AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #1 Skrevet 28. juni 2017 Det er ingen hemmelighet at de beste blandt oss får få barn, mens de dårligste får fler. Ikke bare synker befolkningen i alle deler av verden som er kjent for kunnskap, sosial ro og teknologiske fremskritt: innad i befolkningen får de dumme, syke og late mye fler barn enn de smarte, hardtarbeidende og friske. I ulandene er det også sånn at de beste får ferre og ferre barn, mens de dårøigste får fler og fler. Dette er en demografisk katastrofe for menneskeheten. I en overbefolket verden med stort overforbruk, trenger vi så mange som mulig av de beste hodene yil å pønske ut hvordan menneskeheten skal klare seg. Global oppvarming, for mange mennesker, for lite mat og vann, avskoging, utryddelse av arter, krig, kortupsjon, ineffektive økonomier. Disse problemene vil utrydde menneskene om de dumme får lov til å bli for mange i forhold til de smarte. Vi ser til og med på innvandrerne til norge at de med høyest utdanning, høyest arbeidsdeltakelse og lavest krimrater, sår få barn. De som ikke integrerer seg, ikke arbeider og begår mye kriminalitet formerer seg som kaniner. Hva skal vi gjøre for å få de beste til å få fler barn? Hvordan kan vi endre synet i samfunnet slik at vi hyller flinke folk når de får mange barn og gråter når de får få eller ingen? Anonymkode: f084a...00c 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #2 Skrevet 28. juni 2017 Noen mennesker har gener som verden rett og slett trenger fler av, og som vi ikke har råd til at skal bli utryddet. Anonymkode: f084a...00c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #3 Skrevet 28. juni 2017 ja ha ja, sådet er sånn det er Anonymkode: a383b...15f
ajarRun Skrevet 28. juni 2017 #4 Skrevet 28. juni 2017 Fjern barnebidrag, gi far omsorg oftere (da vil dama bli lei seg og få et nytt barn).
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #5 Skrevet 28. juni 2017 7 minutter siden, amativeReflection skrev: Fjern barnebidrag, gi far omsorg oftere (da vil dama bli lei seg og få et nytt barn). Hvor finner du disse fedrene som stiller opp for barna sine da? 🤔 Om far her hadde blitt tildelt hovedomsorg hadde barnevernet tatt de rimelig kjapt. Det riktige, i enhver situasjon, er å plassere barna hos den best egnede av foreldrene, er de like gode deles det 50/50. Barnebidrag kan ikke fjernes da begge foreldre skal forsørge sine barn. Hva tror du barnebidrag går til egentlig? Anonymkode: cdbf1...df3 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #6 Skrevet 28. juni 2017 Fikk en med høytf autisme, det blir bare det barnet da jeg ikke vil utsette et ev nytt barn for noe slikt ever again. Anonymkode: b9895...949
ajarRun Skrevet 28. juni 2017 #7 Skrevet 28. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor finner du disse fedrene som stiller opp for barna sine da? 🤔 Om far her hadde blitt tildelt hovedomsorg hadde barnevernet tatt de rimelig kjapt. Det riktige, i enhver situasjon, er å plassere barna hos den best egnede av foreldrene, er de like gode deles det 50/50. Barnebidrag kan ikke fjernes da begge foreldre skal forsørge sine barn. Hva tror du barnebidrag går til egentlig? Anonymkode: cdbf1...df3 Menn blir fratatt barn og så blir mødrene urimelige slik at de tvinges til å gi opp hele prosjektet. Slike utsagn som dine viser hvor vanskelig det er å forholde seg til irrasjonelle mødre. Delt omsorg er et helvette både for barn og foreldre og burde unngås. Dette saboteres også ofte av mødre som flytter til småbruk og andre idiotiske steder for å jobbe som tantriske sykepleiere eller andre meningsløse yrker. Mødrene tjener ofte for lite til å forsørge sine barn, hovedsaklig fordi de velger yrker som er dårlig betalt og finner seg deltidsjobber slik at de kan bruke tid på å klage og å sutre over nonsense. Barnebidrag brukes i dag som straff for menn fra hevngjerrige kvinner. Dette er en straff for at vi ikke har tilgang til effektiv prevensjon. Pengene går hovedsaklig til innkjøp av nips, klær som aldri brukes, sminke med glitter i og smakløse sko. I tillegg til hagemøbler av lav kvalitet.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #8 Skrevet 28. juni 2017 Jeg tar gjerne i mot spermdonasjon fra en viss person. Anonymkode: 4366f...c8d
