Gå til innhold

slutte på p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med om hva som skjer med kroppen når man slutter på p-piller?

Jeg har brukt p-piller i mange år for b.la. menssmerter. Nå synes jeg de ikke funker som det skal lenger og vurderer derfor å kutte ut pillene.

Og ønsker å høre om andres opplevelse i forhold til det.

(Jeg tenker da på f.eks. om endringer i vekt, hud etc)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Det kommer litt an på hvilke piller du har gått på, og det er jo (som alt annet) forskjellig fra person til person. Jeg merket ingen forandringer da jeg sluttet, og menssmertene ble heller ikke annerledes. Når jeg tenker meg veldig godt om, er det mulig jeg gikk ned et par kilo..

Skrevet

Da jeg sluttet ble ryggen min FULL av kviser/acne. Ikke særlig morsomt siden det var på våren og sommeren. Nå har jeg begynt på p-plaster og har ikke ei kvise igjen, heldigvis.

Men som Leyla sier, så er det veldig induviduelt hvordan det oppleves og det har kanskje også noe med hvor lenge du har brukt pillen. Eneste måten å finne ut om det skjer noen drastiske forandringer er å prøve... :)

Skrevet

Merket jeg har brukt er forresten Trionordiol

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg slutta på trinordiol en periode, og det eneste jeg merka var at jeg fikk mye mer menssmerter igjen. Og blødde også mye mer når jeg hadde mensen. ellers ikke noe problem.

Skrevet

Samme her, eneste jeg merket var at alt gikk tilbake til det "normale" igjen, dvs, lengre mensen, mer vondt under mensen og mistet noen kilo.

Så noe drastisk vil neppe skje, bortsett fra at kroppen din går tilbake sin vanlige automatikk. Den du hadde før du startet med pillene.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg merket at humøret mitt ble SÅ mye mer bedre og stabilt. Fikk litt mer kviser de første mnd, men det gikk over. Nå blør jeg en dag lengre, men ikke mer.

Skrevet

Jeg fikk større og lengre blødninger, pluss at jeg fikk veldig vondt ved eggløsning!

Det som skjer er jo at hormon-systemet settes i gang igjen. så du får eggløsning, kanskje mer pms (det fikk jeg!!!! :-x )

Vurdert å prøve å bytte merke kanskje?

Jeg anbefaler sterkt nuva-ringen! med den er jeg blitt mye bedre! har jo ikke menssmerter, og blør i to dager. og så er det ingen bivirkninger! :-)

Skrevet

Jeg ble mye gladere og fikk et langt mer stabilt humør da jeg sluttet på p-piller. Utover det, ingen bivirkninger. Jeg hadde også sterke menssmerter da jeg begynte å ta dem.

Jeg gikk på enfasepiller, og ble bunnløst deprimert av både to- og trefasepiller.

Gjest Seleena
Skrevet

Tok meg ein pille-fri måned og blei kjempe trist for ingenting. Så som du ser er det veldig individuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...