Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Typisk tynt nordisk hår.....
Lest at mange har utbytte av Nioxin, men jeg får eksem av serumet deres da det inneholder det svært allergifremkallende stoffet MI.
Fikk allergi for det etter å ha brukt serumet flere ganger.

Jeg bruker Hair Care tablettene, og setter håret i en Argan hårkur en gang i uka. Men merker ingen forskjell selv etter nesten et år.
Har også kjøpt "Hair growth oil" på ebay, men det var bare lureri, inneholdt samme oljene som deres "breast growth " oil, så det er åpenbart at man hverken får hår på puppene eller hodet av den.

Er det noen som har tips om produkter eller kjerringråd for å faktisk få tykkere hår, som fungerer?

Anonymkode: e4fe1...702

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antall hår på hodet og hårtypen har med gener å gjøre. Ingen produkter eller piller kan endre det.

Anonymkode: 348ef...451

• Liker 24
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Panto- 3😍

Anonymkode: e0204...3fa

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: e0204...3fa

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antall hår på hodet og hårtypen har med gener å gjøre. Ingen produkter eller piller kan endre det.

men, dersom du bruker gode og tilpassede produkter for din hårtype (Det er ikke noe som heler "typisk nordisk hår" egentlig heller..) så kan du ved hjelp av dem og teknikker lære deg behandle håret ditt og style det slik at en god klipp osv virker positivt på håret og det føles tykkere, bedre, mer liv osv osv osv..

Man kan ikke få krøller i glatt hår uten arbeid - eller krøllet hår glatt for den del..

Spørsmålet er om du har en fast frisør som kjenner deg og håret ditt og som du lytter til mtp produktråd, stylingtips osv?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Carrot skrev:

men, dersom du bruker gode og tilpassede produkter for din hårtype (Det er ikke noe som heler "typisk nordisk hår" egentlig heller..) så kan du ved hjelp av dem og teknikker lære deg behandle håret ditt og style det slik at en god klipp osv virker positivt på håret og det føles tykkere, bedre, mer liv osv osv osv..

Man kan ikke få krøller i glatt hår uten arbeid - eller krøllet hår glatt for den del..

Spørsmålet er om du har en fast frisør som kjenner deg og håret ditt og som du lytter til mtp produktråd, stylingtips osv?

Blir jo feks å føner håret opp ned,få en god klipp som fremhever (ikke ha for langt hår, til skuldrene gir mest volum), mouse i håret før du føner,tupere,krølltang, kun balsam i tuppene. 

Skrevet

Vanlige B-vitaminer fungerer ihvertfall ikke.  Gikk på det i 3-4 år uten å se forskjell. 

Gjest Hannah_
Skrevet

mM Kollagen! Funker som f. ;) 

AnonymBruker
Skrevet

en shampoo som stimulerer hårvekst kjøpt på apotek, fikk tykkere hår

Anonymkode: 37cd2...ecf

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Jeg gikk fra skikkelig tynt hår, til tykt glansfylt hår ved å legge om kostholdet, være mer aktiv og kutte ut alkohol 😅💁‍♀️

Anonymkode: b6024...b50

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dypp fingrene i olivenolje og masser hodebunnen med den. La den sitte i håret over natten. Og vask deretter håret godt. 2 ganger i uken bør det gjøres. 

Skrevet

Foreldre med tykt hår funket for meg. Men det er egentlig ikke å anbefale. Hodebunnen får så lite luft at jeg sliter ofte med flass, og håret er så tungt at jeg ikke kan ha hestehaler lenge av gangen. Og jeg trodde også jeg hadde typisk nordisk hår med noen tykke, mørke hår og noen tynne, lyse hår, og nå etterhvert noen få grå. 

Anonymkode: 58d81...99b

• Liker 3
Skrevet

Det beste tipset er å vaske det minst mulig. Vasking sliter utrolig mye på håret. Har gitt dette tipset til flere venninner og Gud som håret deres har bedret seg.  

Anonymkode: 24d5a...faa

• Liker 1
Skrevet

Slutt med farging/bleking.

Anonymkode: b8d01...d04

Skrevet

La det vokse ut

- stuss det kun 1 cm hver 3- 4 mnd

- Veldig slitt? Stuss 3 -4 cm først så begynner du å gjøre som nevt over.

- Hver tålmodig

Pass på at det ikke knekker av

- Olje i tuppene hver dag

- Proteinkur 1 gang i uken

- Fuktkur 1 gang i uken, 2 hvis du har veldig tørt

- Bruk balsamspray i vått hår og børst håret når det er vått og mykt av balsamsprayen. Børst alltid forsiktig

- unngå strame frisyrer og hårstrikk

- unngå å brenne det med varmeapparat

- La det få bli i fred og ligge slik at det ikke blir rivd av av jakker ,smykker elller annet.

Sørg for å få riktig næring/vitaminer 

- Tran

- Vitaminer igjennom mat 

- Kosttilskudd hvis du ikke får nåkk igjennom mat

God helse generelt

-Ikke gå mye opp eller ned i vekt(hold den stabil)

-Ikke stress, pust med magen,finn din måte

- sove mer enn 6 timer per natt

- pass opp for medisiner med bivirkninger(ppiller)

- sørg for å være lykkelig og glad

Håret vokser ca 3 cm i mnd, det kan falle av h is man stresser mye, og det kan knekke om vi behandler det dårlig. Tar du vare på håret så vil det med tiden blir både langt og fint. 

Er du normal frisk og ikke gravid så er det bare å ta vare på det og gjør som jeg har skrevet i 1 år fra nå, så er håret ditt fantastisk til neste jul. 

Anonymkode: d7c0b...67b

• Nyttig 3
Skrevet

Du kan ikke endre hårveksten, så du kan aldri få naturlig tykt hår. Det du kan gjøre, er å bruke diverse lurium som gir volum til håret. Permanent (strukturbehandling) er også en mulighet.

Anonymkode: af3ae...1a6

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det beste er å gjøre minst mulig. Vaske det max annenhver dag, bruke minst mulig produkter og varmebehandling.

Hvor tykt hår man har er genetisk, så en person med tynt hår vil aldri få tykt hår, men ved å leve sunt og gjøre minst mulig av sånt som sliter på håret, kan man få det beste utav det man har, i alle fall.

Skrevet

Du må farge det eller bleke det. Da blir det litt mer volum i håret og det virker tykkere. Hvis du har naturlig hår blir det for glatt og mykt at det bare klapper seg sammen og henger tynt nedover. 

Anonymkode: d7c0b...67b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...