Gå til innhold

Er det påkrevd og vanlig ved presentasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var i bryllup i helgen. Ca 50 gjester. En del kjente få eller ingen. Ble ordnet så alle fikk hilse på alle.

Et par der,hadde en gutt med seg. Ca 10 år. De presenterte seg,og sine barn,og så sier de:og dette er vår fostersønn navn. Jeg så gutten liksom sank sammen og så ned. Sånn ble det presentert til alle.

Er dette vanlig? Er det ikke greit å bare si navnene? Om det var noen som eks sa: jeg trodde dere hadde to barn.Da har jeg villet svart,at nå har vi tre.

Anonymkode: 53a15...951

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de ville vise alle i bryllupet at de gjorde en god gjerning ved å være fosterforeldre? Er vanskelig å vise andre hvor bra man er som person om ingen vet om det

Anonymkode: 1bdbe...d8b

• Liker 1
Gjest Marillia
Skrevet

Hadde valgt å presentere oss selv som feks slektning av bruden og navnet, så kun sagt at dette er guttene våre: Per, Pål og Petter, hadde ikke sagt fostersønn nei.... 

Skrevet

De følte vel at de måtte si fostersønn i tilfelle det kom spørsmål fra folk som delvis kjente dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de ville vise alle i bryllupet at de gjorde en god gjerning ved å være fosterforeldre? Er vanskelig å vise andre hvor bra man er som person om ingen vet om det

Anonymkode: 1bdbe...d8b

Må man vise andre at man er en bra person? Er de bedre enn andre?

Skulle jeg presentert barna og fortalt at jeg betaler til plan hver mnd,jobber frivillig hos kirkens bymisjon?

Anonymkode: 53a15...951

• Liker 4
Skrevet

Stakkars gutt. Nei, det er det virkelig ikke.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå fikk jeg vondt.

Mine fosterforeldre og mine ikke-biologiske fostersøsken presenterer meg fremdeles som deres fosterbarn/fostersøster i dag, etter nesten 30 år som deres foster"barn". Jeg har ingen annen familie enn de, derfor er det ekstra vondt. Jeg omtaler de ALDRI som fosterfamilie selv.

Og nei, vi har ikke et veldig godt forhold i dag for å si det sånn..

Anonymkode: 93894...74b

• Liker 1
Skrevet

Eh, nei, det er ikke vanlig. Stakkars gutt. Navn eller sønn hadde holdt lenge!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier bare "og dette er Ola" så får folk bare finne ut av det selv. De fleste antar vel at han er min biologiske sønn, evt så har de vett nok til ikke å spørre og grave. I generelle samtaler omtaler jeg ham som "sønnen min".

Anonymkode: 38150...994

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som min tidligere stedatters fostermor sa: Vi går jo ikke akkurat rundt og reklamerer med at hun er i fosterhjem! 

Anonymkode: 3b396...05d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som min tidligere stedatters fostermor sa: Vi går jo ikke akkurat rundt og reklamerer med at hun er i fosterhjem! 

Denne måtte jeg gruble litt på. Tidligere stedatters fostermor...?

Anonymkode: 8a975...978

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne måtte jeg gruble litt på. Tidligere stedatters fostermor...?

Anonymkode: 8a975...978

Jeg hadde en mann med en datter i fosterhjem. Nå har jeg ikke mannen lenger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...