Gå til innhold

Creepy fyr fra utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det var en fyr fra hjemlandet Marokko som adda meg på face og på facebook messenger. Samtalen startet med at jeg sa "Hi, do I know you" til litt små-chat frem og tilbake. Etter få minutter ringte han meg via facebook messenger. totalt idag har vi snakket i 2,5t!

Og du kan si at ca 20 min av tiden ble brukt på å snakke om faktating ved meg, og hva jeg liker/ikke liker ved forhold. Og vice versa om han. 

Resten av tiden har blitt brukt på overtalelse fra hans side om at han er ute etter noe seriøst. At han screenshotter hvem det er som forsøker å nå han mens vi prater (kompisen). Og at han snakker om siste jenta han snakket med som bodde i utlandet (Canada) .

Det syns jeg var irriterende fordi han bare gjentok historien om og om igjen, istedet for å stille flere spørsmål og bli kjent med hverandre. I tillegg sier han hele tiden "Ja, så lenge du fortsetter å være snill og hyggelig som som jeg har kjent deg idag, så kommer alt til å gå bra".

Det er som om han skremmer vettet av meg om at hvis jeg ikke liker han som person og ikke vil ha noe mer med han å gjøre at han kommer til å straffe meg av en eller annen grunn. Selvom dette er fra land til land. Men han har også sagt at hvis vi ikke kommer overens så gir vi hverandre beskjed tidlig nok om det, og så er alt fint. 

Poenget er: Han har brukt 99% av samtaletiden på å si at han vil gifte seg, og er seriøs. Og "så lenge jeg er snill og hyggelig så går alt bra". Han viser at han er i stand til å gjøre alt jeg ber han om, enten det er å skaffe seg visa på egen hånd (jeg er klar over de strenge reglene for å få inn en fra utlandet) eller at jeg kommer dit og bor med han (men det skjer ikke, det er et mer stabilt liv her i Norge, og er født og oppvokst her) 

Han virker ærlig. Men alt dette skremmer meg. Han går for fort. Plutselig vil han ha mitt nr (jeg kommuniserte at jeg ikke ønsker å dele det) og plutselig sender han meg "Goodnight <3 <3 " Jeg hater når gutter er så tidlige med hjerter. Og nå ber han meg om å adde han på face. Og det vil jeg heller ikke gjøre. 

Jeg angrer på at jeg skrev til han i det hele tatt. 

Er det bare jeg som er rar eller er instinktet mitt nok en gang riktig ? 

Anonymkode: 122ba...9b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg sa han også flere ganger at det er ingen problem å snakke med mine foreldre om proposal, og at vi møtes i hjemlandet for å bli kjent, og hvis det ikke føles som en match så er all good. Han sier også utallige ganger at han er en person som ikke er useriøs og som ikke liker å bli tullet med.

Han fordrar ikke engelsk, og det syns jeg er uattraktivt. Hvorfor skal jeg holde ut med fransk-arabisken hans og hver gang jeg bruker et ord på engelsk så sier han "snakk arabisk" . Det er bare frekt. 

Ila denne dagen her opplever jeg han som pushy og desperat. Han mener at den tiden vi har brukt på å snakke sammen i dag er tiden vi kunne ha brukt 1 måned på for å bli kjent. Syns det hele var en ut-av-meg-selv- opplevelse for å være ærlig. 

Trenger innspill folkens!

AnonymBruker
Skrevet

Eh ingen random menn fra utlandet som sender hi how are you på facebook og snakker om giftemål første dagen er ærlige. 

Og han har fortalt deg han pleier å gjøre dette og at forrige jente var fra canada.

Han skriver sikkert til 20 stk om dagen ,blir ignorert av de fleste siden de skjønner det er svindel, og prøver derfor å legge inn jernet ekstra hardt hos de som gidder å svare han. 

Bare vent, om dette fortsetter vil han spørre deg om penger til visum også skjer det noe kanskje moren hans som må på sykehuset så ber han om mer penger osv eller prøver å få deg til å sende nakenbilder han selger. Generalisering? Kanskje. Sannsynlig? Høyst! 

Anonymkode: 6bf60...4c7

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg sa han også flere ganger at det er ingen problem å snakke med mine foreldre om proposal

Ila denne dagen her opplever jeg han som pushy og desperat

Det er jo akkurat det han er. Du også, om du tror på noe av det han sier! Dont be stupid.. .

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Men han virker ikke som en løgner, samtidig er jeg skeptisk selvfølgelig. Skal jeg bare blokkere han eller skal jeg avvise skriftlig? 