ajarRun Skrevet 28. juni 2017 #9 Skrevet 28. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tar gjerne i mot spermdonasjon fra en viss person. Anonymkode: 4366f...c8d Hvem da?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #10 Skrevet 28. juni 2017 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Menn blir fratatt barn og så blir mødrene urimelige slik at de tvinges til å gi opp hele prosjektet. Slike utsagn som dine viser hvor vanskelig det er å forholde seg til irrasjonelle mødre. Delt omsorg er et helvette både for barn og foreldre og burde unngås. Dette saboteres også ofte av mødre som flytter til småbruk og andre idiotiske steder for å jobbe som tantriske sykepleiere eller andre meningsløse yrker. Mødrene tjener ofte for lite til å forsørge sine barn, hovedsaklig fordi de velger yrker som er dårlig betalt og finner seg deltidsjobber slik at de kan bruke tid på å klage og å sutre over nonsense. Barnebidrag brukes i dag som straff for menn fra hevngjerrige kvinner. Dette er en straff for at vi ikke har tilgang til effektiv prevensjon. Pengene går hovedsaklig til innkjøp av nips, klær som aldri brukes, sminke med glitter i og smakløse sko. I tillegg til hagemøbler av lav kvalitet. 😂 ok. Jeg velger faktisk å ikke ta meg nær av generaliseringer din. Jeg passer ikke inn under noen av kategoriene du nevner her. Min eks er såpass slask at han ikke betaler bidrag, og hadde jeg fått det hadde det gått til ungene. De hadde fått kulere ting, flottere ferier, fler opplevelser og generelt en høyere levestandard enn hva de har for øyeblikket. Det er hva bidrag hadde gått til, om jeg hadde fått det. Anonymkode: cdbf1...df3 3
absinthia Skrevet 28. juni 2017 #11 Skrevet 28. juni 2017 Slutt og mas, jeg har jo allerede formert meg tre ganger så mye som gjennomsnittet! ..og gjett hva? Jeg har både utdannelse, full jobb, sunne interesser og er frisk som en fisk, selv om jeg i følge denne generaliseringen, burde være dum, fattig, uten utdannelse, syk og lat... 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #12 Skrevet 28. juni 2017 12 minutter siden, amativeReflection skrev: Hvem da? En genierklært katt Anonymkode: 4366f...c8d
ajarRun Skrevet 29. juni 2017 #13 Skrevet 29. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂 ok. Jeg velger faktisk å ikke ta meg nær av generaliseringer din. Jeg passer ikke inn under noen av kategoriene du nevner her. Min eks er såpass slask at han ikke betaler bidrag, og hadde jeg fått det hadde det gått til ungene. De hadde fått kulere ting, flottere ferier, fler opplevelser og generelt en høyere levestandard enn hva de har for øyeblikket. Det er hva bidrag hadde gått til, om jeg hadde fått det. Anonymkode: cdbf1...df3 Kanskje en ide å skaffe seg OK jobb før man får unger da.. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #14 Skrevet 29. juni 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Kanskje en ide å skaffe seg OK jobb før man får unger da.. Hva vet du om hva jeg jobber med? Det er helt selvsagt at det blir mindre å rutte med når man har en inntekt i stedet for to. Spesielt når den ene parten ikke bidrar slik han er lovpålagt å gjøre. Det er ikke slik at mine barn lider noen nød. Jeg syns bare de fortjener å ha det ca. likt som sine kompiser og venninner. Anonymkode: cdbf1...df3 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #15 Skrevet 29. juni 2017 24 minutter siden, absinthia skrev: Slutt og mas, jeg har jo allerede formert meg tre ganger så mye som gjennomsnittet! ..og gjett hva? Jeg har både utdannelse, full jobb, sunne interesser og er frisk som en fisk, selv om jeg i følge denne generaliseringen, burde være dum, fattig, uten utdannelse, syk og lat... Tusen takk for innsatsen din! Veldig bra at fornuftige mennesker får mange barn Anonymkode: f084a...00c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #16 Skrevet 29. