Gå til innhold

Hyttetur med venninne - vanlig å sove i samme seng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Spørsmålet mitt er ganske enkelt, jeg lurer på om det er vanlig for dere andre her på KG at man sover i samme seng som venninnene (eller ei venninne da) når man er på hyttetur sammen? 

Jeg skal på hyttetur med ei venninne nå til helga. Vi har vært på hyttetur tidligere og da har hun bare antatt av vi skal sove i samme seng. Jeg har egentlig ønsket å sove for meg selv, synes det er godt å ha litt helt alenetid på natta. Men siden det er hennes families hytte har jeg gått med på det. Er en stor dobbelseng, så er ikke trangt, men ja. 

Tenker det henger sikkert litt igjen fra da vi var yngre, for da var det jo spesielt gøy å ligge på samme rom og snakke oppe til langt på natt, og kanskje også litt den nærheten til noen andre. Men nå er vi altså kommet til midten av tyveårene. 

Hva er vanlig egentlig? Er det jeg som er sær? 

(Det er ikke snakk om behov, eller plassmangel, er flere rom og flere senger på hytta.) 

Anonymkode: f340e...4fd

• Liker 1
Skrevet

Hvis venner sover over sover de ofte i senga mi, jeg har ikke en ordentlig dobbelseng en gang, men den er større enn en enkeltseng. Det gjør jeg mest fordi jeg er lat haha. Jeg hadde ikke tenkt så mye over om jeg sov i en seng med en venninne eller for meg selv. Tar det som er ledig. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tja, dersom det ikke er plassmangel det går på synes jeg det er litt snodig. Jeg har ikke et problem med å sove i samme seng som en venninne om vi sover over hos hverandre eller kvinnelige bekjente der vi bor på samme rom på et hotell gjennom organisasjonsarbeid, men dette er altså fordi det ikke er plass og/eller er det mest økonomiske. Dersom jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg foretrukket eget rom. 

Anonymkode: 66d9e...add

• Liker 13
Gjest Boxee
Skrevet

Dersom venninna jeg sover hos ikke har samboer/kjæreste til stede pleier vi å sove sammen. Får besøk i helga og da ligger vi sammen. Er 25 år og ser på dette som helt naturlig, selv om jeg er en person som liker å være alene.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs helt på venninneforholdet og hyttesituasjonen. 

Anonymkode: 63049...d00

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, dersom det ikke er plassmangel det går på synes jeg det er litt snodig. Jeg har ikke et problem med å sove i samme seng som en venninne om vi sover over hos hverandre eller kvinnelige bekjente der vi bor på samme rom på et hotell gjennom organisasjonsarbeid, men dette er altså fordi det ikke er plass og/eller er det mest økonomiske. Dersom jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg foretrukket eget rom. 

Anonymkode: 66d9e...add

Jeg heller har ikke problem med det. Og i de situasjonene du beskriver så er det helt OK, men jeg har kanskje kommet litt over den at det er så hyggelig og kos å ligge våken og snakke lenge, det kan jo man gjøre i stua uansett. Og så sover jeg bedre alene. Hvis jeg sover hos en venninne som ikke har gjesterom så sover jeg gjerne i senga sammen med henne liksom, men her er det mange soveplasser så er ikke det det står på. 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, det er ikke plassmangel, er flere rom, og flere senger. Er ikke noen andre som bruker dem. 

Vi er gode, nære venninner. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bedt om å få bruke en av de andre rommene/sengene om det var. Hvis ikke så ja da får man sove sammen 

Anonymkode: c595f...0ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Boxee skrev:

Dersom venninna jeg sover hos ikke har samboer/kjæreste til stede pleier vi å sove sammen. Får besøk i helga og da ligger vi sammen. Er 25 år og ser på dette som helt naturlig, selv om jeg er en person som liker å være alene.

Er dette selv om det er ledig gjesterom? 

Synes selv det er bedre å sove i seng enn på sofa liksom. Hva er grunnen til at dere velger å sove sammen hvis det er ledig gjesterom med seng likevel? 

Det er ikke det at det ikke er naturlig. Det er vel heller det at det er mindre komfortabelt rett og slett. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde bedt om å få bruke en av de andre rommene/sengene om det var. Hvis ikke så ja da får man sove sammen 

Anonymkode: c595f...0ca

Dette er åpenbart. Spørsmålet mitt er om det er vanlig eller uvanlig for dere andre. ;)

TS

Gjest Boxee
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette selv om det er ledig gjesterom? 

Synes selv det er bedre å sove i seng enn på sofa liksom. Hva er grunnen til at dere velger å sove sammen hvis det er ledig gjesterom med seng likevel? 

Det er ikke det at det ikke er naturlig. Det er vel heller det at det er mindre komfortabelt rett og slett. 

TS

Ja som oftest. Kommer an på hvordan relasjonen er selvsagt og om man er mer perifere venner. Men de nærmeste vennene bruker jeg p dele seng med. Syns det er koselig å ligge å prate om kveldene :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart venninner sover sammen. Det handler om nærhet og å styrke båndene mellom dere. 

Bare avklar på forhånd hvem av dere som skal være storeskje og lilleskje. Eventuelt at dere kan bytte på.

Anonymkode: 5bd6e...851

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om det er flere rom og senger tilgjengelig, synes jeg det er mildt sagt veldig rart. Jeg hadde takket pent nei til den invitasjonen. Helt fullstendig uaktuelt å dele seng med andre enn samboeren om det ikke er absolutt nødvendig. 

Anonymkode: d120f...dd7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om det er flere rom og senger tilgjengelig, synes jeg det er mildt sagt veldig rart. Jeg hadde takket pent nei til den invitasjonen. Helt fullstendig uaktuelt å dele seng med andre enn samboeren om det ikke er absolutt nødvendig. 

Det høres ut på svarene som jeg får at det nærmest er det motsatte som er rart. At det nesten er selvsagt at man sover i samme seng. Greit å høre at ikke alle er enige! Jeg begynte å lure på om det bare var JEG som var den særingen som foretrekker å sove alene. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi bor nærmere byen enn meg. Hver gang vi er ute så sover hos henne, og vi deler seng selv om hun også har en sovesofa i et annet rom. Aldri hvert noe spørsmål om noe annet. Bortsett fra da hun hadde kjæreste da. 

Alltid delt seng med mine venninner, men vet ikke hva som er normalt.

Anonymkode: 49459...37b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut på svarene som jeg får at det nærmest er det motsatte som er rart. At det nesten er selvsagt at man sover i samme seng. Greit å høre at ikke alle er enige! Jeg begynte å lure på om det bare var JEG som var den særingen som foretrekker å sove alene. 

Ts

Jeg tror nok det har noe med aldren på dem som har svart... Jeg tror nok de under 20 svarer ganske annerledes enn dem over 30. 

• Liker 1
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Er det ledige senger burde disse benyttes først.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, kommer helt an på hvilken venninne, er det flere senger eller rom så foretrekker jeg å sove alene.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok det har noe med aldren på dem som har svart... Jeg tror nok de under 20 svarer ganske annerledes enn dem over 30. 

Ja, kan godt hende. Jeg kunne jo skrevet det i HI at folk kunne si hvor gamle de er. Vi er selv i midten av tyveårene. Tidligere har vi sovet en del i samme seng. Da ofte pga av plassmangel når man har besøkt hverandre i kollektivet. Det er som det har blitt en vane, siden hun antar det. Men etter hvert opp i tyveårene så liker jeg bedre å snakke og fjase på stua eller terassen for så å gå til hver sin seng. Hvis man uansett skal sove. Ikke fordi vi ikke er nære venner, er like nære som før, men det bare ... jeg synes det er mer chill å sove alene. Da våkner jeg ikke av en urolig sengekamerat f.eks. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Er det ledige senger burde disse benyttes først.

BURDE? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har ingenting i mot å dele seng, men dersom det er flere rom ledige, hadde jeg nok foretrukket å sove alene. Og det virker det som regel som de fleste jeg har vært på hyttetur/tur med også tenker. På samme måten som at man gjerne bestiller rom med twin beds hvis man reiser på ferie, dersom det er tilgjengelig, fremfor dobbeltseng.

Anonymkode: 1efb3...85b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...