AnonymBruker
Skrevet

Blokker/slett!!!! Du er bedre enn dette, du klarer å finne noen andre enn en helt random, vilt fremmed fb-fyr. Og la være å svare neste gang :)

Anonymkode: 7a4f2...d88

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han virker ikke som en løgner, samtidig er jeg skeptisk selvfølgelig. Skal jeg bare blokkere han eller skal jeg avvise skriftlig? 

Slett og blokker. Du skylder han ingenting. Du kjenner han ikke. Han kjenner ikke deg. Han prøver bare å komme inn på deg for å ha noen å svindle. Dr. Phil har flere episoder om dette "fenomenet", der kvinnene blir overøst med komplimenter og dype samtaler de har savnet i alle andre relasjoner, og føler en sann og dyp connection. Tror at det skal bli dem, men så kommer det alltid unnskyldninger for at han ikke rakk flyet (hun overførte penger for, som selvfølgelig har gått til noe annet enn fly), for at visum ikke gikk i orden, at han blir rana, at familien er syk, at han havner i krig som gissel og må få løsepenger, og damene faller for det gang på gang selvom unnskyldningene kan holde på i månedsvis og til og med årevis. De tror fortsatt på det, og hører ikke når andre sier det er åpenbar lureri, for de er så blendet av all oppmerksomheten og tenker det MÅ være ekte fordi det føles så spesielt.
Selvom bevisene for svindel er der. Helt blinde. Men det går opp for de den dagen de sitter hos Dr. Phil med familien sin som de har blitt uvenner med fordi de prøver å "skille de to" (fordi de skjønner det er svindel) og Dr. Phil viser at passet han har sendt kopi av og arbeidssøknaden han skal ha sendt for å starte å tjene seg egne penger, er falske og redigerte. Men det var jo så synd på han for det var så vanskelig å få jobb, siden han var jo "alvorlig syk før og ikke kunne ta utdanning". Så har de endt opp med å overføre 750.000 totalt for drømmen om at denne fantastiske mannen som dedikerer så mye tid og "kjærlighet" til de er ekte......

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Han sier selv han ikke trenger pengr fordi han jobber selv og har studert bac . 

Og mener at han selv ikke er avhengig av noen for å komme til utlandet... 

hater det faktum ar han fant meg og andre så randomly. Og at han ikke bor i norge

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gidd å sløs tiden din på slike menn. Menn fra Marokko vil gifte seg med alle og er veldig påtrengende. 

Anonymkode: 14e1b...61a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier selv han ikke trenger pengr fordi han jobber selv og har studert bac . 

Og mener at han selv ikke er avhengig av noen for å komme til utlandet... 

hater det faktum ar han fant meg og andre så randomly. Og at han ikke bor i norge

SLETT OG BLOKKER

Anonymkode: f2e5b...66b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var en fyr fra hjemlandet Marokko som adda meg på face og på facebook messenger. Samtalen startet med at jeg sa "Hi, do I know you" til litt små-chat frem og tilbake. Etter få minutter ringte han meg via facebook messenger. totalt idag har vi snakket i 2,5t!

Og du kan si at ca 20 min av tiden ble brukt på å snakke om faktating ved meg, og hva jeg liker/ikke liker ved forhold. Og vice versa om han. 

Resten av tiden har blitt brukt på overtalelse fra hans side om at han er ute etter noe seriøst. At han screenshotter hvem det er som forsøker å nå han mens vi prater (kompisen). Og at han snakker om siste jenta han snakket med som bodde i utlandet (Canada) .

Det syns jeg var irriterende fordi han bare gjentok historien om og om igjen, istedet for å stille flere spørsmål og bli kjent med hverandre. I tillegg sier han hele tiden "Ja, så lenge du fortsetter å være snill og hyggelig som som jeg har kjent deg idag, så kommer alt til å gå bra".

Det er som om han skremmer vettet av meg om at hvis jeg ikke liker han som person og ikke vil ha noe mer med han å gjøre at han kommer til å straffe meg av en eller annen grunn. Selvom dette er fra land til land. Men han har også sagt at hvis vi ikke kommer overens så gir vi hverandre beskjed tidlig nok om det, og så er alt fint. 