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen mennesker har gener som verden rett og slett trenger fler av, og som vi ikke har råd til at skal bli utryddet. Anonymkode: f084a...00c Det er heldigvis ikke slik at genene alene avgjør hvordan det går med neste generasjon. I så fall skulle jo f. eks. Australia, som i kolonitiden ble tvangskolonisert med mer enn 150K kriminelle fra Strobritannia hatt et særdeles dårlig utgangspunkt for å utvikle seg til en moderne og velfungerende nasjon. Men Australia er jo et temmelig oppegående land i dag. Skal flere med høy utdannelse og/eller er blant de som ønsker å satse tungt i næringsliv/med egen bedrift etc. få barn, så må det legges til rette for det i større grad enn i dag. Og da tenker jeg ikke på diverse overføringer til barnefamilier gjennom skatteseddelen det allerede er flust av for barnefamilier, men med tanke på tid. Skal de som "står på" få flere barn eller barn i det hele tatt, så må næringslivet i større grad legge til rette for det. Den største begrensningen og ressursen i dag er tid for svært mange som har krevende jobber eller er selvstendig næringsdrivende. For å bruke min bransje som eksempel, jeg selv og de fleste i min bransje jobber minst 10 timer hver dag, og mange jobber 12 timer eller mer. Hver eneste dag. Da er det klart at det blir knapt med tid til å bruke på flere familiemedlemmer. I år er det ikke sikkert at det blir noen sommerferie i det hele tatt. Selv om man egentlig skal ha det på papiret, så fører konkurranse og nedskjæringer til at man bare må stå på hvis man fortsatt skal ha en godt betalt jobb. Hadde jeg hatt familie, så hadde det blitt en katastrofe hvis man ikke kan ta fri når barna har det. Så ønsker man at flere av de som "står på" skal få barn, så må samfunnet i større grad legge til rette for det. Og her har næringslivet en jobb å gjøre. For det første må man tilrettelegge for muligheten til å kunne ta med barn på jobben, f. eks. ved å ha interne barnehager. Man kan ha matbutikker, legekontorer etc. i bedriftslokalene slik at de ansatte i større grad kan gjøre nødvendige private ærender på kortere tid for å slipper mer av tidsklemma. Enkelte store konsern i USA har skjønt det, noen av dem har eksempelvis hele minisamfunn på "jobbcampus" der man har mye av det man trenger av private tjenester. For skal man jobbe svært mye - kanskje nesten hele sin våkne tid - er det nemlig tvingende nødvendig å ha slike tjenester i nærheten dersom man også skal få fritid nok til at det er forsvarlig å kunne ha en familie. Alternativt må man regulere arbeidstid i yrker der man har individuelle arbeidsoppgaver bedre. I disse dager er det jo det motsatte som skjer, oppmykninger i arbeidsmiljøloven, færre som organiserer seg i fagforeninger osv. tyder på at vi heller får en utvikling med et ennå tøffere arbeidsliv der stadig flere mye jobbe ekstremt mye. Anonymkode: 88387...2da 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #17 Skrevet 29. juni 2017 De smarteste velger å ikke få barn Anonymkode: 3b8c1...4b8 1
Gjest wildfig Skrevet 29. juni 2017 #18 Skrevet 29. juni 2017 Skal man klare å opprettholde to heftige jobber, nettverk, venner og ambisjoner, kan man ikke ha mange barn.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #19 Skrevet 29. juni 2017 Når det gjelder menn, er det jo de beste som får flest barn. De dårligste er barnløse. Adskillige tråder her som klager over det. Så her har kvinner tatt ansvar, og resirkulerer og deler søsterlig. Det er ren evolusjon, og går av seg selv, man vil sikre sitt avkom. Dette er fra en SSB-rapport https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/232700 Der står det mye om sammenhengen fruktbarhet og arbeid, fruktbarhet og inntekt, fruktbarhet og politikk osv. Verdt å lese hvis du faktisk interesserer deg for temaet. Anonymkode: db74a...2db
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #20 Skrevet 29. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når det gjelder menn, er det jo de beste som får flest barn. De dårligste er barnløse. Adskillige tråder her som klager over det. Så her har kvinner tatt ansvar, og resirkulerer og deler søsterlig. Det er ren evolusjon, og går av seg selv, man vil sikre sitt avkom. Dette er fra en SSB-rapport https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/232700 Der står det mye om sammenhengen fruktbarhet og arbeid, fruktbarhet og inntekt, fruktbarhet og politikk osv. Verdt å lese hvis du faktisk interesserer deg for temaet. Anonymkode: db74a...2db Jeg forsøkte å lime inn en tabell som ikke kom med, som viste at barnløshet var høyest for menn med kun grunnskoleutdanning, og fruktbarheten høyest for de med høyest utdanning, og at den tendensen har økt siden 1944; og visa versa: prosententandelen går motsatt vei for kvinner, at det er færrest barnløse for dem med lavest utdanning, og flest for dem med høyest (men for kvinner var forskjellen i fruktbarhet ikke så stor som hos menn). Anonymkode: db74a...2db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå