Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei...

Jeg har søkt jobb i staten, men har ikke hørt noe og nå har det gått ca en uke siden søknadsfristen utløp. Tidligere når jeg har søkt jobb, har jeg vanligvis hørt noe i løpet av en uke, hvis jeg har fått intervju og hvis det går lengre tid, er det normalt et tegn på at man ikke får intervju.

Har imidlertid aldri søkt jobb i staten tidligere, så lurte på hvordan tider er der? Er det omtrent som privat sektor eller kan det ta lengre tid i offentlig sektor?

Anonymkode: e07f4...554

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan gå lang tid nå, for ferieavviklingen har begynt. Det gjør det ekstra vanskelig å finne tid til intervjuer.

Anonymkode: f7fc0...575

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei...

Jeg har søkt jobb i staten, men har ikke hørt noe og nå har det gått ca en uke siden søknadsfristen utløp. Tidligere når jeg har søkt jobb, har jeg vanligvis hørt noe i løpet av en uke, hvis jeg har fått intervju og hvis det går lengre tid, er det normalt et tegn på at man ikke får intervju.

Har imidlertid aldri søkt jobb i staten tidligere, så lurte på hvordan tider er der? Er det omtrent som privat sektor eller kan det ta lengre tid i offentlig sektor?

Ting tar tid; Staten har ett mye større apparat for ansettelser, og de har ingen rom for snarveier. 

Jeg ville brukt tiden til å sende en forespørsel til kontaktperson etter utvidet søkerliste. 

Dette er en liste over alle de andre søkere, med tilhørende CV, som gir deg to fordeler : 1. Du kan gjøre en kalkulert vurdering om du kommer til intervju. 2. Du får kartlagt ett subsett av hvem du konkurerer med i lignende jobber andre steder.

AnonymBruker
Skrevet

i HF fikk jeg svar etter ca 5 uker at jeg var aktuell for intervju. 

Anonymkode: 2684b...9f6

AnonymBruker
Skrevet

HF?

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt et par jobber i staten og ting tok LAAAANG tid. Tok sånn to mnd fra søknad til intervju og deretter tre måneder fra intervju til svar på søknad.. 

Anonymkode: 49818...ba4

AnonymBruker
Skrevet

Tar lang tid i staten, man skal ha intervju, innstillingsråd, tilsetningsråd osv. Det er mange som skal ha mulighet til å si sitt. 

Anonymkode: d7736...062

AnonymBruker
Skrevet

Det tar så lang tid at mange ikke lengere vil ha jobben når de omsider får tilbudet.

Anonymkode: 8a42d...954

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det tar så lang tid at de fleste er blitt pensjonister innen de blir innkalt til intervju.

Anonymkode: 0ab29...1f0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

ok, så 1 uke er ikke så lenge da...

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Druid skrev:

Ting tar tid; Staten har ett mye større apparat for ansettelser, og de har ingen rom for snarveier. 

Jeg ville brukt tiden til å sende en forespørsel til kontaktperson etter utvidet søkerliste. 

Dette er en liste over alle de andre søkere, med tilhørende CV, som gir deg to fordeler : 1. Du kan gjøre en kalkulert vurdering om du kommer til intervju. 2. Du får kartlagt ett subsett av hvem du konkurerer med i lignende jobber andre steder.

Det hadde i grunnen vært veldig interessant å vite om det er 10 eller 100 søkere i alle fall. :enig:.

Føles litt som drømmejobben, men typisk at det er mange andre om beinet her også....

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg søkte jobb som utenriksminister fikk jeg vite ag jeg fikk jobben etter 5 dager, tror det er normalen :) 

Anonymkode: baabf...c3f

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får man tilgang til en sånn utvidet søkerliste forresten? kan jeg kontakte de som står oppgitt i annonsen?

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg søkte i staten sist fikk jeg innkalling til førstegangsintervju to uker etter søknadsfristen og etter førstegangsintervju tok det en uke fram til jobbtilbud, så det gikk radig fort :) ansettelsesrådet hadde de to dager etter andregangsintervjuet! 

Anonymkode: 6c302...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...