Poenget er: Han har brukt 99% av samtaletiden på å si at han vil gifte seg, og er seriøs. Og "så lenge jeg er snill og hyggelig så går alt bra". Han viser at han er i stand til å gjøre alt jeg ber han om, enten det er å skaffe seg visa på egen hånd (jeg er klar over de strenge reglene for å få inn en fra utlandet) eller at jeg kommer dit og bor med han (men det skjer ikke, det er et mer stabilt liv her i Norge, og er født og oppvokst her) 

Han virker ærlig. Men alt dette skremmer meg. Han går for fort. Plutselig vil han ha mitt nr (jeg kommuniserte at jeg ikke ønsker å dele det) og plutselig sender han meg "Goodnight <3 <3 " Jeg hater når gutter er så tidlige med hjerter. Og nå ber han meg om å adde han på face. Og det vil jeg heller ikke gjøre. 

Hvorfor stenger du han ikke ute?Marokko?  Er du desperat?

Anonymkode: a9502...d57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor snakker du i 2,5 time med en ukjent type? Skjønner ikke helt greia her :fnise:

Anonymkode: 37578...8d1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må være ganske tett? Slett fyren og blokker han! Du må jo skjønne at dette er ren svindel! Hvem snakker ekteskap første dagen liksom?? Snart har han en rik avdød onkel også som han er eneste arving til, men trenger bare litt "hjelp" til å komme over kneika før han får ut alle millionene hans. Sånn type 10 000,-, så skal du få 1 million tilbake i renter og "all de løvv in de wørld"! :rolleyes:

Nå må du bruke de små grå, og blokke fyren. 

Anonymkode: 58c41...a9e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir dere så redde og tenker svindel, svindel , svindel? Jeg skal ikke overføre no penger jeg! :P Jeg er jo den med full kontroll over hvor jeg sender penger til. Han har en jobb. Og det er ikke unaturlig av marokkanere å snakke om ekteskap fra dag 1, de som ønsker noe seriøst gjør i allefall det. det som DERIMOT er unaturlig er å bruke hvert ENESTE minutt på å snakke om nesten kun det. 

HVORFOR jeg snakket i 2,5 time? Det er ikke ditt problem :P Kanskje jeg ikke har så lett for å avslutte samtalen så tidlig ? Pluss at det var gøy å stille han vanskelige spørsmål :P  

Jeg er jo smart jeg, derfor jeg poster innlegget her og ber om innspill. Har ikke sagt at "he´s the one" lmao. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blokker det og ikke svar på det. Hvorfor gjorde du det i utgangspunktet? 

De som skriver sånn er ofte fra Tyrkia, Marokko og sånt. Nekter å tro at du faller for det der!!

Skrevet (endret)
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stenger du han ikke ute?Marokko?  Er du desperat?

Anonymkode: a9502...d57

:skratte: 

Alle er ikke like da men jeg skjønner poenget ditt. 

Endret av fuglekvitter__
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må være ganske tett? Slett fyren og blokker han! Du må jo skjønne at dette er ren svindel! Hvem snakker ekteskap første dagen liksom?? Snart har han en rik avdød onkel også som han er eneste arving til, men trenger bare litt "hjelp" til å komme over kneika før han får ut alle millionene hans. Sånn type 10 000,-, så skal du få 1 million tilbake i renter og "all de løvv in de wørld"! :rolleyes:

Nå må du bruke de små grå, og blokke fyren. 

Ja, også er marokkaneren kjempe snill og elsker kvinner og gleder seg til å flytte inn med de damene. De som gjør sånt er i fra Nigeria om regel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir dere så redde og tenker svindel, svindel , svindel? Jeg skal ikke overføre no penger jeg! :P Jeg er jo den med full kontroll over hvor jeg sender penger til. Han har en jobb. Og det er ikke unaturlig av marokkanere å snakke om ekteskap fra dag 1, de som ønsker noe seriøst gjør i allefall det. det som DERIMOT er unaturlig er å bruke hvert ENESTE minutt på å snakke om nesten kun det. 

HVORFOR jeg snakket i 2,5 time? Det er ikke ditt problem :P Kanskje jeg ikke har så lett for å avslutte samtalen så tidlig ? Pluss at det var gøy å stille han vanskelige spørsmål :P  

Jeg er jo smart jeg, derfor jeg poster innlegget her og ber om innspill. Har ikke sagt at "he´s the one" lmao. 

Kanskje du skal slette deg selv fra Internett til du i det minste har fått litt vett mellom ørene? 

Anonymkode: 5dd46...b3e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir dere så redde og tenker svindel, svindel , svindel? 

Ok, lykke til. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

giphy.gif

Endret av Darkannie
  • Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...