så opplyste som deg, og kan fort havne i klørne på denne fyren. De leter systematisk etter unge jenter de kan misbruke, dominere og ødelegge. Anonymkode: 74824...9f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå