AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #1 Skrevet 28. juni 2017 Jeg trener så og si hver dag, og for at jeg ikke skal bli lei av den treningen jeg gjør så bruker jeg å gjennomføre litt andre ting innimellom. Jeg trener i utgangspunktet styrke og utholdenhet annenhver dag, avsluttet med tøying. På styrketreninga har jeg et par program jeg veksler mellom, og på utholdenhet bytter jeg på å løpe på mølle og romaskin. Av og til blir det en fjelltur, yoga eller svømming. Yoga går greit, men svømming og fjelltur er som oftest ikke så enkelt å få til da treninga hovedsaklig må foregå på et treningsstudio, alene. Er det noen som har tips til alternative treningsøkter som kan holde motivasjonen oppe når jeg er lei? Anonymkode: f3870...f05
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 Hvorfor må treningen foregå på et treningssenter? Hva er det som gjør at du ikke kan ta en fjelltur, eller løpe ute? Skjønner ikke den helt, jeg. Å løpe ute er mye mer givende enn å løpe på mølle. Varierer du løpingen din, med langturer, intervaller, bakkeløping, etc? Hva med sykling? Anonymkode: 13f1f...39a
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må treningen foregå på et treningssenter? Hva er det som gjør at du ikke kan ta en fjelltur, eller løpe ute? Skjønner ikke den helt, jeg. Å løpe ute er mye mer givende enn å løpe på mølle. Varierer du løpingen din, med langturer, intervaller, bakkeløping, etc? Hva med sykling? Anonymkode: 13f1f...39a Fordi jeg som oftest ikke kan forlate bygget jeg er i. Kan selvsagt trene etter vakt, men har såpass mye dødtid at jeg gjerne vil utnytte den. Har ikke prøvd sykling før faktisk, annet enn sånn vanlig sykling hit og dit selvfølgelig. Der er spinningsykler, men vet ikke helt hvordan man legger opp en økt. Har også tilgang til boksesekk og puter. Anonymkode: f3870...f05
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #4 Skrevet 29. juni 2017 Du finner mange spinningøkter på youtube du kan følge. Du kan se der for bokseøkter også, det er veldig gøy og god trening. Anonymkode: 13f1f...39a
Roci Skrevet 29. juni 2017 #5 Skrevet 29. juni 2017 Har du prøvd Tabata? Det er en form for intervalltrening som er både intens og variert. Du jobber intenst i 20 sekunder og hviler i 10 sekunder, og gjentar dette 8 ganger. Deretter hviler du ett minutt, og kjører en ny runde med 8x20 sekunders jobbing med 10 sekunder hvilepause. I alt kan du kjøre inntil 8 runder. Øvelser kan f.eks. være hoppetau, jumping Jacks, pushups, burpees, dynamiske plankeøvelser, froskehopp, løpe på stedet med høye kneløft osv. Her er en fin oversikt over forslag til Tabata-øvelser.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #6 Skrevet 29. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du finner mange spinningøkter på youtube du kan følge. Du kan se der for bokseøkter også, det er veldig gøy og god trening. Anonymkode: 13f1f...39a Det var lurt! Skal se der Anonymkode: f3870...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå