Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg driver aktivt med langrenn og løping og trener kondisjonstrening 6 ganger i uka. Jeg skal på ferie til spania i to uker i sommer, og får ingen mulighet til å trene (arrangert tur). Jeg lurer på om jeg kommer til å miste mye av formen min i løpet av disse to ukene? Vi skal selfølgelig gå en del og andre aktiviteter,så det blir jo ikke en stillesittende ferie. Jeg har konkurranse ganske nøyaktig 1 uke etter jeg kommer hjem, hvor lang tid vil det ta å bygge opp igjen formen etterpå evt? Jeg skjønner at det er individuelt, men jeg lurer på om noen har erfart noe selv... Jeg vil helst ikke gå rundt på ferie å bekymre meg for formen :/

Anonymkode: dddba...dbc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På to uker kan du miste litt av formen, men ikke katastrofalt mye. Men du kan vel ta med deg et par joggesko og løpe deg en tur, selv om det er arrangert tur? Det er da ikke som at man går og holder hender med turguiden 24/7 på sånne turer?

Anonymkode: e8706...d89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På to uker kan du miste litt av formen, men ikke katastrofalt mye. Men du kan vel ta med deg et par joggesko og løpe deg en tur, selv om det er arrangert tur? Det er da ikke som at man går og holder hender med turguiden 24/7 på sånne turer?

Anonymkode: e8706...d89

Har ikke mulighet da det er program hele dagen og vi er mye ute på utflukter etc.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke mulighet da det er program hele dagen og vi er mye ute på utflukter etc.

Er jo bare å stå opp tidlig nok og løpe litt før frokost. Trenger jo ikke å gjøre det hver dag. 

Anonymkode: de106...57e

AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner som driver med denne typen idrett har ofte treningsfri 1 uke før konkurranser.  Dette fordi trening bryter ned kropen, og de samler overskudd før konkurransene gjennom hvile.
I den treningsfri periden regnes ikke småjogging og gåturer som trening.

Og når det gjelder mulighet til å trene på turen, du har mulighet til å stå opp en time tidligere for å ta en liten joggetur hvis du er redd for å miste formen.

Anonymkode: 6e3f7...7ed

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken distanse? Det er vanlig med en kortere intervalløkt, men med samme intensitet noen dager før konkurranse. Det varierer om folk lar være å trene dagrn før eller to dager før konkurransen

Anonymkode: c436d...dcd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar meg en treningsfri uke per sesong, og opplever ofte at formen etter en uke uten løping er bedre enn hvor jeg avsluttet. Har løpt mange PR den første økten etter treningspauser. 

Vet ikke hvordan det er med pauser lengre enn en uke, men hadde ikke bekymret meg så mye når du er aktiv ellers på ferien.

Anonymkode: 18cc0...4ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...