Mizen Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Jeg har litt vanskeligheter med å lage mat til min datter på 7 mnd. Jeg prøver å lese hva jeg kan lage, men finner alltid forskjellige anbefalninger og ideer til hva jeg kan lage. Jeg leser hva jeg kan gi, men det er som regel ikke med hvordan man tilbereder det. Kan noen vær så snill hjelpe meg med dette. Jeg er så nybegynner. Kan foreksempel Kopiere teksten under, og skrive ned noen komentarer? Hvordan kan man for eksempel lage pure med rå squah? Trenger man å koke frukt? (leste en plass at man bør gjøre det, og på en annen nettside sto det at det blir mer sukker hvis man gjør det..) Eller kan man bare mose det som det er?Hvor lenge må man koke grønnsakene? Mais og paprika foreksempel? Tusen takk for tips <3 Fant dette på en nettside: Rå grønnsaker – avokado – squash – tomat (kan være litt kraftig alene, så prøv gjerne et par andre grønnsaker før tomat) – agurk – paprika Frukt – fersk aprikos (kan være syrlig på smak) – banan (godt moden banan er søtere på smak og lettere på magen) – eple – mango – pære – plommer – melon i varianter (honningmelon inneholder ikke honning) – fersken – nektarin – mango – papaya – ananas – kiwi – druer – persimon / sharon – appelsin, klementin Dampede/kokte grønnsaker – søtpotet – brokkoli – blomkål – romanesco – pastinakk – gulrot – gresskar i alle varianter – squash – kålrot – persillerot – mais – tomat (kan være litt kraftig alene, så prøv gjerne et par andre grønnsaker før tomat) – erter og sukkererter – jordskokk – paprika – potet (unngå stavmikser) – kan blandes med litt eple dersom det ikke faller i smak
Belima Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 (endret) Dette er å anbefale til rå mat: Datteren min elsket sin til begge barna.https://www.apotekhjem.no/display.aspx?menuid=6&prodid=103536 Er også en fin side på FB som heter hjemmelaget babymat i følge tantungen min. Endret 29. juni 2017 av Belima La til mer informasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Jeg bodde sammen med en venninne i perioder når hun nettopp hadde fått barn for å hjelpe henne og sånn. Hun tok bare å knekte den maten hun spiste med gaffelen og vips - babymat. Tror det var det jeg spiste når jeg var liten også. Anonymkode: 6476f...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå