Gå til innhold

hvor syk er du før du er hjeme fra jobb?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Jeg blir vanvittig provosert av folk som mener de har rett på egenmeldingsdagene som fridager. Slikt misbruk gjør at sykelønnsordningen står i fare!

Ja, det er på mange måter svært egoistisk. En annen

ting er at det er ganske lett å gjennomskue og en slik

holdning er ikke akkurat karrierefremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

utrolig mange som er "syke" som syter seg til sykemeldinger hele tiden også. kan jo ikke være populært på jobben!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes av og til at folk som drar seg på jobb med feber, uten stemme, med betennelser her og der påberoper seg en aldri så liten helgenglorie. Alt for jobben, liksom!

Ja, akkurat det samme mener jeg!

Jeg syns det er latterlig, jeg har selv opplevd å bli sett rart på av sjefen og sendt hjem en gang jeg kom og var syk..Han var nesten irritert for at jeg kom, syns det var unødvendig å utsette andre for smitte.

(hadde et møte jeg gjerne ville være med på derfor dro jeg, ellers drar jeg ikke når jeg er skikkelig dårlig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
utrolig mange som er "syke" som syter seg til sykemeldinger hele tiden også. kan jo ikke være populært på jobben!!!

Vet du hva? Om en kollega av meg er syk og blir sykmeldt så syns jeg faktisk synd på vedkommende, og håper h*n blir frisk igjen snart. Jeg går ikke rundt og tenker at alle andre "faker" når de er syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Om en kollega av meg er syk og blir sykmeldt så syns jeg faktisk synd på vedkommende, og håper h*n blir frisk igjen snart. Jeg går ikke rundt og tenker at alle andre "faker" når de er syke.

Nå snakker jeg ikke om alle! mange som virkelig har behov for sykemelding! men det er også veldig mange som misbruker tilbudet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg har aldri tatt ut noen sykmelding,...har gått hjem fra jobb en gang, da hadde jeg spysjuka.

Av en eller annen grunn så blir jeg alltid syk når jeg har ferie,...(spesielt rundt juletider), så det går ikke utover jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå snakker jeg ikke om alle! mange som virkelig har behov for sykemelding! men det er også veldig mange som misbruker tilbudet

Likevel, jeg gidder ikke å gå rundt og spekulere i om enkelte egentlig ikke er syke, syns det er frekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir hjemme hvis jeg har feber, kaster opp eller er veeeeldig forkjøla. Jeg jobber med kunder hele dagen. Hadde jeg jobbet på et kontor alene, så hadde jeg jobbet hvis jeg var kraftig forkjøla. Uansett, jeg har vel hatt tre egenemeldinger siste året, og det er tre enkelt dager, så jeg er ikke ofte syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg er også temmelig dårlig før jeg blir hjemme.Jeg hater å ringe til sjefer osv. for å fortelle at jeg ikke kommer,for så å bli liggende med dårlig samvittighet resten av dagen(e)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette området er jeg klar.Ikke mye...Det vil si. Jeg orker ikke å dra på jobb hvis jeg føler meg bare litt dårlig. Nå må jeg selvsagt da siden jeg er vikar og ikke får lønn om jeg er borte, men når jeg blir fast ansatt...så er litt hoepine nok for meg.Å være altfor pliktoppfyllende er ikke bra for noen mener jeg ihvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært syk eller borte fra jobben siden november i for i fjor, så jeg syns folk som er borte fra jobben 3 dager i løpet av ett år er mye.

Men, hadde blitt hjemme hvis jeg hadde spydd, eller hatt mye feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk bare tatt ut 1 egenmeldingsdag på alle de årene jeg har jobbet. Og da hadde jeg en liten operasjon og dro på jobb igjen dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg synes at man skal tenke på hva slags jobb man utfører også, før man dømmer om folk faker eller er helgener. Jeg jobber skift, med ulike arbeidsoppgaver i de ulike skiftene. Om natta jobber jeg med mat, så dersom jeg er skikkelig snørrete og hoster, kan jeg bytte vakt sånn at noen andre tar nattevakta for meg.

Litt hodepine får meg IKKE til å bli hjemme, da hadde jeg jo vært hjemme flere ganger i uka!!

Jeg går på jobb med litt feber og lett forkjølelse, når det er sånn at jeg kan holde meg oppegående med Ibux og hostesaft.

Når jeg er så syk at jeg blir hjemme, går jeg ikke lenger enn til postkassa, så langt går min samvittighet. Man går IKKE på café når man er syk! (unntak for langtidssykemeldte, som før nevnt) Er man stresset eller lei, mener jeg at man enten A) bør gå til lege å få sykemelding for depresjon osv. eller B) bare er lei og i generelt dårlig humør, og det er IKKE grunn til å bli hjemme en dag! Psykisk sykdom er absolutt en grunn til å kalle seg syk, men ikke sånn akutt syk at man bruker egenmelding én dag av gangen.

Hilsen meg, som verken faker eller er helgen. Man skal være ærlig med seg selv og arb.giver, og ta vare på seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg er hjemme hvis jeg er så syk at jeg ikke klarer annet enn å tenke på å ligge i senga.... har jeg feber eller har oppkastsyke, så blir jeg hjemme! og da har ingen personer noe de skulle sagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...