GÃ¥ til innhold

Hjertebank lavkarbo!😯

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om denne skulle her eller på kropp og helse. 

Igår spiste jeg ca 1500 kcal. Trur jeg fikk i meg ca 34-40 gram kh. Skulle holde meg til max 30, men måtte spise litt igår natt da jeg var urolig i kroppen og var sulten. Skal litt ned i vekt. Uansett, jeg jobbet sent og drakk en liten kaffekopp kl 21.30

Kl 0100 greide jeg enda ikke sove. Hver gang mellom 01-05.30 begynte hjertet å slå kjempefort hver gang jeg slappet av og prøvde sove.... trur dere dette skyldes kaffen eller kostholdet? Jeg levde tidigere høykarbo og har spist mindre karbohydrater i ca to uker. Jeg ble faktisk livredd i natt..😯😶

Anonymkode: 76f8f...279

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det skyldes kaffen.

Koffein gir hjertebank, og er oppkvikkende, så derfor bør man ikke drikke noe med koffein i til kvelden. 

Anonymkode: e3803...9f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det skyldes kaffen.

Koffein gir hjertebank, og er oppkvikkende, så derfor bør man ikke drikke noe med koffein i til kvelden. 

Anonymkode: e3803...9f2

Har drukket kaffe før på kvelden  (jobber en del aftenvakter) og aldri opplevd før. Men kanskje blir man mer sensitiv for koffein på lavkarbo? 

Anonymkode: 76f8f...279

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det samme på lavkarbo. Hjertebank, masse svette og mindre yteevne på trening. Alle snakket om at det var overgangssymptomer og at det ville gå seg til etter en stund. Men det var såpass ubehagelig at jeg ikke orket holde på, og la meg på moderat lavkarbo på rundt 100 gram til dagen. 

Anonymkode: 1c8b6...20a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har type 1 diabetes og opplever blant annet hjertebank og kaldsvette da jeg får føling (veldig lavt blodsukker). Jeg tenker det ikke er helt usannsynlig at hjertebank kan henge sammen med lavkarbo.

Anonymkode: 00f9b...71e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...